۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

آنچه در مورد پفک نمی دانید!

با وجود مضرات گوناگون و عدم ارزش غذایی صدها میلیون نفر در سراسر جهان آن را از
سن کودکی تا بزرگسالی خورده اند، پفک نمکی یا "چیز دودلز" نامی که "موری یوهایی"
خالق آن بر رویش نهاد.

نکاتی جالب که درمورد پفک نمکی نمی‌دانستید!!

موری یوهایی که فرزند یک زوج مهاجر ترک بود در اواخر دهه 1950 میلادی اولین کارخانه پفک نمکی یا "چیز دودلز" را در محله برونکس نیویورک احداث نمود.
محصول او به چنان محبوبیتی دست یافت که کمپانی غول پیکر تولید تنقلات "بوردن" در آمریکا در سال 1965 کارخانه سازنده "چیز دودلز" موری یوهایی را از صاحبش خریداری کرد.
پفک نمکی طبیعی عمدتاً با طعم پنیر در بازار عرضه می گردد. بلغور ذرت و آب در داخل دستگاهی به نام اکسترودر پف کرده و پس از عبور ازخشک کن روی آن با مخلوطی از روغن گیاهی ، پودر پنیر و یا سایر طعم دهنده های مناسب ، رنگ مجاز خوراکی و نمک پوشش داده می شود. گاها مواد شیمیایی نیز به آن اضافه می گردد که برای سلامتی کودکان ضرر دارد.

"چیز دودلز" در اواخر دهه 1960 به ایران آمد. در اوایل دهه 1970 میلادی با شکوفایی انفجار آمیز اقتصاد ایران که سرمایه گزاران خارجی و داخلی را تشویق به سرمایه گذاری در کشور کرده بود تولید "چیز دودلز" نیز به خیل عظیم محصولات تولیدی کارخانه های تازه تاسیس در ایران اضافه و نام "پفک
نمکی" از سوی شرکت "مینو" بر روی آن نهاده شد. پاکت نایلنی قرمز رنگی که پفک نمکیهای میگو مانند ترد در آن در انتظار خورده شدن نشسته بودند بخشی از خاطرات کودکی بسیاری از ایرانیان را نیز تشکیل می دهد.

تبریک جالب صنف قصابان به محمدرضاپهلوی

در کتاب" نکته های ویرایش" نوشته "علی صلح جو" صفحه 124 آمده است:


زمان شاه رسم بود که اصناف روز بیست و هشتم مرداد را به هم صنفهای خود و همچنین به شاه تبریک می گفتند و آرزوی سلامت بیشتری برای او می کردند.

در یکی از این سالها، صنف قصاب پلاکارد بزرگی در یکی از خیابانهای تهران می آویزد که روی آن با حرف درشت نوشته شده بود:« 28 مرداد، روز قیام ملی ایران را به عموم قصابان ایران علی الخصوص شاهنشاه آریا مهر تبریک می گوییم.

کوتاهترین کوتاه

تست رنگ:به صفحه زیر بروید و رنگ خود را انتخاب کنید
رنگ آمیزی و روانشناسی

جملات زیبا و آموزنده


خداوندا به علمای ما مسولیت و به عوام ما علم و به مومنان ما روشنایی و به روشنفکران ما ایمان و به متعصبین ما فهم و به فهمیدگان ما تعصب و به زنان ما شعور و به مردان ما شرف و به جوانان ما اصالت و به اساتید و دانشجویان ما عقیده و به و به مبلغان ما حقیقت و به دینداران ما دین و به نویسندگان ما تعهد و به هنرمندان ما درد و به شاعران ما شعور و به محققان ما هدف و به نومیدان ما امید و به ضعیفان ما نیرو ببخشا..

