۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

خنده درمانی(4)

واقعا بعد از یک روز خسته کننده هیچ چیز جز یک جک خنده دار خستگی رو در نمی کنه,نظر شما چیه؟
شما هم می توانید در قسمت نظرات جک های جدید را ارسال کنید منتظریم:



لطیفه های شیرین فارسی
ظریفی مرغی بریان در سفره بخیلی دید که سه روز پی در پی بود و نمی خورد. گفت: عمر این مرغ بریان ، بعد از مرگ درازتر از عمر اوست پیش از مرگ..

درویشی گیوه در پا نماز خواند. دزدی طمع در گیوه ی او بست. گفت: با گیوه نماز درست نباشد. درویش دریافت و گفت: اگر نماز نباشد ، گیوه باشد.

شخصی با دوستی گفت: پنجاه من گندم داشتم، تا مرا خبر شد، موشان تمام خورده بودند. او گفت: من نیز پنجاه من گندم داشتم تا موشان را خبر شد، من تمام خورده بودم.

مردی خر گم کرده بود، گرد شهر می گشت و شکر می گفت، گفتند: چرا شکر می کنی؟ گفت : از بهر آن که من بر خر ننشسته بودم وگرنه من نیز امروز چهار روزی بودی که گم شده بودمی..

دو توانگر و یک فقیر با هم به حج رقفتند. توانگر اول چون دست در حلقه کعبه زد ، گفت : خدایا به شکرانه ی آن که مرا اینجا آوردی، بلبان و بنفشه را از مال خود آزاد کردم.توانگر دوم چون حلقه بگرفت ، گفت : بدین شکرانه، مبارک و سنقر ( دو تن از غلامانش را ) آزاد کردم. مرد فقیر چون حلقه بگرفت، گفت : خدایا تو می دانی که من نه بلبان دارم نه بنفشه نه سنقر و نه مبارک؛ بدین شکرانه، همسرم را از خود به سه طلاق آزاد کردم.

درویشی به در خانه ای رسید. پاره نانی بخواست. دخترکی در خانه بود، گفت : نیست. گفت: چوبی هیمه ای. گفت: نیست. گفت: پاره ای نمک. گفت: نیست. گفت: کوزه ای آب. گفت: نیست. گفت: مادرت کجاست. گفت: برای تسلیت خویشاوندان رفته است. گفت: چنین که من حال خانه را می بینم، ده خویشاوند دیگر می باید که برای تسلیت شما آیند.

آغاز ثبت‌نام فراگیرپیام نور از دی ماه

سرپرست دانشگاه پیام نور از اصلاح آیین‌نامه دوره‌های فراگیر خبر داد و گفت: آزمونهای فراگیر کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور طبق روال سالهای گذشته برگزار می‌شود.دکتر حسن زیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور مسئولان سازمان سنجش برگزار شد، آیین نامه دوره‌های فراگیر در جهت ارتقای کیفیت و رفع مشکلات موجود اصلاح شد که طی آن دوره‌های فراگیر کارشناسی و کارشناسی ارشد طبق روال سالهای گذشته برگزار می‌شود اما دوره دکترای فراگیر نخواهیم داشت و پذیرش دانشجوی دکترا براساس آزمون تخصصی خواهد بود.آغاز ثبت‌نام آزمونهای فراگیر از دی ماهوی در خصوص زمان ثبت‌نام دوره‌های فراگیر گفت: درصددیم که ثبت‌نام دوره‌های فراگیر در دی ماه 88 انجام گیرد و طی آن تمامی موارد اصلاح شده نیز در دفترچه ثبت‌نام اعلام خواهد شد.اعلام ظرفیت در فراگیر ارشد و بومی‌گزینی در فراگیر کارشناسیزیاری با اشاره به عمده ترین اصلاحات انجام شده در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور و تصمیمات اتخاذ شده برای اعلام ظرفیت در دوره فراگیر کارشناسی ارشد، تصریح کرد: از این پس بر اساس توانمندی‌ها، امکانات و تعداد اساتید موجود، برای فراگیر مقطع کارشناسی ارشد ظرفیت اعلام می‌شود و داوطلبان بر اساس سطح نمرات اکتسابی پذیرش می‌شوند.سرپرست دانشگاه پیام نور تاکید کرد: در همین راستا ظرفیتهای دوره فراگیر کارشناسی ارشد به تفکیک رشته در دفترچه ثبت‌نام درج خواهد شد.وی با بیان اینکه در اصلاحات انجام شده بحث بومی‌نگری نیز مطرح شد، گفت: در این زمینه در مقطع کارشناسی، بحث بومی‌گزینی قطعا لحاظ خواهد شد اما در مقطع کارشناسی ارشد سعی شده تا در حد ممکن این موضوع لحاظ شود.وی در عین حال اظهار کرد: اصلاحات اعمال شده پس تصویب مراجع ذیصلاح اعمال می‌شود.زیاری همچنین با اشاره به بحث موسسات غیرمجاز فراگیر که از آرم دانشگاه پیام نور سواستفاده می‌کنند، با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور به هیچ یک از موسسات فراگیر مجوز برگزاری دوره‌های دانشپذیری را ارائه نکرده است، به داوطلبان توصیه کرد که در هیچ یک از این موسسات ثبت‌نام نکنند.سرپرست دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: همچنین طی دستور وزیرعلوم علاوه بر اینکه باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسب انجام گیرد با موسسات متخلف نیز از طریق دستگاه‌های نظارتی برخورد می‌شود.

۱۳۸۸ آبان ۲۹, جمعه

لینک دوستان(تبادل لینک)


دوستان عزیز اگر علاقه به تبادل لینک دارید لینک ما را در وبلاگ خود قرار داده و در قسمت نظرات برای ما آدرس وبلاگ

یا سایت خودتان را قرار دهید تا ما هم لینک شما را قرار دهیم,نگران نباشید ما هیچ دوستی را ناامید نخواهیم کرد!

افزایش 20%کرایه تاکسی در رشت!!!

نمی دانم چه شد که یک شبه در شهر ما قیمت کرایه تاکسی افزایش یافت,به نقل از دوستان رادیو اضافه شدن کرایه را اعلام کرده؟ عاجزانه از شما دوستان عزیزم می خواهم من را از این سر در گمی نجات دهید تا حداقل جواب یکی از سوال های خود را بگیرم:
1:آیا کرایه تاکسی در شهر شما هم اضافه شده؟
2:آیا می دانید چه کسی اجازه اضافه شدن کرایه ها را می دهد؟
3:آیا حقوق یا درآمد کسی اضافه شده تا بتواند کرایه بیشتری بدهد؟
4:چرا در این موقع سال باید یک دفعه به کرایه تاکسی 20%اضافه شود؟
5:آیا اضافه شدن کرایه تاکسی مقدمه گرانی همه مایحتاج روزانه نیست؟
6:آیا افزایش کرایه متاثر از هدفمند کردن یارانه ها نیست؟
7:آیا قرار نبود هدفمند کردن یارانه ها موج گرانی نیاورد؟

شکلات تلخ بخورید تا پوست خوبی داشته باشید


- گروهی از پژوهشگران انگلیسی دریافتند که شکلات تلخ می تواند از پوست در برابر صدمات پرتوهای ماوراء بنفش خورشید جلوگیری کرده و مانع ایجاد چین و چروکهای پوستی شود.
مهر نوشت:
نتایج تحقیقات محققان پوست شناسی لندن و کلینیک پزشکی پوستی هارلی استریت لندن در تحقیقات خود نشان دادند که مصرف روزانه اندکی شکلات تلخ می تواند خطر ابتدا به سرطان پوست را کاهش دهد.
همچنین شکلات تلخ اثرات ضد پیری دارد و ماده فلاوانون که در دانه های کاکائو حضور دارد و شکلات تلخ غنی از این ماده است می تواند از ایجاد چین و چروکهای پوستی جلوگیری کند.
این محققان خاطرنشان کردند که شکلات با شیر و یا شکلات شیرین چنین اثرات محافظتی در مقابل پرتوهای ماوراء بنفش ندارد.
براساس گزارش UK Express، این دانشمندان از داوطلبان شرکت کننده در این تحقیقات شامل 32 فرد سالم بزرگسال (22 زن و 10 مرد) با سن متوسط 42 سال خواستند که به طور روزانه مقدار مشخصی معادل 20 گرم شکلات تلخ مصرف کنند.
نتایج این تحقیقات نشان داد افرادی که از این دوز مشخص شکلات مصرف می کردند نسبت به افراد گروه کنترل که شکلات محتوی شیر را مصرف کردند، بیشترین محافظت را در مقابل آسیبهای پوستی ناشی از پرتوهای ماوراء بنفش نشان دادند.

رییس آموزش و پرورش تهران :ازدواج دختران دانش‌آموز را توصیه می‌كنیم!

