۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

بانوان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي‌كنند


يك استاد دانشگاه تهران گفت: زنان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي‌كنند
به گزارش خبرگزاري زنان ايران ، فهيمه قبيتي در همايش اصلاح الگوي مصرف كه در سالن اجتماعات شركت برق منطقه‌اي قزوين برگزار شد، بيان داشت: بر اساس تحقيقاتي كه چندي پيش انجام گرفته است زنان تهراني به طور متوسط روزانه دو ساعت با تلفن صحبت مي‌كنند .
وي ادامه داد: از طرفي تحقيقات نشان مي‌دهد روشن كردن تلويزيون يكي از كارهاي اوليه خانم‌ها، صبح‌ها پس از بيدار شدن است .
استاد دانشگاه تهران اضافه كرد: حتي بسياري از خانم‌ها اظهار داشته‌اند كه هنگام حضور در آشپزخانه بايد تلويزيون روشن باشد و آنها صدايش را بشنوند .وي افزود: با توجه به تحقيقاتي كه در دنيا انجام شده است امروز دنيا به فكر كاهش حضور خانم‌ها در آشپزخانه افتاده است چراكه حضور خانم‌ها در آشپزخانه با افزايش و رشد بيشتر انرژي همراه است از همين رو غذاهاي فست فود در دنيا گسترش يافته است .
قبيتي افزود: اگر مي‌خواهيم براي كاهش و استفاده درست انرژي كاري كنيم، بايد فرهنگ سازي كنيم تا با نهادينه كردن فرهنگ اصلاح الگوي مصرف بتوانيم به هدف خود دست يابيم .وي تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در شكل‌گيري رفتار در جامعه ما موثر است قضاوت ديگران است به طوري كه قضاوت ديگران هويت جامعه ما را شكل داده است و اين موضوع فرصت را براي اِبراز‌هاي فردي خيلي كم مي‌كند .
استاد دانشگاه تهران عنوان داشت: از همين رو ما خيلي به خود و ديگران اجازه ابراز عقيده نمي‌دهيم و بيشتر مواقع تأييدمان را از جمع مي‌طلبيم از اين رو گاه سختي‌ها را تحمل مي‌كنيم تا تأييد جمع را داشته باشيم .وي توضيح داد: به عنوان نمونه مي‌توانيم به تأثير تلويزيون در زندگي اشاره كنيم كه چگونه پخش يك سريال گويش مردم را تغيير مي‌دهد و يا با پخش يكي يا دو سريال امكان تحصيل دختران در دانشگاه سهل‌تر مي‌شود و نگاه‌ها را عوض مي‌كند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید