۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

معنی عشق!!

دختر جوانی چند روز قبل از عروسی آبله سختی گرفت و بستری شد. نامزد وی بهعیادتش رفت و در میان صحبتهایش از درد چشم خود نالید. بیماری زن شدت گرفت وآبله تمام صورتش را پوشاند. مرد جوان عصا زنان به عیادت نامزدش می رفت و ازدرد چشم می نالید. موعد عروسی فرا رسید. زن نگران صورت خود که آبله آنرا ازشکل انداخته بود و شوهرهم که کور شده بود. همه مردم می گفتند چه خوب عروسنازیبا همان بهتر که شوهرش نابینا باشد. 20سال بعد از ازدواج زن از دنیارفت، مرد عصایش را کنار گذاشت و چشمانش را گشود.همه تعجب کردند. مرد گفت: "من کاری جز شرط عشق را به جا نیاوردم."

پولدارترین مرد ایران!


بولتن نیوز: دانستن لیست "ترین ها" همواره از جمله مطالبی بوده است که علاقمندان زیادی برای خود دارد و یکی از این لیست ها، لیست پولدارترین افراد است که همواره در حال تغییر و تحول است. مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا منتشر می کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تا کنون، برای اولین بار لیستی را منتشر کرده است که در آن 200 نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته اند معرفی شده اند. اولین نفر در این لیست که به عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیز خان با 417 میلیارد دارایی است. نکته جالبی که در این لیست به چشم می خورد، وجود تنها یک ایرانی در این لیست 200 نفره است، که در این رده بندی جایگاه 193 را به خود اختصاص داده است. بر خلاف تصور اکثر ایرانیان در مورد پولدارترین فرد ایرانی! این عنوان به پیر امیدیار، مدیر سایت ebay اختصاص دارد. امیدیار در سال 1967 در کشور فرانسه- پاریس به دنیا آمد. پدر او ایرانی و مادرش فرانسویست. وی در 6سالگی به همراه خانواده خود به امریکا می رود و در کالج نافتز در رشته علوم رایانه تحصیل میکند.
بنیان گذار خرده­فروشی ebay امید پیریار، جوان ایرانی مقیم امریکا، حدود 10 سال پیش، با ایـجاد یک سایت خریـد و فروش آنـلاین اجناس دسته دوم در اینترنت، به کمک همسرش در اتاق کوچکی در یکی از ایالت­های امریکا ، فعّالیّت ebay.com را شروع کـرد. این سایت ظرف 5 سال، پیر یار را به عنوان یکی از میلیاردر­تریـن ایرانیان جـهان و در زمـره­ی یکی از بزرگـان اینترنـت قرار داد. سایت خورده­فروشی وی ، هم­اکنون روزانه به میـلیون­ها نفر در سراسر جهان خـدمات خرید و فروش آنـلاین ارائه می­دهد. مـجـموعه فعّالیّت­های امید پیر یار و تیم فنّی وی، دسترسی به میلیون­ها کد کالا را در فروشگاه­های الکترونیکی ebay برای بیش از150 میلیون نفر در سراسر جهان فراهم کرده است. امید پیر یار در سال 1988 از دانشگاه Tufts لیسانس مهندسی علوم کامپیوتر دریافت کرد.
Ebay به عنوان اولین سایت حراجی اینترنتی لقب گرفته است. این سایت در حال حاضر تعداد 6000 کارمند دارد و در سال 2005 میلادی معادل 441 میلیون دلار سود داشته است. ebay در حال حاضر 144 میلیون عضو دارد و روزانه میلیون ها معامله بصورت مجازی در آن صورت می گیرد. امیدیار در لیست ثروتمندان حال حاضر دنیا در رتبه 17 قرار دارد و ثروت او حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است.

بازی وبلاگی

وبلاگ بانو بنده را به یک بازی وبلاگی دعوت کرده است . سه سوال که گرچه در نگاه اول ساده به نظر می رسد اما بسیار مهم است و سخت .
1- احمق ترین فرد از دید شما چه کسی است ؟
2- خوشبختی یعنی چه ؟
3- اگر حق انتخاب داشته باشید کدام کشور را برای زندگی انتخاب می کنید و چرا ؟
پاسخ بنده:
احمق ترین فرد از نظر بنده همان است که دل به مادیات دنیا ببنددخوشبختی برای جسم مادی غیر قابل درک است شاید به عقل ناقص ما احساس خوشبختی بکنیم ولی سرابی از خوشبختی واقعیستاگر حق زندگی داشته ام به جای یک مکان برای زندگی دو سه جا رو انتخاب می کردم که اولی آمریکا بود به خاطر دسیپلین کشوری که از دور به نظرم می آید ولی با کمال تاسف به خاطر بسیاری از آدم هایبی ظرفیت بی جنبه اصلا ایران را برای زندگی انتخاب نمی کنم.
همه دوستان عزیز دعوتید و با اجازه دوست گرامی یاسمن خانم می خواهم کمی قانون بازی را دستکاری کنم و از همه بخواهم شرکت کرده و پاسخ های خودشان را درقسمت نظرات بگذارند پیشاپیش از لطف تمامی دوستان ممنون

۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

روشهایی برای از بین بردن خستگی کار

کاري را به تازگي آغاز کرده ايد ولي احساس خستگي مي کنيد. چه اولين کار شما باشد و چه شغلتان را تغيير داده باشيد، به هر حال وارد اين حرفه شده ايد و احساس مي کنيد گير افتاده ايد. کارها به نظرتان ملالت آور، خسته کننده و تکراري مي آيد و زمانتان را نمي توانيد آنطور که دوست داريد بگذرانيد. قبل از اينکه برگه ي استعفاي خود را امضا کنيد، مدتي وقت صرف کنيد و به درستي درمورد کارتان فکر کنيد. فرصتي هم به اين کار بدهيد. شايد آنقدرها هم که فکر ميکرديد خسته کننده نباشد.راه حل هاي کوتاه مدت 1- کارهاي روزانه تان را يادداشت کنيدهمه ي کارهايي را که تا قبل از اتمام زمان کاري مي بايست انجام دهيد يادداشت کنيد. و با انجام هر کار کنارش تيک بزنيد. با اين کار زمان برايتان سريعتر مي گذرد و شما از کارهايي که انجام داده ايد به خوبي اطلاع مي يابيد. اين کار در مواقعي هم که اطرافيان مي گويند شما سريعتر از ساير کارمندان کار نمي کنيد بسيار کمک کننده است زيرا نشان مي دهد که کارهايتان را کامل و به سرعت انجام داده ايد.
2- طالب کار بيشتري باشيدبا رئيس خود رک و راست باشيد و از او کار بيشتري طلب کنيد و مسئوليت هاي خود را بيشتر کنيد. اگر در شرکت شما کارها به صورت گروهي انجام مي گيرد، مي توانيد کارهايتان را با همکارانتان جابه جا کنيد. يا اينکه به همکارانتان در انجام کارها کمک کنيد. اما هميشه مراقب باشيد که همکارانتان با انداختن کارهايشان گردن شما سوء استفاده نکنند. حتماً در اين مواقع رئيس را در جريان کارها بگذاريد.
3- براي کارهايي که در حيطه ي مسئوليت شما نيست هم داوطلب باشيددر کميته ي اجتماعي شرکتتان نام نويسي کنيد. با اين کار مي توانيد در کارهاي فوق برنامه هم شرکت داشته باشيد که شما را سرگرم نگاه خواهد داشت. در هر زمينه اي که مي توانيد، استعدادها و مهارت هايتان را نشان دهيد.
4- به کارهايتان ارزش دهيدبه رئيس خود نشان دهيد که چه توانايي هايي داريد. براي اين منظور، کارهاي اضافه بر سازمان انجام دهيد. اما نه طوري که رئيس فکر کند قصد خودنمايي داريد. اين کارها را بدون اينکه کسي از همکارانتان متوجه شود انجام دهيد، فقط رئيس از اين کار اطلاع داشته باشد. بعد که رئيس با پيشنهادتان موافقت کرد، چند روز بعد کار را به او تحويل دهيد. با اين کارها مي توانيد توانايي ها و علاقه خود را بالاتر برده و خستگي و بيحوصلگي را از خود دور کنيد.
5- ابتکار به خرج دهيد و کار جديدي را شروع کنيدهميشه شروع کننده شما باشيد. پيشنهاد کارها و پروژه هاي جديد بدهيد. اين مطالب را با دست اندرکاران مربوطه در ميان بگذاريد. هدفتان اين باشد که علاقه ي خود را به کار کردن نشان دهيد، اما نگذاريد ديگران بد به شما نگاه کنند و فکر کنند با اين کارها قصد خودنمايي داريد.
6- ديدگاهتان را درمورد کارتان تغيير دهيددر هر پستي که کار مي کنيد، سعي کنيد نگاه خوبي به کارتان داشته باشيد. کار خود را دست کم نگيريد. اگر در قسمت اينترنت شرکت هستيد، خود را رابط حياتي به زنجيره ي ارتباطات بدانيد. اگر در قسمت جوابگويي به تلفن ها هستيد، خود را يکي از موثرترين افراد اداره بدانيد که رضايت مشتريان را جلب مي کند. در هر پستي، نقش خود را در پيشبرد اهداف شرکت موثر بدانيد. با اين طرز تفکر کار خود را بهتر انجام خواهيد داد و به سرعت ترفيع پيدا مي کنيد.
7- از زمان استراحتتان بهترين استفاده را ببريداگر مي بينيد که کار باعث خستگيتان شده است، کمي استراحت کنيد. همراه چند تن از دوستان به کافه ترياي شرکت رفته و چاي يا قهوه اي بنوشيد. از ساعات استراحت خود نهايت استفاده را ببريد تا خستگيتان را کاملاً از تنتان بيرون کند و بتوانيد دوباره با انرژي کارتان را دنبال کنيد. راه حل هاي طولاني مدت
8- در مورد شرکت محل کارتان بيشتر بدانيدسعي کنيد اطلاعات بيشتري در مورد شرکت کسب کنيد. از همکارانتان در اين زمينه سوال کنيد. از روابط شرکت آگاهي پيدا کنيد. همکارانتان را بشناسيد و از سياست ها و خط مشي شرکت آگاهي يابيد.
9- آموزش هاي خود را بالاتر ببريداز حالت يکنواخت هميشگي بيرون بياييد و دانش خود را در زمينه ي حرفه تان بالاتر ببريد. همينطور که از نردبان ترقي بالا مي رويد، زمان برايتان لرزش زيادي پيدا مي کند. بنابراين سعي کنيد معلومات و علم خود را در کاري که انجام مي دهيد افزايش دهيد.
10- مربي داشته باشيددر هر مرحله اي از کارتان، خوب است که براي خود مربي پيدا کنيد تا شما را در انجام کارهايتان راهنمايي کند. او مي تواند به شما کمک کند تا اين صنعت را بهتر درک کنيد و در کارتان موفق تر باشيد. هشيار باشيد و مثبت فکر کنيد هر کس بايد در جايي شروع کند. ممکن است از خود انتظار داشته باشيد که کاري مهمتر و چالش برانگيزتر داشته باشيد اما شکايت نکنيد. از منفي بافي در مورد کارتان دوري کنيد، و سعي کنيد که بهترين استفاده را از موقعيت فعليتان ببريد. آگاهي هايتان را افزايش دهيد و مهارت هايتان را توسعه دهيد. در حد توانايي هايتان کار کنيد و به زودي خواهيد ديد که خستگي و ملالت ناپديد مي شود.