دکتر علی شریعتی

۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

پدر+پسر+گنجشک


پدر پیر:اون چیه؟

پسر جوان:گنجشک

پدر:اون چیه؟

پسر:اون یک گنجشکه

پدر:اون چیه؟

پسربا فریاد:اون یک گنجشکه چرا این همه سوال می کنی خستم کردی

پدر پا شد و رفت چند لحظه بعد با یک دفتر برگشت و به پسر داد

پسر شروع به خواندن کرد و پدر از او خواست که بلندتر بخواند و او خواند:

"امروز پسر کوچک من که چند روز پیش 3 سال اش شد از من در پارک 21 بار پرسید:اون چیه و من پاسخ دادم گنجشک

هر بار که او می پرسید او را در بغل می گرفتم و او را می بوسیدم و با خوشحالی پاسخش را می دادم احساس می کنم او را خیلی دوست دارم"

پسر از شرمندگی خود را در آغوش پدر رها کرد

الان که این را از روی یک پیام بازرگانی نوشتم اشکم جاری شد و دلم خواست بوسه بر دستان پدرم بزنم و بگویم خیلی دوستت دارم و من را به خاطر همه قدر نشناسی هایم ببخش.

۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

یک خبر اجتماعی

آفتاب:‌ عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: افزایش ناگهانی مبلغ برق در قبض برق مشترکان موجی از نگرانی و تشویش خاطر شهروندان و قشرهای آسیب‌پذیر اجتماعی استان‌های شمالی کشور را فراهم کرده است. محمد حسن عاقل‌منش روز چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر رشت اظهار داشت: همه‌ساله با افزایش شدت گرمای هوا در فصل تابستان و استفاده شهروندان از وسایل خنک کننده تغییرات افزایشی در میزان مصرف برق پدید می‌آید که امسال این تغییرات با افزایش ناگهانی بهای برق مصرفی شهروندان استانهای شمالی کشور همراه بوده و باعث نگرانی شدید مردم شده است. در گیلان به دلیل رطوبت زیاد هوا، امکان استفاده از کولرهای کم مصرف آبی وجود ندارد وی با اشاره به گرمای بی‌سابقه در کشور و تعطیلی چند روزه ادارات در تیر ماه بنا به تصمیم هیأت دولت با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق خاطرنشان کرد: شدت گرما به حدی است که شهروندان در ساعات بیشتری از شبانه روز از دستگاه‌های خنک کننده استفاده می‌کنند، بنابراین میزان برق مصرفی خانواده‌های گیلانی افزایش می‌یابد. عضو شورای شهر رشت افزود: بررسی‌ها حاکی است که بر اساس مطالعات انجام شده در سال‌های 82 و 83 و همچنین بررسی‌های به عمل آمده در الگوی مصرف برق بخش خانگی در سال 84 ،استان‌های شمالی (گیلان، مازندران و گلستان) جزو مناطق عادی کشور و در دسته‌بندی گرمسیری 4 با مصرف 500 کیلو وات ساعت در ماه تعیین شدند. وی گفت: این در حالی‌که برای مناطق گرمسری 3 هزار کیلو وات ساعت، گرمسیری تا دو هزار کیلو وات ساعت و گرمسیری 3 تا یک هزارکیلو وات ساعت در ماه تعیین شده که این تقسیم‌بندی بر اساس دمای هوا در سنوات گذشته صورت گرفته و به طور قطع نیاز مردم به استفاده از وسایل خنک کننده تا این حد نبود. عاقل‌منش با تأکید بر افزایش بی‌سابقه گرمای هوا در گیلان خاطرنشان کرد: در گیلان و دو استان دیگر شمالی به دلیل رطوبت زیاد هوا، امکان استفاده از کولرهای کم‌مصرف آبی وجود ندارد، بنابراین استفاده از کولرهای گازی پرمصرف سبب افزایش برق مصرفی ماهیانه می‌شود از سوی دیگر رطوبت طاقت‌فرسای هوا در طول تابستان استفاده از وسایل برقی و گازی خنک‌کننده را در طول شبانه‌روز اجتناب‌ناپذیر می‌سازد به گونه‌ای که تحمل شرایط بدون وسایل خنک کننده بسیار مشکل است. گیلانی‌ها از افزایش ناگهانی بهای برق مصرفی نگرانند وی ادامه داد: افزایش مصرف برق سبب محاسبه تصاعدی بهای برق بخش خانگی و حتی پرداخت جریمه برای مازاد الگوی مصرف تعیین شده می‌شود و گیلانیان از دو جهت یکی محاسبه تصاعدی برق و دیگری مازاد الگوی مصرف، متحمل افزایش بهای برق مصرفی می‌شوند، بنابراین نظر به اینکه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها هنوز در کشور به اجرا در نیامده افزایش ناگهانی مبلغ برق در قبض برق مشترکان موجی از نگرانی و تشویش خاطر شهروندان و قشرهای آسیب‌پذیر اجتماعی استانهای شمالی کشور را فراهم کرده است از اینرو با توجه به این موارد، پیشنهاد می‌شود که در دسته‌بندی استان‌ها تجدید نظر به عمل آید. عضو شورای رشت گفت: نظر به هدفمند کردن یارانه‌ها که با هدف جلوگیری از اجحاف و ستم به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه اجرا خواهد شد، این تجدید نظر موجبات آرامش خاطر خانواده‌های کم درآمد و زحمت‌کش استان‌های شمالی را فراهم خواهد کرد. وی خواستار فعالیت هماهنگ کلیه مسؤلان به ویژه استاندارگیلان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقق این مهم شد. همچنین اعضای شورای اسلامی شهر رشت طی نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکیدد بر اصلاح تقسیم‌بندی استان‌ها خواستار پیگری موضوع شدند.