دکتر زکریا یازرلو در پاسخ به این سوال که آیا روال اخراج کردن دانش‌آموزان دختری که در سنین مدرسه ازدواج می‌کنند، توسط برخی مدیران مدارس صحیح است یا خیر؟ گفت: شرط حضور دختران در مدرسه این است که ازدواج نکرده باشند و مجرد باشند، اما اگر شرایط ازدواج برای دانش‌آموزان دختر فراهم شد و خواست که ازدواج زودهنگام داشته باشد که ما هم آن را توصیه می‌کنیم، در آن موقع، نظام آموزش و پرورش مدل دیگری از خدمات آموزشی را برای آنها فراهم می‌کند و سازماندهی متفاوتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد که از آن جمله فراهم آمدن امکان ادامه تحصیل در آموزشگاه بزرگسالان است.وی در پاسخ به این که بر این اساس اخراج دانش‌آموزان دختری که ازدواج می‌کنند از مدارس عادی صحت دارد، اظهار کرد: نوع واژه‌هایی که به کار می‌بریم مهم است، بهتر است بگوییم که سازماندهی متفاوتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.این سخنان رییس آموزش و پرورش شهر تهران در حالیست که علی‌احمدی، وزیر سابق آموزش و پرورش گفته بود: «چرا باید دانش‌آموز دختری که ازدواج می‌کند، دیگر در مدرسه راه داده نشود یا به مدرسه بزرگسالان فرستاده شود و او نیز تنها ناگزیر به کتمان موضوع باشد، در حالی که وی در مسیر اصلی زندگی در حال حرکت است و ما مسیر را وارونه طی می‌کنیم».علاوه بر گزینه امکان ادامه تحصیل دانش‌آموزان دختر متاهل در مدارس شبانه‌روزی، گزینه تحصیل غیرحضوری در خانه و شرکت در آزمون حضوری نیز در شرایط فعلی نظام آموزشی، پیش روی این افراد قرار دارد.

عشق و عاشقی از دیدگاه شیمی !!! / خیلی جالب

عشق نیز مانند تمام چیزهای دیگر این جهان بدون دست کم مقداری شیمی و فیزیک نمیتواند وجود داشته باشد. همانطور که یک بار دانشمندی با بد گمانی گفته بود، پیکان های کیوپید، خدای عشق، چنانچه ابتدا به ماده شیمیایی با نام غیررومانتیک و نه چندان خیال انگیز فنیل اتیل آمین آغشته نمی شد، هرگز موثر واقع نمی شد.
بدون اکسی توسین نیز واکنش های بدن انسان هرگز به خلق تراژدی هایی همچون رمئو وژولیت نمی انجامید.

البته هورمون های استروئیدی نظیر استروژن ( estrogen ) و تستوسترون ( testosterone ) در رانه جنسی نقشی حیاتی ایفا می کنند و بدون آنها شاید هرگز وارد قلمرو پرخطر عشق واقعی نمی شدیم. اما مشهورترین ماده شیمیایی مربوط به عشق همان فنیل اتیل آمین
( phenylethylamine ) یا PEA است، نوعی آمین که به طور طبیعی در مغز تولید می شود. PEA یک آمفتامین طبیعی، شبیه داروهای موجود در بازار است و میتواند موجب تحریکات مشابهی شود. این همان ماده ای است که احساساتی همچون پرواز کردن در آسمان و بر فراز جهان بودن ناشی از کشش به سوی معشوق را در شما پدید می آورد و همان که انرژی لازم برای بیدار ماندن تا صبح و مغازله های تلفنی را تامین می کند. این ماده که در اصطلاح مولکول عشق نیز نامیده می شود در نتیجه یک سری اعمال ساده فریبنده همچون تلاقی دو نگاه یا تماس دو دست از مغز ترشح می شود. هیجانات سرگیجه آور، ضربان تند قلب و نفس زدن های بریده بریده و همه اینها متاسفانه چیزی جز نشانه های بالینی مصرف بیش از حد این ماده شیمیایی در بدن فرد عاشق نیستند.ممکن است کسانی به این مولکول عشق معتاد شوند. آنها به مقادیر زیاد مواد آمفتامین مانند دوپامین، نور اپی نفرین ( norepinephrine ) و فنیل اتیل آمین نیاز دارند. از آنجا که بدن نسبت به این مواد شیمایی مقاومت پیدا می کند، برای رسیدن به همان درجه از حال، مقدار مصرف این افراد رفته رفته افزایش پیدا می کند. از این رو برای برآوردن نیاز خود ناگزیر ند روابطشان را مداوم تجدید کنند. از انجام بعضی فعالیت های پرتنش نظیر سقوط آزاد از هواپیما پیش از بازکردن چتر نجات یا با خوردن شکلات نیز می توان مقداری PEA دریافت کرد. شاید به همین دلیل باشد که شکلات هدیه مناسبی برای روز والنتاین ( روز عشاق ) به شمار می آید. یکی از موادی که همراه PEA آزاد میشود ماده شیمیایی عصبی دوپامین ( dopamine ) است. پژوهشی که چندی پیش در دانشگاه ایموری انجام شد نشان می دهد که ول های ماده ( نوعی جونده کوچک ) در پاسخ به ازاد شدن دوپامین در مغزشان جفت خویش را انتخاب می کنند. وقتی در حضور یک ول نر به آنها دوپامین تزریق می شود، بعدا در میان جمعی از نرها فقط او را انتخاب خواهد کرد. جدیدترین کشف، آرایش مولکول ها دراین ترکیب شیمیایی است و این تمام جهان را هیجان زده کرده زیرا اکنون همچون جادوگران زمان قدیم، ما هم میتوانیم معجون عشق بسازیم. به عبارت دیگر انسان اکنون در ابتدای راه جداسازی این ترکیب شیمیایی و ساخت داروهایی است که میتواند موجب این واکنش ها در ما شوند. یعنی دارو را مصرف میکنید و بعد عاشق اولین کسی می شوید که می بینید. تصور کنید جهان با چه افتضاحی روبه رو خواهد شد. اما دانشمندان می گویند در حال حاضر از این کشف میتوان در تنظیم بعضی واکنش های شیمیایی دیگر یا درمان بیماری ها یا پژوهش های سودمند تر دیگر استفاده کرد. با این همه چه چیزی سودمندتر از آنکه بتوانید با خوردن یک دارو کسی که دوستش دارید را عاشق خود کنید ؟ اما در حال حاضر پژوهش هایی که روی مولکول فنیل اتیل آمین صورت می گیرد، می تواند در ازمون مواد شیمیائی وابسته به بیماری های ذهنی از جمله بیماری پارکینسون فوق العالده موثر باشد.
آنچه در باره عشق می دانیم هنوز عمدتا خارج از کنترل ماست. برای مثال شیفتگی ظاهرا نخستین مرحله عاشق شدن است، کششی اجتناب ناپذیر به سوی معشوق. این جذبه موجب ترشح انفجاری مواد شیمیایی عصبی بسیار شبیه به آدرنالین می شود. با کمک فنیل اتیل آمین ( که سرعت جران تبادل اطلاعات میان سلولها را افزایش می دهد )،

دوپامین ( که ما را برافروخته می سازد و باعث میشود در نتیجه گرمای محبت احساس خوبی داشته باشیم ) و نور اپی نفرین ( که موجب تولید ادرنالین می شود )، کاری می کند که جهان به کام ما باشد، چشم هایمان آکنده از برق عشق شود و قلبمان تندتر بتپد.
پس از آن تمام هستی ما وابسته به دیدار یار است، همان که در حضورش تمام این واکنش ها در بدن ما به راه می افتد و هرچه اعتیاد ما به این مواد شیمیایی قوی تر می شود، کشش ما بسوی او نیز شدیدتر می شود. در این مرحله مرتکب اشتباهات احمقانه بسیار می شویم. داستان های عشقی پر از این اشتباهات است.
در واقع آنچه شیفتگی می نامیم تمام آن کارهایی است که این سه ماده شیمیایی با ما می کنند. احساس می کنیم سرشار از انرژی هستیم، روی ابرها سیر می کنیم و میتوانیم بدون خستگی ساعت ها حرف بزنیم.

به گفته فیشر (H.Fisher )، انسان شناس دانشگاه راتجرز و معروف ترین پژوهشگر عشق زمان ما، دوپامین و نوراپی نفرین ( که ساختاری بسیار مشابه آدرنالین دارد ) روی هم رفته موجب شادی، انرژی زیاد، بی خوابی، اشتیاق، بی اشتهایی و تمرکز می شوند. او می گوید « وقتی شرایط خاص فراهم شود، بدن انسان معجونی از شور عشق تولید می کند و ... مردان آسان تر از زنان این کار را می کنند و این به خاطر طبیعت دیداری تر آنها است. »
مقادیر زیاد دوپامین به ترشح نور اپی نفرین بیشتر می انجامد که تمرکز، حافظه کوتاه مدت، بیش فعالی، بیخوابی و رفتار جهت دار را تقویت می کند. به عبارت دیگر دو طرف در این مرحله از عشق، به شدت روی رابطه خویش تمرکز دارند و به اغلب چیزهای دیگر توجهی نمی کنند. تبیین محتمل دیگر برای این تمرکز شدید و نگاه دلخواه که در مرحله جذبه دیده می شود، توسط پژوهشگران یونیورستی کالج لندن ارائه شده است. آنها کشف کرده اند که افراد عاشق، سروتونین ( cerotonin ) کمتری دارند و دیگر اینکه مدارهای عصبی مرتبط با ارزیابی دیگران در آنها سرکوب شده است. این مقدار اندک سروتونین همان چیزی است که در افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری - عملی دیده می شود و این احتمالا تبیین می کند که چرا عاشق در باره معشوق خویش این همه وسواس فکری دارد. دوپامین به نوبه خود تولید اکسی توسین ( oxytocin ) را تحریک میکند که گاهی « ماده شیمیایی آغوش » نامیده می شود. اکسی توسین بیش از همه به نقشی که در ایجاد انقباض حین زایمان و کمک به شیردهی نوزاد دارد شناخته می شود. دانشمندان اکنون بر این باورند که هر دوجنس هنگام آغوش و نوازش این هورمون پرورشی را ترشح می کنند و میزان آن در زمان ارگاسم ( اوج لذت جنسی ) به اوج می رسد.
اکسی توسین نیاز به در آغوش گرفتن را در عشاق بوجود می آورد و سبب می شود که تماس نزدیک با جفت افزایش یابد.

به گفته پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو، هورمون اکسی توسین « در ارتباط با توانایی حفظ روابط سالم بین اشخاص و مرز بندی های روان شناختی سالم با افراد دیگر است. » وقتی در هنگام ارگاسم ترشح می شود، به تدریج یک پیوند عاطفی ایجاد می کند. هرچه رابطه جنسی بیشتر شود، این پیوند هم قوی تر می شود.به این ترتیب دو طرف به هم عادت می کنند. به همین دلیل است که جدا شدن این قدر کار دشواری است. حتی وقتی واقعا دیگر علاقه ای به طرف مقابل ندارید و میدانید که باید اورا ترک کنید، اغلب احساس می کنید که « نمیتوانید ». چرا؟ زیرا به او اعتیاد شیمیایی پیدا کرده اید. ترک اکسی توسین وقتی که شما را به فرد نامناسبی قلاب کرده باشد، میتواند حتی از ترک هروئین هم دشوارتر باشد. در واقع مسکن اکسی کانتین ( oxycontin ) که ساختاری مشابه اکسی توسین دارد، یکی از اعتیاد آور ترین داروها به شمار می آید.در دنیای پیام های شیمیایی، انسان به لحاظ علمی یک گونه تک همسر( monogamus ) به شمار نمی آید؛
ما در میان آن 3 درصد از گونه هایی که تک همسراند جایی نداریم. گونه هایی که تا آخر با همسرشان می مانند معمولا دارای مقدار زیادی از یک ماده شیمیایی دیگر به نام وازوپرسین ( vasopressin ) هستند که در اصطلاح هورمون تک همسری نامیده می شود.

در آزمایش هایی که در آنها این هورمون به مردان تزریق شده تمام شواهد مورد نیاز به دست آمده است. جدا کردن مردان پیش از آمیزش نشان داد که پیش از آمیزش نسبت به تمام زنان بی تفاوت بودند. در حالی که 24 ساعت پس از آن ورق بر می گردد و حسادت های شوهرانه نیز آغاز می شود.
به این ترتیب وازوپروسین که درواقع یک هورمون ضد ادارای است، با تشکیل رابطه تک همسری بلند مدت در ارتباط است. دکتر فیشر معتقد است که اکسی توسین و وازوپروسین با مسیرهای دوپامین و نور اپی نفرین در مغز تداخل می کنند. شاید به همین دلیل باشد که با افزایش دلبستگی عشق شور انگیز کمرنگ می شود.
دانشمندان می گویند که پس از دوره معینی که بین یک سال و نیم تا چهار سال طول می کشد، بدن فرد به محرک های عشقی عادت می کند.

پس از ایجا مقاومت در برابر مواد انگیزاننده ای همچون PEA، عشق شورانگیز به سردی می گراید و تبدیل به چیزی می شود که هلن فیشر در کتاب « آناتومی عشق » دلبستگی می نامد. در این مرحله مغز شما شروع به تولید اندورفین ( Endorphin ) می کند. این افیون مغز بیشتر شبیه مورفین هستند تا آمفتامین و بیشتر مخدر هستند تا محرک. فیشر می گوید: « برخلاف PEA، اندورفین ها ذهن را ساکت می کنند و به تدریج می کشند.» از این رو آنچه گاهی « اضطراب جدایی » نامیده می شود در عمل ممکن است نوعی کنار گذاشتن مخدر باشد.
نرخ طلاق در سالهای چهارم ازدواج به اوج خود می رسد.

در این زمان شالوده هایی شیمیایی عشق شورانگیز فرو می ریزد. شاید نام فیلم کلاسیک مریلین مونرو، « خارش هفت ساله » را باید « خارش چهارساله » می گذاشتند. ناگهان ایرداهای همسرتان را می بینید. تعجب میکنید که چرا عوض شده است. در واقع همسر شما احتمالا به هیچ وجه تغییر نکرده است؛ موضوع فقط این است که اکنون می توانید اورا بی پرده ببینید نه از پشت شیشه رنگی هورمون ها.
در این مرحله رابطه یا آنقدر قوی است که ادامه یابد یا به همین جا ختم می شود. برای مثال اندورفین ها هنوز می توانند به فرد احساس خوشبختی و امنیت بدهند. علاوه بر این اکسی توسین نیز هنوز در هنگام رابطه جنسی آزاد می شود و احساس رضایت و تعلق ایجاد میکند. وازوپروسین نیز به کمکتان می آید و همچنان در ایجاد وابستگی نقش بازی می کند. غم ناشی از مرگ همسر نیز کار اندورفین هاست که در شخص اشتیاق با هم بودن به وجود می آورند.
در پایان باید گفت که حتی دانشمندان سرسخت نیز می پذیرند که شیمی همه چیز نیست. فرهنگ، شرایط، شخصیت و دهها متغییر دیگر کمک می کنند تصمیم بگیریم به چه کسی توجه کنیم و در چه زمانی بی تفاوت بمانیم. پس تلاش نکنید که احساس عاشقانه را در زیر زمین آزمایشگاه شیمی خلق کنید، بلکه تمام تلاشتان را بکنید تا از فرصتی که زندگی به شما می دهد به بهترین شکل استفاده کنید.
http://www.sohail2d.com

معرفی یک کتاب


در معرفی یک کتاب سعی می کنم نام کتاب هایی را ذکر کنم تا با خواندنش بتوانیم دست کم در جمع های دوستانه حرفی برای گفتن داشته باشیم شاید علاقه قلبی اینجانب به رضا کیانیان(نمی خواهم مثل روال امروزی که به همه لقب استاد می دهند بگویم استاد رضا کیانیان)اسطوره فراموش نشدنی بازیگری سینمای ایران باعث شد اولین کتاب معرفی شده مربوط به او شوذ:



اين مردم نازنين
قصه‌های رضا کیانیان با مردم

نويسنده : رضا كيانيان

.....................................

تعداد صفحات : 167 صفحه چاپ : چهارم، 1388

.....................................

مروری بر کتاب : قصه‌های رضا کیانیان با مردم، گزیده‌ای از خاطرات جالب رضا کیانیان است. این کتاب مملو از خاطرات کوتاهی است که خواندن بسیاری از آن ها می‌تواند لبخندی بر گوشه لب شما ایجاد کند.

.....................................

یکی از کوتاه‌ترین خاطرات این کتاب : روز – داخلی- هتل همای بندرعباس سال‌ها پیش رفته بودم بندرعباس. صبح زود از خواب بیدار شدم. پرده‌های اتاق هتل را کنار زدم و نور را به داخل اتاق آوردم. طبقه بالای هتل بودم. جلوی پنجره ایستاده بودم و به کوچه‌ها و خیابان‌ها نگاه می‌کردم. تابلوی یک آرایشگاه زنانه در یک کوچه مرا به خود جلب کرد. نوشته بود: آرایشگاه زنانه عفیفه. ملوسک سابق!

۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه

اس ام اس خنده دار

اسمش هست اس ام اس های خنده دار اگه خندیدید به ما هم بگید خوشحال می شم!
یارو لنگ بوده با کشتی میره مسافرت ازش میپرسند سفر چطور بود ؟میگه : نه بابا خیلی استرس داشتم !
همش میگفتن لنگرو بندازین تو آب
-_-_-_-_-_-_-_-_-__-_-_-_-_-_-_-_-_-
یه شب ستاره آرزو ها از آسمون اومد پایین گفت : یه آرزو بکنم تو رو خواستم گفت نمیشه گفتم چرا ؟گفت : ما تو جنس بنجل نیستیم
- _-_-_-_-_-_-_-_-__-_-_-_-_-_-_-_-_-

هرگز به جزیره آدم خوار ها نزدیک نشوآخه تا بیای ثابت کنی ادم نیستی خوردنت!!!
-_-_-_-_-_-_-_-_-__-_-_-_-_-_-_-_-_-

در لرستان بر اثر زلزله ی 8 ریشتری 13 نفر زخمی و بر اثر تقسیم چادر 550 نفر کشته شدند!
-_-_-_-_-_-_-_-_-__-_-_-_-_-_-_-_-_-

ترکه می ره نون سنگک بگیره، نانوا می گه: اینجا چیکار می کنی؟ترکه می گه: تو ترکم!
-_-_-_-_-_-_-_-_-__-_-_-_-_-_-_-_-_-