بررسی نظرات

ناشناس گفت...
in sadegh chera inghade goja bazi darmiare tazegia?chera baiide ke davinchi o gote bahushtarin bashan?

********************************************************

صادق رو دوست دارم واسه همه ایراد گرفتن هاش چه بجا و چه بی دلیل
آدمی که نقص های من رو بهم می گه ممکن است در لحظه اول عصبانی ام کنه ولی باعث می شه فرد کامل تری بشم, نمی شه همه مثل هم باشن بعضی هم ساز مخالف بزنن تا همه نوع ساز شنیده بشه این رو نمی گم که همه ساز مخالف بزنین این رو می گم که همه مثل من صادق رو دوست داشته باشین داداش صادق عزیز با همه ایراد گرفتن هات دوستت دارم.
*******************************************
راستی یک قسمت جدید می خواهم اضافه کنم به اسم پاسخ به نظرات,نظرتون چیه؟

پیشینه کریمی در مقابل ادعای باشگاه,کدام کفه سنگین تر است؟

برداشت اول:
علی کریمی در حرکتی انسان دوستانه تمام هزینه های درمان بابک معصومی، ملی پوش پیشین فوتسال کشورمان را برعهده گرفت. به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی عصر امروز اعلام کرد که تمام هزینه های درمان بابک معصومی بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان را که به بیماری سرطان مبتلا شده است، را برعهده می گیرد.
بر پایه این گزارش، بابک معصومی که در هشمتین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به همراه تیم کشورمان عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود به علت عارضه سرطان طی چند روز گذشته در بیمارستان ایرانمهر تهران بستری شده است.
بر این اساس علی کریمی هزینه های کامل درمان این مربی و فوتسالیست کشورمان را برعهده گرفته تا مراحل درمان وی هرچه زودتر انجام شده و با عنایت الهی و کسب بهبودی کامل به جمع خانواده فوتسال باز گردد.
علی کریمی از این کارهای انسان دوستانه زیاد کرده مثل دیدار از کودکان بی سرپرست و آزاد کردن محمد رضا گلزار بعد چند ساعت از بازداشتگاه در دوبی(روزنامه نود ۲۹ بهمن ۸۶)ساخت یک مدرسه ی ۶ کلاسه در کرج با کمک مهدوی کیا و... .
برداشت دوم:علی کريمی گفت: «من يک مسلمانم و به مسائل دينی و مذهبی اعتقاد دارم. آنها (مسئولان استيل آذين) اگر چنين ادعايی داشتند چرا همان روز (تمرين و ادعای روزه خواری) اعلام نکردند و اجازه دادند من در برابر استقلال بازی کنم.»
برداشت سوم:باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین وظیفه خود می‌داند در مقابل تمکین نکردن در اجرای مقررات و حرمت شکنی و تظاهر به روزه خواری علی کریمی یکی از بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه و رعایت نکردن شئونات ماه مبارک رمضان در جریان تمرین به وظیفه دینی و قانونی خود عمل کرده و اخراج این بازیکن را اعلام کند.از آنجایی که تعظیم شعائر الهی و حرمت نهادن به مقدسات دین مبین اسلام در اولویت باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین قرار دارد و متاسفانه این موضوع از جانب بازیکن مذکور رعایت نشده و حتی با توهین وی به مسئولان فدراسیون فوتبال و مقررات همراه بوده و علیرغم تذکرات سرپرست تیم، وی به اقدام خود ادامه داده و اصرار بر انجام این تخلف داشته است، این بازیکن از همراهی تیم فوتبال استیل آذین محروم است.
قضاوت با شما ولی من طرفدار کریمی هستم,حتی اگر خدای ناکرده بفرض محال ، به عمد روزه اش را خورده است ، همان ارزشهای اسلامی میگوید که خدا ستار العیوب است. شما هم عیبهای همدیگر رابپوشانید و آبروی کسی را نبرید. بفرض محال که تظاهر به روزه خواری بوده ، مگر در محل تیم شما چند نفر ناظر این روزه خواری بود.فوق فوقش صد نفر ( که مطمئنا خیلی کمتر از این تعداد بوده است ! ) شاهد بوده اند ، با این اتفاقاتی که افتاده ، همه مردم می دانند که علی کریمی بخاطر روزه خواری اخراج شده است ! آیا اینکار علاوه بر بردن آبروی یک مومن ، قبح عمل روزه خواری را نمیشکند؟!

درس هایی از آنتونی رابینز

این نوشته را چون دوستش داشتم اینجا می گذارم

آنتونی رابینز:

1-به مردم بیش از آنچه انتظار دارند بدهید و این کار را با شادمانی انجام دهید .
2- با مرد یا زنی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. برای اینکه وقتی پیرتر می شوید، مهارت های مکالمه ای مثل دیگر مهارت ها خیلی مهم می شوند .
3-همه ی آنچه را که می شنوید باور نکنید، همه ی آنچه را که دارید خرج نکنید و یا همان قدر که می خواهید نخوابید .
4- وقتی می گویید: دوستت دارم. منظورتان همین باشد .
5 -وقتی می گویید :متاسفم. به چشمان شخص مقابل نگاه کنید .
6 -قبل از اینکه ازدواج کنید حداقل شش ماه نامزد باشید .
7- به عشق در اولین نگاه باور داشته باشید .
8- هیچ وقت به رؤیاهای کسی نخندید. مردمی که رؤیا ندارند هیچ چیز ندارند.
9 -عمیقاً و با احساس عشق بورزید. ممکن است آسیب ببینید ولی این تنها راهی است که به طور کامل زندگی می کنید .
10 -در اختلافات منصفانه بجنگید و از کسی هم نام نبرید .
11-مردم را از طریق خویشاوندانشان داوری نکنید .
12 -آرام صحبت کنید ولی سریع فکر کنید .
13-وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که نمی خواهید پاسخ دهید، لبخندی بزنید و بگویید :چرا می خواهی این را بدانی؟
14 -به خاطر داشته باشید که عشق بزرگ و موفقیت های بزرگ مستلزم ریسک های بزرگ هستند .
15 -وقتی کسی عطسه می کند به او بگویید :عافیت باشد .
16 -وقتی چیزی را از دست می دهید، درس گرفتن از آن را از دست ندهید .
17 -این سه نکته را به یاد داشته باشید: احترام به خود، احترام به دیگران و مسئولیت همه کارهایتان را پذیرفتن .
18 -اجازه ندهید یک اختلاف کوچک به دوستی بزرگتان صدمه بزند .
19 -وقتی متوجه می شوید که که اشتباهی مرتکب شده اید، فوراً برای اصلاح آن اقدام کنید .
20 -وقتی تلفن را بر می دارید لبخند بزنید، کسی که تلفن کرده آن را در صدای شما می شنود .
21 -زمانی را برای تنها بودن اختصاص دهید . یک دوست واقعی کسی است که دست شما را بگیرد و قلب شما را لمس کند .
مرجع: گیله مرد

۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

خانواده ها در دو راهی فارسی1 و شبکه سه !

مامان در حال کلنجار رفتن با چراغ‌قوه‌ی قدیمی: من و بابات فکر می‌کنیم تو با کسی در ارتباطی سرمه. قطعش کن. این آدم مناسب شان تو نیست.من در حال لمباندن سالاد: شما که حتی نمی‌دونید کیه. چطوری می‌گید مناسب من نیست؟مامان ــ فنر زنگ‌زده‌ی محفظه‌ی باتری را درآورده و با دو انگشت طوری نگهش داشته که انگار دم موش است: اگه مناسب بود دستش رو می‌گرفتی می‌آوردی به ما معرفی می‌کردی.من ــ همراه خرت‌خرت جویدن کاهو: هرگز این کار رو نمی‌کردم. من از بیست‌وچهار سالگی با "س" بودم اما تو بیست‌وهشت سالگی به شما معرفی‌اش کردم. شما فکر می‌کنید دوستی فقط باید به قصد ازدواج باشه. از روزی که "س" رو دیدید می‌خواستید مطمئن شید ما خیال ازدواج داریم و وقتی مطمئن شدید هر دو روز یه بار می‌پرسیدید چی شد.مامان ــ چراغ‌قوه را کنار گذاشته و خنده‌ی شاد و روشنش را سر داده: نه. اون مال وقتی بود که سریال‌های شبکه سه رو نگاه می‌کردم. الان فارسی‌وان تماشا می‌کنم.

فقط برای روزه داران only for fast gallows

هشدار به روزه‌داران : بخور و نخورهاي سحريبدون سحري، پروتئين بدنتان مي‌سوزد بسياري با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان براي انجام تكليف شرعي خود، قيد بيدار شدن هنگام سحر، خوردن سحري و فيض بردن از اين فضاي ملكوتي را مي‌زنند و به اصطلاح سحري نخورده و ناشتا به استقبال ماه مبارك مي‌روند، ولي آيا اين رفتار غذايي، صحيح است يا خير؛ سوالي است كه جام‌جم از دكتر احمدرضا درستي، متخصص تغذيه و رئيس دانشكده و انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور كرده است.

به گفته اين متخصص تغذيه، برخي اعتقاد بر اين دارند كه اگر سحري نخورند، مشكلي برايشان پيش نيامده و به راحتي روزهاي ماه مبارك را سپري مي‌كنند در صورتي كه لازم به يادآوري است كه حتي اگر از نظر گوارشي نخوردن سحري براي برخي افراد مشكل ظاهري ايجاد نكند، ولي از نظر علم تغذيه تنها سيري شكم مهم نبوده بلكه سيري سلولي بسيار اهميت دارد. فردي كه سحري نمي‌خورد به بدن خود فشار بسياري وارد مي‌سازد كه در نهايت علاوه بر سوءتغذيه، احتمال واكنش بدن براي مقابله با گرسنگي بسيار طولاني را به همراه دارد كه اين خود منجر به احتمال كاهش انرژي مورد نياز مي‌شود.