چه پرده‌ای برای كدام فضا مناسبتر است؟

در میان لوازم دكوراسیونی خانه، پرده از جمله عناصری است كه با توجه به نیاز به صرف هزینه كمتری برای تعویض آن نسبت به بقیه لوازم خانه، در لیستی كه هر چند سال یك بار با هدف ایجاد تنوع برای انجام تغییر و تحولات قبل از سال نو ترتیب داده می‌شود، معمولاً در صدر قرار می گیرد.در یك تقسیم بندی اصولی و كلی، پرده های هر فضایی نیازمند دارابودن مشخصاتی هستند كه در زیر به پاره‌ای از آنها همراه با فضاها به تفكیك اشاره خواهد شد.▪ آشپزخانه: برای فضای آشپزخانه معمولاً پرده‌های ساده و یا طرح دار با نقش‌های مرتبط با این فضا كه معمولاً گل ها و میوه ها هستند انتخاب می‌شوند. حال ممكن است این نقش‌ها در بافت پارچه بوده و یا در قالب گلدوزی و یا تكه دوزی بر روی پرده ساده دوخته شوند. ولی در انتخاب پرده آشپزخانه رعایت دو نكته همواره توصیه می شود:۱. هنگامی كه تصمیم می گیرید از پارچه های رنگی ساده و یا طرح دار استفاده كنید و رنگ كابینت‌ها و كاشی ها و به طور كلی لوازم موجود محدودیت كاربرد رنگی خاصی را برای شما ایجاد نمی كنند سعی كنید از پارچه‌هایی با رنگ‌های زرد، سبز، نارنجی، قرمز و یا از تركیب آنها در یك پالت رنگی طرح دار انتخاب كنید. این گونه رنگ‌ها جزء خانواده رنگ‌های گرم بوده و نه تنها محیط شادی را برای خانم خانه پدید می‌آورد، خاصیت اشتهاآوری داشته و در واقع در تقسیم بندی رنگ‌های خوردنی جای می‌گیرند.۲. از آنجا كه در فضای آشپزخانه چربی، دوده حاصل از سرخ كردن و به طور كلی پختن غذا وجود دارد، پرده این قسمت از خانه زودتر از بقیه قسمت‌ها كثیف شده و نیاز به شست وشوی مكرر دارد. بنابراین پارچه ای انتخاب كنید كه در برابر این نوع شست وشو ها مقاوم باشد.▪ اتاق خواب: انتخاب پرده برای اتاق خواب به عوامل مختلفی شامل سن، جنس، روحیه، علایق و سلایق و به طور كلی خصوصیات صاحب و یا صاحبان اتاق بستگی دارد. به عنوان مثال اگر از یك كودك در انتخاب پرده اتاقش نظرخواهی كنید به طور قطع به وجود پرده ای نقشدار آن هم با طرح مورد علاقه اش اصرار می ورزد حال آنكه این خواسته از طرف یك نوجوان ممكن است در قالب رنگ و مدل دوخت مطرح شود. علاوه بر آن از آنجایی كه در اتاق خواب عناصر پارچه ای دیگر همچون روتختی و متعلقات آن شامل كوسن ها، كلاهك آباژور و غیره وجود دارد، حفظ هماهنگی بین رنگ و نقش آنها و پرده از جمله مسائلی است كه هنگام انتخاب پرده می بایست، مورد توجه قرار گیرد.بسیاری از افراد برای دستیابی راحت تر به چنین نتیجه‌ای یك و یا چند پارچه هماهنگ را برای كلیه عناصر پارچه ای اتاق خواب انتخاب كرده و تحولی كلی را در این محیط پدید می آورند. ولی لازم به یادآوری است كه معمولاً پرده های متعلق به فضای اتاق خواب از نقش و طرح و حتی رنگ بیشتری نسبت به دیگر فضاها برخوردار هستند ولی مهم این است كه هنگام انتخاب طرح و رنگ تاثیرات ناشی از آنها را بر روی روحیه خود و فرزندانتان و اساساً كاربرد فضا كه محیطی است جهت آر امش و استراحت در نظر بگیرید. انتخاب رنگ‌های بسیار تند و گرم اگرچه ممكن است با حفظ هماهنگی در كلیه لوازم محیط در وهله اول فضای زیبایی را ایجاد كند ولی تاثیر آن در رفتار و روحیه افراد آن اتاق به خصوص در مورد بچه ها به سرعت جلوه گر خواهد شد.پس آشنایی با رنگ ها و تاثیرات ناشی از آنها می تواند بسیار كمك كننده باشد.▪ اتاق پذیرایی: از آنجایی كه این فضا یك مكان رسمی است و با توجه به اینكه ما ایرانیان اصولاً مهمان نواز بوده و بهترین ها را برای مهمانانمان خواسته ایم، پرده های متعلق به این محیط نیز به لحاظ جنس پارچه، طرح، مدل و حتی ارزش مادی معمولاً با بقیه فضاهای خانه متفاوتند. در چنین فضاهایی اغلب از تلفیق دو یا حتی سه پارچه هماهنگ به لحاظ طرح و رنگ استفاده می كنند. در واقع در اكثر مدل ها پارچه ای نازك از جنس تور و یا حریر برای پوشش كل پنجره اختصاص یافته و در صورت دلخواه پارچه های ضخیم به عنوان والان و یا دكور و یا حتی هر دو بخش دیگری از این تركیب را تشكیل می دهند.نكته اینجا است كه رنگ های مورد استفاده در چنین فضاهایی معمولاً از میان رنگ های خنثی همچون كرم، شیری، سفید، طلایی كمرنگ انتخاب شده و طرح های آن نیز تك گل هایی از خود پارچه و یا گل برجسته از نخ‌های مختلف و یا نوار روبانی هستند ولی در پایان ذكر این توصیه ضروری است كه در چنین فضایی اگرچه محدودیت‌هایی همچون حفظ هماهنگی با دیگر لوازم دكوراسیونی شامل فرش، مبلمان، تابلو و غیره وجود دارد ولی می توان قالب ها را شكسته و همزمان با در نظر گرفتن موارد فوق و همچنین اصول دكوراسیونی دست به ابتكاراتی متفاوت تر زد. به عنوان مثال كاربرد انواع پارچه های سنتی و سوزن دوزی شده و تركیب آنها با یكدیگر چه در حالت دوخته شده و چه بدون دوخت در تركیبی مدل دار كنار همدیگر به همراه روبان و نخ های كنفی به عنوان پرده را می توان از این جمله برشمرد

۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

نقاط دیدنی شهرستان رشت


نام:"خانه ابریشمچی"
آدرس:ضلع جنوب شرقی ميدان صيقلان
مناطق دیدنی شهر رشت شاید انگشت شمار باشند ولی هر کدام می توانند تا سالها ذهن هر بازدید کننده ای را به خود جلب کند:
یکی از این نقاط دیدنی می توان به "خانه ابریشمچی" اشاره کرد تاریخچه این خانه در چند خط جا نمی گیرد ولی به طور خلاصه در زیر امده است:
بافت پيرامونی اين خانه از جلوه‌ای نسبتاً سنتی و تاريخی برخوردار است . اين بنا يکی از ارزشمندترين ساختمان های متعلق به عصر قاجاريه است . بانی آن به روايتی حاج ميرزا اسماعيل حاکم متنفذ دوره ناصرالدين شاه بوده است . در سال ۱۳۱۸ ، حاج احمد ميرزا ابريشمی آن را از وارث ميرقاسم خريداری کرد . محوطه اين بنا ۲۰۰۰ مترمربع و زيربنای خانه ۶۵۰ مترمربع است . دارای دو طبقه بوده که طبقه دوم آن دارای آيينه کاری و گچبری زيبا و منحصر به فردی است .اين بنا در ضلع جنوب شرقی ميدان صيقلان و در انتهای کوچه شاعری وقاع شده است .

sms in iran!

اس ام اس در ایران بسیار متداول شده به نحوی که برای هر کاری از پیام کوتاه استفاده می کنیم در زیر تحلیلی کاملا جالب از نمونه ای از این اس ام اس ها را مشاهده می کنید:
مصارف مهم اس ام اس در ایران
( پیغام های اورژانسی (سر رات كه داری میای 2 تا بربری بخر
اطلاعات رسانی (سر جلسه امتحان)" جیم درسته الاغ!"
پیغام های عاشقانه : "عزیزم ،قبل از خواب به یاد من مسواك بزن!"
جلوگیری از خشونت : " بدهكار محترم ! اگه این جا بودی خرتو می جوییدم"
فرستادن جوك : " یه روز یه یارو می ره سربازی ، دور كلاش قرمزی

مهمترین عوامل ریزش موی سر



یک متخصص پوست و مو، چربی پوست سر و شوره را مهمترین عوامل ریزش مو عنوان کرد . دکتر شهریار پیرانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : چربی و شوره ، لایه هایی از پوست سر را می گیرند و مانع از رسیدن هوا و اکسیژن لازم به آن شده و در نتیجه منجر به ریزش مو می شوند . لذا آنهایی که دارای مو چرب هستند بیشتر در معرض ریزش مو قرار دارند.
وی گفت : برخی از افراد فکر می کنند که دارای موی خشک هستند اما وقتی مورد تست آنالیز موی سر قرار می گیرند مشخص می شود که جنس موی آنها چرب است و یا بالعکس . لذا نوع استفاده از شامپوها بدون تشخیص درست جنس موی سر می تواند در ریزش آن موثر باشد .
این متخصص پوست افزود: استرس ، آلودگی هوا و محیط ، رژیم های غذایی غلط و غیر علمی ، شتشوی زیاد مو و استفاده زیاد از سشوار ، رنگ مو و بیگودی عواملی هستند که می تواند موجب ریزش مو شده یا آنرا تشدید کند.
وی گفت : روی (زینک) ماده ی مورد نیاز برای رشد مو است که کمبود آن منجر به کم مویی ، تغییر شکل ساختمانی مو ، تغییر رنگ و نازکی و همچنین آسیب پذیری شدید مو می شود.