درستي مي‌افزايد: اين گونه افراد ممكن است دچار حالت چاقي ظاهري شوند و ضمن نخوردن سحري، مواد زائد حاصل از سوخت چربي در بدن جمع شده و باعث بروز حالت خستگي زياد در انتهاي روز مي‌شود.

«حذف وعده سحري در عين حال سبب پايين افتادن قند خون در طول روز مي‌شود كه خود منجر به كاهش يادگيري، بي‌حوصلگي و خستگي مي‌شود. بنابراين مصرف سحري در همه اوقات بسيار ضروري است.» اين متخصص تغذيه با اشاره به اين مطلب خاطرنشان مي‌كند: در غذاها علاوه بر مواد سازنده بدن و مواد انرژي‌زا، مقاديري هم عناصر و همچنين ويتامين‌هاي مختلف وجود دارند كه جهت فعاليت مناسب و حفظ سلامت تك‌تك اندام‌هاي بدن ضروري هستند كه يك رژيم غذايي مناسب بايد تمام اين مواد را در حد كافي به بدن برساند.

وي مي‌گويد: براي تامين نيازهاي هر فرد بايستي مقداري از گروه‌هاي غذايي به طور روزانه دريافت شوند، اگر روزه‌داري در برخي افراد منجر به كاهش دريافت سبزيجات يا لبنيات شود يا منتهي به اضافه دريافت شيريني‌ها (زولبيا و باميه)‌ شود، تاثير نامطلوبي بر وضع تغذيه فرد خواهد داشت. بنابراين صرف سحري مناسب و متعادل براي همه روزه‌داران بخصوص نوجوانان در حال رشد ضروري بوده و سحري بايد شامل يك وعده غذاي كامل براي هر فرد باشد، زيرا در طول روز بدن علاوه بر انرژي، به پروتئين، مواد معدني و ويتامين‌ها نيازمند است.

در روزه‌داري چربي مي‌سوزانيد يا پروتئين؟

بدن انسان علاوه بر نياز به انرژي براي زنده ماندن و انجام فعاليت‌هاي روزمره، به پروتئين‌ها نيز براي سوخت سلول‌هاي جديد نياز دارد، اگر مقدار انرژي كه از كربوهيدرات‌ها (قند، شكر و نشاسته)‌ و چربي‌ها به بدن مي‌رسد، كافي نباشد، بدن ناچار به سوزاندن پروتئين‌هاي با ارزش بدن روي مي‌آورد و به قول معروف گوشت بدن را مي‌سوزاند، دكتر درستي با اشاره به اين موضوع، يادآور مي‌شود: افرادي كه در اثر داشتن رژيم‌هاي غذايي نادرست وزن زيادي را در مدتي كوتاه از دست مي‌‌دهند، در واقع تا حدودي گوشت‌هاي خود را از دست مي‌دهند.

گفتني است پروتئيني كه در بدن از بين مي‌رود ممكن است مدت‌ها وقت و غذاي مناسب لازم باشد تا بتواند دوباره جايگزين شود، به همين ترتيب اگر روزه‌داري براي كساني منجر به سوخت شديد پروتئين‌هاي بدن شود، لازم است رژيم غذايي اين افراد به دقت مورد بازنگري و كنترل قرار بگيرد.

بخور و نخورهاي سحري

اگر غذا بسيار آبكي باشد و نان در آن تيليت شود و همچنين نوشيدن مايعات فراوان در طول غذا‌خوردن موجب كاهش دسترسي آنزيم‌هاي گوارشي به غذاها مي‌شود و برخي بيماري‌ها و نارسايي‌هاي گوارشي را منجر مي‌شود، دكتر درستي با اعلام اين مطلب در ادامه مي‌گويد: روزه‌داران بايد توجه داشته باشند كه مصرف ادويه فراوان علاوه بر ناراحتي‌هاي دستگاه گوارش، به تشنگي در طول روز هم دامن مي‌زند.

گفتني است مصرف غذاهاي سرخ كرده نظير‌كوكوسبزي، كوكو سيب‌زميني، كتلت و گوشت‌هاي سرخ شده مثل كباب، جوجه كباب و ماهي نيز مي‌‌تواند عوارض مشابهي را ايجاد كند.

وي مصرف سس مايونز، خامه، سوسيس و كالباس را در سحر نامناسب دانسته و مي‌افزايد: اين مواد غذايي باعث بروز ناراحتي‌هاي گوارشي از قبيل «ترش كردن» مي‌شوند.

اين متخصص تغذيه خاطرنشان مي‌كند: اگر قرار است در وعده سحر غذاي پختني مصرف شود بايد به مقدار كم از آن غذا استفاده شود و بهتر است از نان، پنير، سبزيجات و ميوه‌جات هم استفاده كرد و براي پيشگيري از مسوميت غذايي، شايسته است غذاي سحري زودتر تهيه شود و پس از كمي خنك شدن در يخچال قرار داده شود و هنگام سحر دوباره خوب گرم شود.

دكتر درستي در پايان تصريح مي‌كند: اگر قرار است در وعده سحر از غذاهاي پخته استفاده كرد، بهتر است سحري از غذاهاي حاوي قندهاي پيچيده مثل نان، سيب‌زميني آب‌پز، ماكاروني و مقدار كمي برنج استفاده كرد. به عنوان نمونه در يك وعده سحري مناسب مي‌توان 8 تا 10 قاشق برنج دم‌پخت كم‌روغن، يك پياله خورش قورمه‌سبزي كه گوشت آن چربي كمي دارد و سبزي آن فقط تفت داده شده است استفاده كرد ولي بايد توجه داشت كه غذا نبايد ترش باشد و بسيار مناسب است كه همراه آن از سبزي خوردن استفاده كرد و در پايان يك پياله ماست و در انتهاي غذا يكي دو خرما، يك عدد ميوه و نوشيدن آب كافي فراموش نشود.
جام جم آنلاين

۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

کی از کی باهوش تره!!!


شاید برای اکثر ما جالب باشه که بدانیم شخصیت‌های مشهور و دانشمندانی که در کتب درسی و غیردرسی (ویا از طرق دیگر) با آنها آشنا می‌شویم دارای چه مقدار از توانایی هوشی(Intelligence Quotient) یا به اختصار IQ هستند؟


در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم , افرادی که دارای ضریب هوشی بالاتر از ۱۳۰ هستند افرادی تیزهوش و آنهایی که دارای IQ بالا تر از ۱۵۰ هستند را نابغه می‌نامند.


آلبرت اینشتین IQ=160
آرنولد(بازیگر ترمیناتور)IQ=135
بتهونIQ=165
فرانکلینIQ=160
بیل کلینتون(رئیس جمهور اسبق امریکا)IQ=137
بیل گیتسIQ=160
پاسکالIQ=195
بابی فیشرIQ=187
داروینIQ=165
چارلز دیکنزIQ=180
آیزنهاورIQ=122
هگلIQ=165
گالیلهIQ=185
گری کاسپارفIQ=190
جرج بوش پدرIQ=98
جرج بوش پسرIQ=125
هانس کریستین اندرسونIQ=145
جیمز واتIQ=165
کندیIQ=119
گوتهIQ=210
کپلرIQ=175
لئوناردو داوینچیIQ=220
ناپلئونIQ=145
نیکول کیدمنIQ=132
شکیراIQ=140
شارون استونIQ=154
اسحاق نیوتونIQ=190
ولترIQ=190