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

سيامك رحيم‌پور: ابوسفيان‌هاي زمان به دنبال زندگي شيك هستند

شکلات ورزشی:چرا فوتبال ایران ما به اینجا رسیده؟توهین علنی به هم آن هم در رسانه ها چه معنی میدهد؟بعد از آنکه امیر قلعه نویی در برنامه 90دوشنبه شب در جواب مایلی کهن از شیک پوشی دفاع کرد این بار دیگر کار به جایی می رسد که سیامک رحیم پور مربی کنونی استقلال از تمیر قلعه نویی ابوسفیان می سازد به نظر می رسد هر که قصد مطرح کردن خود را دارد یا می خواهد از فوتبال این مملکت محو نشود راهی جز هتاکی به موفقترین مربی لیگ برترایران پیدا نمی کند واقعا جوان مردان این فوتبال کجا هستند که فوتبال این مملکت چنین شده؟
متن خبر :سيامك رحيم‌پور مربي استقلال در مورد شرايط اين تيم در نيم فصل اول و برخي از مسائل فوتبال گفت‌وگويي با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس انجام داده است. * شرايط فصل قبل استقلال بهتر از حالا نبود استقلال اكنون در رده سوم جدول است و اين جايگاه، جايگاه ضعيفي نيست. فصل پيش نيز كه استقلال قهرمان شد چنين وضعيتي داشت. با اين حال اگر برخي معتقدند سومي استقلال در نيم‌ فصل در شأن اين تيم نيست بايد بگويم در اين اتفاق عوامل داخلي و خارجي تاثيرگذاري وجود داشته است. عوامل داخلي كه بخشي از آنها مانند مصدوميت و محروميت‌هاي بازيكنان است و بخش ديگر مربوط به زمين محل تمرين تيم بود كه در مقطعي از زمان و با استفاده بيش از اندازه از زمين تمرين استقلال توسط تيم‌هاي راه‌آهن و استيل‌آذين كيفيت زمين افت كرد و اين در كار ما اخلال ايجاد كرد. * اشتباهات داوري و حركات مذبوحانه عوامل بيروني عبارت بودند از اشتباهات داوري و حركات مذبوحانه كه از سوي برخي از افراد شناخته شده انجام مي‌شد و بخشي نيز مربوط به عدم هماهنگي با تيم ملي بود. دكتر شريفي رئيس كميته انضباطي روز 15 آبان در مصاحبه‌اي اعلام كرد اشتباهات داوري جزيي از فوتبال نيست بلكه عارضه فوتبال است. من با اين نظر كاملا موافق هستم. اگر بخواهيم اشتباهات فوتبال را جزيي از فوتبال بدانيم راه را خطا رفته‌ايم و مسير براي بسياري از سوء استفاده‌ها باز مي‌شود. پس بايد دقت نظر داشت. استقلال از بابت داوري ضررهاي بسياري ديده اما گوش شنوايي براي بازنگري اشتباهات داوري وجود نداشت. نبايد اشتباه را با اشتباهي ديگر جبران كرد. * قهرماني فصل قبل يك اشتباه مسلم داشت محسن قهرماني داور ديدار استقلال - راه‌آهن فصل گذشته با اشتباه مسلمي كه در ديدار مس كرمان و راه‌آهن داشت، مس را برنده اين ديدار كرد و سپس در مدت طولاني حضوري در عرصه داوري نداشت كه من علت آنرا نمي‌دانم. عنايت آدم باهوش و كاربلدي است و زماني كه محسن قهرماني را براي ديدار ما با راه‌آهن انتخاب مي‌كند سعي مي‌كند از كمك داوراني استفاده كند كه در حد و اندازه قهرماني باشند. البته در اين مسابقه يكي از كمك‌داوران كه براي اولين بار بود او را مي‌ديدم با چند پرچم اشتباه مهاجمانمان را از حركت باز داشت و آفسايد‌هاي اشتباهي اعلام كرد و فرصت‌‌هاي گلزني را از تيم استقلال گرفت. در نيمه دوم نيز در دقيقه آخر مسابقه داور پنالتي ما را نديد. از مسئولان عاجزانه مي‌خواهم به اشتباهات داوري رسيدگي شود. استقلال در 9 ديدار نيم فصل از اشتباهات داوري لطمه خورده است. * با تيم ملي تعامل خواهيم داشت معتقدم زماني كه شخصي در جايگاه سرمربيگري تيم ملي قرار گرفت بايد به او احترام گذاشت و به درست و غلط بودن اين انتخاب توجهي نكرد چرا كه مسئولان با ارزيابي‌هايي كه انجام مي‌دهند در نهايت تصميم لازم را مي‌گيرند. بر همين اساس استقلال همواره با تيم ملي تعامل داشته و خواهد داشت. البته افشين قطبي زماني كه سرمربي پرسپوليس بود، مي‌دانست اگر فهرست تيم ملي قبل از انجام مسابقه تيمش اعلام مي‌شد چه پيامدهايي مي‌تواند ايجاد كند. اين حكايت براي ما در ديدار با راه‌آهن اتفاق افتاد و اعلام زودهنگام فهرست تيم ملي تاثير زيادي بر روي بازي بازيكنان ما داشت. * به دنبال صندلي مربيگري استقلال هستند جرياني در استقلال از زمان كخ(مربي آلماني) در اين باشگاه وجود داشته است. آن هم اينكه افرادي با مدارك تحصيلي ابتدايي توانسته‌اند با وصل شدن به جريان مافياي فوتبال به درآمدهاي ميلياردي برسند و زندگي شيك، لباس شيك و ماشين شيك داشته باشند. اين افراد همواره چشمشان به دنبال صندلي مربيگري استقلال است؛ حتي اگر جايگاهي در يك تيم ديگر داشته باشند. * ابوسفيان‌هاي زمان به دنبال زندگي شيك هستند يادگار امام خميني(ره) فرمودند: "طاغوت به يكباره طاغوت نمي‌شود بلكه به مرور اين اتفاق مي‌افتد ". علاقه وافر به دنيا و ميل داشتن به ماشين بهتر، لباس بهتر و زندگي شيك‌تر انسان را به اين سمت سوق مي‌دهد. در آموزه‌هاي ديني ما اين مسائل همواره نكوهش شده است. در صدر اسلام حضرت محمد(ص) با وجود آنكه تمكن مالي داشتند اما زندگي‌شان در سطح زندگي افراد متوسط رو به پائين بود و ابوسفيان‌، معاويه و يزيد و عمروعاص اسلام را با كاخ و زر و زيور مي‌خواستند. بنابراين در زمان كنوني‌ نيز ابوسفيان‌هاي زمان به دنبال زندگي شيك‌تر و ماشين شيك‌تر هستند. ما در زندگي‌مان به مولا علي(ع) اقتدا مي‌كنيم اما برخي ابوسفيان‌هاي زمان حق و حقوق افراد را پايمال مي‌كنند. *براي كمك به پاكسازي فوتبال هر اقدامي انجام مي‌دهيم عزيز محمدي و عليپور در سازمان ليگ به دنبال ايجاد محيطي پاك در فوتبال هستند و در اين راه باشگاه استقلال هر كاري از دستش بربيايد انجام مي‌دهد. نبايد به خاطر گرفتن تست اعتياد از مربيان به اين عزيزان حمله كرد. مربيان استقلال هر زمان كه بخواهند حاضرند هر آزمايشي حتي آزمايش اعتياد بدهند زيرا اين اقدام‌ها به سالم سازي فوتبال كمك مي‌كند. انتهاي پيام/ا

مرفاوي: جانواريو با جريمه سنگيني مواجه خواهد شد


خبرگزاري موج - سرمربي تيم فوتبال استقلال از جريمه سنگين هافبك اين تيم خبر داد. مرفاوي در گفت و گو با خبرنگار موج ضمن ابراز رضايت از سفر استقلال به كيش عنوان كرد: علي رغم در اختيار نداشتن تمامي نفرات، آمده ايم از فرصتي كه در تعطيلات ليگ به وجود آمده نهايت بهره را ببريم. هدف ما تقويت توان تيم و ايجاد هماهنگي بيشتر تاكتيكي براي رقابت هاي نيم فصل دوم ليگ برتر است كه با توجه به آغاز جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا فشرده تر و مشكل تر هم خواهد بود.وي ادامه داد: در اين سفر 6 بازيكن ملي پوش را به همراه نداريم. علاوه بر آنها كوشكي، روانخواه و رينالدو هم به دليل مصدوميت همراه تيم نيستند اما تعدادي از بازيكنان تيم اميد استقلال كه نامشان در فهرست تيم ما در ليگ برتر هم ثبت شده همراه استقلال به كيش آمده اند تا در تمرينات تاكتيكي همپاي بزرگسالان استقلال باشند.سرمربي استقلال افزود: به فابيو جانواريو اجازه دادم با توجه به طولاني بودن راه سفر به برزيل، در تمرينات پنجشنبه و جمعه ما حضور نداشته باشد اما اين بازيكن بايد از روز شنبه خود را به مربيان استقلال معرفي مي كرد كه اين اتفاق نيفتاده، بنابراين از اين بابت با جريمه سنگيني مواجه خواهد شد.وي در پايان گفت: با كمك همكارانم برنامه اي تدوين كرده ايم و تا روز 30 آبان مرحله به مرحله آن را اجرا خواهيم كرد. تلاش مي كنيم با كمك بازيكنان ،تيمي آماده و قدرتمند را در نيم فصل دوم به ميدان بفرستيم.

نقش لبخند در زندگی يك زوج چيست ؟

نقش لبخند در زندگی يك زوج چيست ؟
من فقط 10 خصوصيت از صدها خصوصيات لبخند در زندگی يك زوج را مينويسم
اميدوارم هميشه لبخند روی لبهای همه زوج های جوان باشد

1. لبخند جذابتان می کند ،
همه ما به سمت افرادیکه لبخند می زنند کشیده می شویم . لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند . دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم .

2. لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد ،
دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید . لبخند به بدن حقه می زند .

3. لبخند مسری است ،
لبخند زدن برایتان شادی می آورد . با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید .

4. لبخند زدن استرس را از بین می برد ،وقتی استرس دارید ، لبخند بزنید . با اینکار استرستان کمتر می شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید .

5. لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ،
به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.

6. لبخند زدن فشارخونتان را پایین می آورد ،
وقتی لبخند می زنید ، فشارخونتان به طرز قابل توجهی پایین می آید . لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید .

7. لبخند زدن اندورفین ، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می کند ،
تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن با تولید این سه ماده در بدن باعث بهبود روحیه می شود . می توان گفت لبخند زدن یک داروی مسکن طبیعی است .

8. لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان می دهد ،
عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می شوند صورت را بالا می کشند. پس نیازی به کشیدن پوست صورتتان ندارید، سعی کنید همیشه لبخند بزنید.

9. لبخند زدن باعث می شود موفق به نظر برسید ،
به نظر می رسد که افرادیکه لبخند می زنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و در کارشان بیشتر پیشرفت می کنند.

10. لبخند زدن کمک می کند مثبت اندیش باشید ،
لبخند بزنید . حالا سعی کنید بدون از بین رفتن آن لبخند به یک مسئله منفی فکر کنید . خیلی سخت است . وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که " زندگی خوب پیش می رود " پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید .

خنده درمانی(3)


اصفهانیه مرده بود، روی سنگ قبرش نوشته بودن،
احمدآقا مرده اس ولی مغازه بازه اس
*********************************
*********************************
مرد به سرعت به خانه امد و فریاد زد عزیزم ساکتو ببند
.من همین الان۱۰۰۰۰۰۰ میلیون دلار برنده شدم
. زن ساکها رو برای ساحل ببندم یا کوه
. مرد : مهم نیست فقط ساکتو ببندو از
جلو چشام دور شو
********************************
********************************
یه روز یه بابائی سوار تاکسی میشه
، به راننده میگه آقا لطفا من را دو نفر حساب کنین ،
راننده برمیگرده میگه من تو رو پشم ...... حساب نمیکنم
********************************
********************************
به تركه مي گن با ماتيز جمله بساز ميگه ديشب دزد خونمون زد ميگن توش ماتيز نبود كه ميگه ما تيز بوديم گرفتيمش!
********************************
********************************
تركه با دوست دخترش ميرن پارك تركه ميگه :عزيزم اگه اين درخت كاج زبون داشت الان به ما چي ميگفت ؟ دختره ميگه اگه زبون داشت ميگفت كره خر من زردآلوام نه كاج !!!
*******************************
*******************************
به ترکه يه چكمه نشون ميدن مي گن ابن چيه ميگه اين جلد كلنگه !!!!

یک روز رسد خوشی به اندازه ی کوه/یک روز رسد غمی به اندازه ی دشت/افسانه ی زندگی چنین است گلم

شاید داشتن دست نوشته ای بالای تخت دیگه دمده شده باشه ولی بعد نیست برای فراموش نکردن جملات زیبا و تکرار نشدنی( که شاید تاثیری فراتر از یک سریال 90 قسمتی تلوزیون ملی ما داشته باشد)بعد نیست این جملات را بر روی دسکتاپ موبایل قرار دهیم تا هر روز بازخوانی کنیم تا ملکه ذهن شود شعر ذیل شاعرش را نمی شناسم ولی خواندنش تاثیر گذار است اگر شاعرش را می شناسید در نظرات حتما برایم بنویسید,ممنون
یک روز رسد خوشی به اندازه ی کوه
یک روز رسد غمی به اندازه ی دشت
افسانه ی زندگی چنین است گلم
در سایه ی کوه باید از دشت گذشت .
بعضی از اشخاص چنان به خود مغرورند که
اگر روزی عاشق شوند بیشتر به خود عشق
می ورزند تا به معشوق خود .

سشوار موی سر نوجوان بردسکنی 12 میلیون تومان برای خانواده اش آب خورد.



به گزارش واحد مرکزی خبر، زمانی که پسر 12 ساله خانواده ای در بردسکن در حال سشوار کشیدن موهای خود بود برق منزل قطع شد و این پسرنوجوان بدون خاموش کردن سشوار منزل را ترک کرد.
پس از وصل مجدد برق و در حالی که هیچ کس در خانه نبود سشوار دوباره به کار افتاد و سبب آتش گرفتن سایر وسایل منزل شد که 12 میلیون تومان خسارت در پی داشت

۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

خنده درمانی(2)

استرس زیاد کنکور بعضی وقتها آدم رو به خنده وا می داره کاش میشد همیشه به سختی ها و استرس ها خندید!!!
تست های کنکور 88
1- نام منطقه ای سردسیر در منطقه سیبری؟
الف: آلاسکا
ب : بستنی
پ : یخمک
ت : یخ در بهشت
2- نام شرکت اتومبیل سازی حاضر در مسابقات فرمول1 ؟
الف: فراری
ب : زندانی
پ : اراذل و اوباش
ت : تحت پیگرد
3- سرعت صوت را محاسبه نمایید؟
الف: سرعت صوت تقریبا زیاده
ب : خیلی بیشتره
پ : در حد باور نکردنیه
ت : شرمنده! مترمونو جا گذاشتیم
4- نام هنرپیشه معروف سینما؟
الف: محمد رضا گلزار
ب : محمدرضا علفزار
پ : محمدرضا گندمزار
ت : محمد رضا شوره زار
5- نام شرکت کنسرو سازی معروف ؟
الف: یک و یک
ب : دو و دو
پ : سه و سه و سه
ت : چهار و چهار و چهار، پنج و پنج و پنج، شش و شش و شش ، هفت و هفت و هفت ، هشت و هشت و هشت ، نه و نه و نه ، ده و ده و ده . . . . . . مسابقه محله!
6- نام خواننده زن معدوم و فراری از ایران:
الف: گوگوش
ب : گوش حلق بینی
پ : گوشواره
ت : بناگوش
7- نام بزرگترین سایت جهان:
الف: یاهو
ب : یاحق
پ : خداحافظ
ت : سلام برسون
8- نام کشوری در قاره آفریقا ؟
الف: موزامبیک
ب : آجر سه سانتی
پ : مصالح ساختمانی
ت : بدو بدو حراجش کردم!
9- نام یکی از شهرهای آمریکای جنایتکار؟
الف: هاوایی
ب : دریایی
پ : زمینی
ت : بابا بی خیال با مترو میریم ، زودتر هم میرسیم!
10- نام دانشمند معروف که جایزه نوبل شیمی را از آن خود کرد؟
الف: ماری کوری
ب : مگه کوری ، جلو پاتو نیگا کن.
پ : هر طور عشقم باشه راه میرم به تو هم مربوط نیست.
ت : چی با من بودی ، الآن نشونت میدم . . .


نــــــــــــــــــظــــــــــــــــــــر یـــــــــــــــــــــادت نـــــــــــــــــــــــره!!!!!!!

خنده درمانی (1)

خنده بر هر درد بی درمان دواست جک درمانی قسمت جدیدی در سایت ماست که سعی بر این است جک ها خنده بر لبان ما ایجائ کنند همین جا از همه دوستان می خواهم که این قسمت از وبلاگ را فقط برای خنده مطالعه کنند و مطمئن باشند که قصد توهین به هیچ شخص و قوم وملیتی نیست( در ضمن دوستان نوجوان ما اگر جوکی برای بالاتر از سن شما بود آن را از حافظه خود سریعا پاک کنید) شما هم می توانید در قسمت نظرات جک های جدید را ارسال کنید

نکته های زندگی·
آنچه جذاب است سهولت نيست، دشواري هم نيست، بلكه دشواري رسيدن به سهولت است· وقتي توبيخ را با تمجيد پايان مي دهيد، افراد درباره رفتار و عملكرد خود فكر مي كنند، نه رفتار و عملكرد شما· سخت كوشي هرگز كسي را نكشته است، نگراني از آن است كه انسان را از بين مي برد· اگر همان كاري را انجام دهيد كه هميشه انجام مي داديد، همان نتيجه اي را مي گيريد كه هميشه مي گرفتيد· ما زمان را تلف نمي كنيم، زمان است كه ما را تلف مي كند· افراد موفق كارهاي متفاوت انجام نمي دهند، بلكه كارها را بگونه اي متفاوت انجام مي دهند· پيش از آنكه پاسخي بدهي با يك نفر مشورت كن ولي پيش از آنكه تصميم بگيري با چند نفر· كار بزرگ وجود ندارد، به شرطي كه آن را به كارهاي كوچكتر تقسيم كنيم· كارتان را آغاز كنيد، توانايي انجامش بدنبال مي آيد· انسان همان مي شود كه اغلب به آن فكر مي كند· همواره بياد داشته باشيد آخرين كليد باقيمانده، شايد بازگشاينده قفل در باشد· تنها راهي كه به شكست مي انجامد، تلاش نكردن است· دشوارترين قدم، همان قدم اول است· عمر شما از زماني شروع مي شود كه اختيار سرنوشت خويش را در دست مي گيريد· آفتاب به گياهي حرارت مي دهد كه سر از خاك بيرون آورده باشد· عمر شما از زماني شروع مي شود كه اختيار سرنوشت خويش را در دست مي گيريد· آفتاب به گياهي حرارت مي دهد كه سر از خاك بيرون آورده باشد· وقتي زندگي چيز زيادي به شما نمي دهد، بخاطر اين است كه شما چيز زيادي از آن نخواسته ايد· در انديشه آنچه كرده اي مباش، در انديشه آنچه نكرده اي باش· امروز، اولين روز از بقية عمر شماست· براي كسي كه آهسته و پيوسته مي رود، هيچ راهي دور نيست· اميد، درماني است كه شفا نمي دهد، ولي كمك مي كند تا درد را تحمل كنيم· بجاي آنكه به تاريكي لعنت فرستيد، يك شمع روشن كنيد

وعده وزیر تعاون: بی خانه ها را با 18 میلیون تومان صاحب خانه می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت محمد عباسی تاسیس بانک توسعه تعاون را از آخرین اقدامات دولت نهم اعلام کرد و گفت: پس از تشکیل بانک یکی از مهم ترین اقدامات ایجاد سامانه الکترونیکی بانک توسعه تعاون با نام اختصاری سمات است.وزیر تعاون واگذاری دسته چک به تعاونگران و متقاضیان فعالیت در بانک توسعه تعاون را یکی از ضروریات و تکمیل کننده زنجیره فعالیت تعاونی دانست و افزود: 70 درصد از تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی ها پرداخت می شود. اقتصاد تعاونی در راستای توزیع فرصت ها و شکل گیری تعاونی ها به واسطه سیاست های اصل 44 دنبال می شود.وی درخصوص طرح مسکن مهر نیز اظهارکرد: این یک باور عمومی است که مسکن مهر توانست از رشد فزاینده قیمت ها جلوگیری کند به نحوی که هم اکنون در بسیاری از استان ها هزینه های مسکن کاهش یافته و این طرح به مردم کمک کرد تا بتوانند خانه دار شوند.عباسی از تامین زمین ساخت برای یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: از طریق سیستم بانکی دولت 15 میلیون تومان هم تسهیلات پرداخت می کند و به نظر می رسد در فرایند مسکن مهر 2 میلیون نفر واجد شرایط بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.وزیر تعاون از آماده سازی 470 هزار واحد مسکونی سخن گفت و بیان داشت: یک سوم واجدین شرایط در حال حاضر از موقعیت ساخت واحدهای مسکونی خود مطلع شده اند. ضمن اینکه بسیاری از پروژه ها نیز در حال ساخت و برخی نیز افتتاح شده اند.وی تصمیم اخیر شورای عالی مسکن را یک اقدامی برای کمک به تعاونی ها در جهت ایجاد ظرفیت ساخت مسکن در کشور دانست و تصریح کرد: دولت قرار است به مردم کمک کند تا آنها بتوانند صاحب مسکن شوند. در این زمینه افزایش آورده متقاضیان مطرح نیست.عباسی از قرارداد ساخت در برخی از پروژه ها خبر داد و گفت: برخی از پروژه ها هم اکنون با متری 230 هزار تومان قرارداد ساخت منعقد کرده اند که در این باره می توان با 18 میلیون تومان صاحب مسکن شد. افرادی که بخواهند امکانات بیشتر و فضاهای بهتری را در واحدهای مسکونی خود داشته باشند با هزینه بیشتری بپردازند.وزیر تعاون در خصوص میزان انصراف ها نیز با عدم پذیرش این مسئله گفت: انصراف زمانی اتفاق می افتد که فرد سرمایه گذاری انجام داده باشد ولی وقتی در طرح مسکن مهر زمین از سوی دولت واگذار می شود بنابراین افرادی که به هر دلیلی تصمیم به عدم حضور در پروژه را بگیرند به منزله انصراف نخواهد بود.وی تصور برخی از افراد مبنی بر اینکه دولت قرار است برای آنها خانه بسازد را اشتباه دانست و تاکید کرد: هم اکنون به مدیران تعاون در استان ها ابلاغ شد تا افرادی که در حال حاضر واجد شرایط مسکن مهر هستند و امکان حضور در پروژه را ندارند، بتوانند در فرصت آینده از این امکانات استفاده کنند. در این باره زمین به نام افراد ثبت می شود.عباسی تاکید کرد: همه باید بدانند که در حال حاضر طرح مسکن مهر ادامه دارد و نه تنها متوقف نمی شود بلکه دولت حمایت های خود را نیز ادامه می دهد ولی برای افرادی که بخواهند مشارکت داشته باشند.

ابلاغ سياستهاى كلى اصل 44 قانون اساسى

بسیار زیاد نام اصل 44 قانون اساسی را شنیده ایم آیا آشنایی لازم را با این قانون داریم؟با ما باشید تا با اصل 44 بیشتر آشنا شوید:
ابلاغ سياستهاى كلى اصل 44 قانون اساسى
2/3/1384
رهبر معظم انقلاب اسلامى ، سياستهاى كلى اصل 44 قانون اساسى را به سران سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ابلاغ كردند. ابلاغ اين سياست‏هاى استراتژيك و بسيار مهم بر اساس بند يك اصل 110 قانون اساسى كه تعيين سياستهاى كلى نظام را پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام، در حيطه اختيارات و وظايف رهبر انقلاب قرار داده است، صورت گرفته است.
اصل 44 قانون اساسى كه سياستهاى كلى آن در ابلاغيه مقام معظم رهبرى، مشخص شده است نظام اقتصادى ايران را به سه بخش دولتى، تعاونى و خصوصى متكى مى‏سازد و حدود هر بخش را مشخص مى‏كند.
متن ابلاغيه رهبر معظم انقلاب اسلامى به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن‌الرحيم
سياستهای كلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران مطابق بند 1 اصل 110 ابلاغ می‌گردد. لازم است نكاتی را در اين زمينه يادآور شوم:
1ـ اجرای اين سياستها مستلزم تصويب قوانين جديد و بعضاً تغييراتی در قوانين موجود است؛ لازم است دولت و مجلس محترم در اين زمينه با يكديگر همكاری نمايند.
2ـ نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام بر حسن اجرای اين سياستها با اتخاذ تدابير لازم و همكاری دستگاههای مسؤول و ارائه گزارشهای نظارتی هر سال در وقت معين مورد تأكيد است.
3ـ در مورد «سياستهای كلی توسعه بخشهای غير دولتی از طريق واگذاری فعاليتها و بنگاههای دولتی» پس از دريافت گزارشها و مستندات و نظريات مشورتی تفصيلی مجمع راجع به: رابطه‌ی خصوصی‌سازی با هر يك از عوامل ذيل اصل 44، نفش عوامل مختلف در ناكارآمدی بعضی از بنگاههای دولتی، آثار انتقال هر يك از فعاليتهای صدر اصل 44 و بنگاههای مربوط به بخشهای غير دولتی، ميزان آمادگی بخشهای غير دولتی و ضمانتها و راههای اعمال حاكميت دولت، اتخاذ تصميم خواهد شد. ان‌شاءالله
سيد علی خامنه‌ای
1/خرداد/ 1384
بسم‌الله الرحمن‌الرحيم
سياستهاى كلى اصل 44 قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران
باتوجه به ذيل اصل 44 قانون اساسى و مفاد اصل 43 و به‏منظور :
- شتاب بخشيدن به رشد اقتصاد ملى.
- گسترش مالكيت در سطح عموم مردم به‏منظور تأمين عدالت اجتماعى.
- ارتقاء كارآيى بنگاههاى اقتصادى ، و بهره‏ورى منابع مادى و انسانى و فناورى.
- افزايش رقابت‏پذيرى در اقتصاد ملى.
- افزايش سهم بخشهاى خصوصى و تعاونى در اقتصاد ملى.
- كاستن از بار مالى و مديريتى دولت در تصدى فعاليتهاى اقتصادى.
- افزايش سطح عمومى اشتغال.
- تشويق اقشار مردم به پس انداز و سرمايه‏گذارى و بهبود درآمد خانوارها.
مقرر مى‏گردد:
الف- سياستهاى كلى توسعه بخشهاى غيردولتى و جلوگيرى از بزرگ‏شدن بخش دولتى:
1- دولت حق فعاليت اقتصادى جديد خارج از موارد صدر اصل 44 را ندارد و موظف است هرگونه فعاليت (شامل تداوم فعاليتهاى قبلى و بهره‏بردارى از آن) را كه مشمول عناوين صدر اصل 44 نباشد، حداكثر تا پايان برنامه پنج‏ساله چهارم (ساليانه حداقل 20% كاهش فعاليت) به بخشهاى تعاونى و خصوصى و عمومى غيردولتى واگذاركند.
با توجه به مسؤوليت نظام در حسن اداره كشور ، تداوم و شروع فعاليت ضرورى خارج از عناوين صدر اصل 44 توسط دولت، بنا به پيشنهاد هيأت وزيران و تصويب مجلس شوراى اسلامى براى مدت معين مجاز است.
اداره و توليد محصولات نظامى، انتظامى و اطلاعاتى نيروهاى مسلح و امنيتى كه جنبه محرمانه دارد، مشمول اين حكم نيست.
2- سرمايه‏گذارى، مالكيت و مديريت در زمينه‏هاى مذكور در صدر اصل 44 قانون اساسى به شرح ذيل توسط بنگاهها و نهادهاى عمومى غيردولتى و بخشهاى تعاونى و خصوصى مجاز است:
2-1- صنايع بزرگ، صنايع مادر (ازجمله صنايع بزرگ پايين‏دستى نفت و گاز) و معادن بزرگ (به‏استثناى نفت و گاز).
2-2- فعاليت بازرگانى خارجى در چارچوب سياستهاى تجارى و ارزى كشور.
2-3- بانكدارى توسط بنگاهها و نهادهاى عمومى غيردولتى و شركتهاى تعاونى سهامى عام و شركتهاى سهامى عام مشروط به تعيين سقف سهام هريك از سهامداران با تصويب قانون.
2-4- بيمه.
2-5- تأمين نيرو شامل توليد و واردات برق براى مصارف داخلى و صادرات.
2-6- كليه امور پست و مخابرات به‏استثناى شبكه‏هاى مادر مخابراتى، امور واگذارى فركانس و شبكه‏هاى اصلى تجزيه و مبادلات و مديريت توزيع خدمات پايه پستى .
2-7- راه و راه‏آهن .
2-8- هواپيمايى (حمل و نقل هوايى) و كشتيرانى (حمل‏ونقل دريايى).
سهم بهينه بخشهاى دولتى و غيردولتى در فعاليتهاى صدر اصل 44، باتوجه به حفظ حاكميت دولت و استقلال كشور و عدالت اجتماعى و رشد و توسعه اقتصادى، طبق قانون تعيين مى‏شود.
ب- سياستهاى كلى بخش تعاونى:
1- افزايش سهم بخش تعاونى در اقتصاد كشور به 25% تا آخر برنامه پنج‏ساله پنجم.
2- اقدام مؤثر دولت در ايجاد تعاونيها براى بيكاران درجهت اشتغال مولد.
3- حمايت دولت از تشكيل و توسعه تعاونيها ازطريق روشهايى ازجمله تخفيف مالياتى، ارائه تسهيلات اعتبارى حمايتى به‏وسيله كليه مؤسسات مالى كشور و پرهيز از هرگونه دريافت اضافى دولت از تعاونيها نسبت به بخش خصوصى .
4- رفع محدوديت از حضور تعاونيها در تمامى عرصه‏هاى اقتصادى ازجمله بانكدارى و بيمه.
5- تشكيل بانك توسعه تعاون با سرمايه دولت با هدف ارتقاء سهم بخش تعاونى در اقتصاد كشور.
6- حمايت دولت از دستيابى تعاونيها به بازار نهايى و اطلاع‏رسانى جامع و عادلانه به اين بخش.
7- اعمال نقش حاكميتى دولت در قالب امور سياستگذارى و نظارت بر اجراى قوانين موضوعه و پرهيز از مداخله در امور اجرايى و مديريتى تعاونيها .
8- توسعه آموزشهاى فنى و حرفه‏اى و ساير حمايتهاى لازم به منظور افزايش كارآمدى و توانمندسازى تعاونيها .
9- انعطاف و تنوع در شيوه‏هاى افزايش سرمايه و توزيع سهام در بخش تعاونى و اتخاذ تدابير لازم به نحوى كه علاوه بر تعاونيهاى متعارف امكان تأسيس تعاونيهاى جديد در قالب شركت سهامى عام با محدوديت مالكيت هر يك از سهامداران به سقف معينى كه حدود آن را قانون تعيين‏مى كند، فراهم شود.
10- حمايت دولت از تعاونيها متناسب با تعداد اعضاء.
11- تأسيس تعاونيهاى فراگير ملى براى تحت پوشش قراردادن سه دهك اول جامعه به‏منظور فقرزدايى.
ج- سياستهاى كلى توسعه بخشهاى غيردولتى ازطريق واگذارى فعاليتها و بنگاههاى دولتى:
(سياستهاى كلى اين بند متعاقباً تعيين و ابلاغ خواهدشد.)
د - سياستهاى كلى واگذارى :
1- الزامات واگذارى:
1-1- توانمندسازى بخشهاى خصوصى و تعاونى بر ايفاى فعاليتهاى گسترده و اداره بنگاههاى اقتصادى بزرگ .
1-2- نظارت و پشتيبانى مراجع ذى‏ربط بعد از واگذارى براى تحقق اهداف واگذارى.
1-3- استفاده از روشهاى معتبر و سالم واگذارى با تأكيد بر بورس، تقويت تشكيلات واگذارى، برقرارى جريان شفاف اطلاع‏رسانى، ايجاد فرصتهاى برابر براى همه، بهره‏گيرى از عرضه تدريجى سهام شركتهاى بزرگ در بورس به‏منظور دستيابى به قيمت پايه سهام.
1-4- ذى‏نفع نبودن دست‏اندركاران واگذارى و تصميم‏گيرندگان دولتى در واگذاريها .
1-5- رعايت سياستهاى كلى بخش تعاونى در واگذاريها .
2- مصارف درآمدهاى حاصل از واگذارى:
وجوه حاصل از واگذارى سهام بنگاههاى دولتى به حساب خاصى نزد خزانه‏دارى كل كشور واريز و درقالب برنامه‏ها و بودجه‏هاى مصوب به‏ترتيب زير مصرف مى‏شود:
2-1- ايجاد خوداتكايى براى خانواده‏هاى مستضعف و محروم و تقويت تأمين اجتماعى.
2-2- اختصاص 30% از درآمدهاى حاصل از واگذارى به تعاونيهاى فراگير ملى به منظور فقرزدايى .
2-3- ايجاد زيربناهاى اقتصادى با اولويت مناطق كمترتوسعه‏يافته .
2-4- اعطاى تسهيلات (وجوه اداره شده) براى تقويت تعاونيها و نوسازى و بهسازى بنگاههاى اقتصادى غيردولتى با اولويت بنگاههاى واگذارشده و نيز براى سرمايه‏گذارى بخشهاى غيردولتى در توسعه مناطق كمتر توسعه‏يافته.
2-5- مشاركت شركتهاى دولتى با بخشهاى غيردولتى تا سقف 49% به‏منظور توسعه اقتصادى مناطق كمتر توسعه يافته.
2-6- تكميل طرحهاى نيمه‏تمام شركتهاى دولتى با رعايت بند الف اين‏سياستها.
ه - سياستهاى كلى اعمال حاكميت و پرهيز از انحصار :
1- تداوم اعمال حاكميت عمومى دولت پس از ورود بخشهاى غيردولتى ازطريق سياستگذارى و اجراى قوانين و مقررات و نظارت بويژه درمورد اعمال موازين شرعى و قانونى در بانكهاى غيردولتى.
2- جلوگيرى از نفوذ و سيطره بيگانگان بر اقتصاد ملى.
3- جلوگيرى از ايجاد انحصار، توسط بنگاههاى اقتصادى غيردولتى ازطريق تنظيم و تصويب قوانين و مقررات

بانوان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي‌كنند


يك استاد دانشگاه تهران گفت: زنان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي‌كنند
به گزارش خبرگزاري زنان ايران ، فهيمه قبيتي در همايش اصلاح الگوي مصرف كه در سالن اجتماعات شركت برق منطقه‌اي قزوين برگزار شد، بيان داشت: بر اساس تحقيقاتي كه چندي پيش انجام گرفته است زنان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي‌كنند .
وي ادامه داد: از طرفي تحقيقات نشان مي‌دهد روشن كردن تلويزيون يكي از كارهاي اوليه خانم‌ها، صبح‌ها پس از بيدار شدن است .
استاد دانشگاه تهران اضافه كرد: حتي بسياري از خانم‌ها اظهار داشته‌اند كه هنگام حضور در آشپزخانه بايد تلويزيون روشن باشد و آنها صدايش را بشنوند .وي افزود: با توجه به تحقيقاتي كه در دنيا انجام شده است امروز دنيا به فكر كاهش حضور خانم‌ها در آشپزخانه افتاده است چراكه حضور خانم‌ها در آشپزخانه با افزايش و رشد بيشتر انرژي همراه است از همين رو غذاهاي فست فود در دنيا گسترش يافته است .
قبيتي افزود: اگر مي‌خواهيم براي كاهش و استفاده درست انرژي كاري كنيم، بايد فرهنگ سازي كنيم تا با نهادينه كردن فرهنگ اصلاح الگوي مصرف بتوانيم به هدف خود دست يابيم .وي تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در شكل‌گيري رفتار در جامعه ما موثر است قضاوت ديگران است به طوري كه قضاوت ديگران هويت جامعه ما را شكل داده است و اين موضوع فرصت را براي اِبراز‌هاي فردي خيلي كم مي‌كند .
استاد دانشگاه تهران عنوان داشت: از همين رو ما خيلي به خود و ديگران اجازه ابراز عقيده نمي‌دهيم و بيشتر مواقع تأييدمان را از جمع مي‌طلبيم از اين رو گاه سختي‌ها را تحمل مي‌كنيم تا تأييد جمع را داشته باشيم .وي توضيح داد: به عنوان نمونه مي‌توانيم به تأثير تلويزيون در زندگي اشاره كنيم كه چگونه پخش يك سريال گويش مردم را تغيير مي‌دهد و يا با پخش يكي يا دو سريال امكان تحصيل دختران در دانشگاه سهل‌تر مي‌شود و نگاه‌ها را عوض مي‌كند .

عجب صبری خدا دارد!!!

همیشه ما آدم ها تا با مشکلی بر می خوریم فکر می کنیم در صدر جدول بدبخت ترین آدم ها قرار داریم و هیچ کس مشکلی ندارد جز ما!!!شاید مشکلات دیگران باعث شود تا خوشبختیمان را که به فراموشی سپرده ایم با چنگ و دندان بچسبیم و حفظ کنیم در گوشه کنار ما هستند کسانی که مشکلاتشان در برابر مشکلات ما مانند دریا در مقابل قطره است.شاید دیدن و شنیدن این مشکلات ما را غمگین وحتی چند قطره اشکی هم جاری شود ولی رنکینگ ما را در جدول مشکلات مشخص میکند وبلاگی را که پدری برای پسرنوزادش نوشته معرفی می کنم خواندنش خالی از لطف نیست:http://goorban.blogfa.com/8806.aspx راستی که تا حال فکر نمی کردم مرد ها هم انقدر احساسی باشند.