اس ام اس شب قدر:

انیس قلب خود تنها خدا کن / خدا را در دل شبها صدا کن

ز خوف حق چو اشکی را چکاندی / به حال این رفیقت هم دعا کن . . .

.

در امشب که سالگرد ۱۰۵۵ مین سال تاسیس مسجد جمکران است، کنار

حرم آن حضرت دعا گویم. شبهای احیاء یادت نره ما رو دعا کنی . . .

.

تشنه ام این رمضان تشنه تر از هر رمضانی / شب قدر آمده تا قدر دل خویش بدانی

لیله القدر عزیزی است بیا دل بتکانیم / سهم ما چیست از این روز همین خانه تکانی . . .

.

خبر آوردند که امشب از هزار شب بهتر است و یک اتفاق ویژه می افتد و آن

اینکه امشب دست ملکوت به طرف زمین کشیده می شود . . .

.

تقدیری سراسر خیر ، برکت ، خرسندی ، سلامت ، خوشبختی و سعادت دنیا

و آخرت

توشه شب قدرتان باد . . .

.

به فرق نازنینش کی اثر می کرد شمشیر / یقینا ابن ملجم وقت ضربت یا علی

گفت . . .

(با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان در مناجات شبانه شبهای قدر را

التماس دعا دارم.)

.

شب قدر سرنوشت یکسال ما تعیین می شود. این شبها را از دست ندهیم

برای تعجل فرج دعا کنیم . . .

.

شنیدم عاشقی مستانه می گفت :

اگر آتش به زیر پوست داری / نسوزی گر علی را دوست داری . . .

چشم ما و عنایت حیدر، دست ما و کرامت حیدر. یا علی(ع)

.

فرشته ها برای آزادی انسانها از دستان شیطان و بخشش معاصی وبردن آنها

به ملکوت

مسابقه داده و منتظر ندای بنده های خدا هستند. اللهم لبیک. مرا دعا کنید . . .

.

دعا بدون علی قابل اجابت نیست، که مهر اصل اجابت به هر دعاست علی-

بزن تو دست توسل به دامن مولا، که درد جامعه را بهترین دواست علی(ع.)

.

خورشید چراغکی ز رخساره علی ست، مه نقطه کوچکی ز پرگار علی ست-

هرکس که فرستد به محمد(ص) صلوات، همسایه دیوار به دیوار علی ست . . .

.

تاراج دل به تیغ دو ابروی دلبر است، مستی قلب عاشقم از جام کوثر است. . .

.

بر سر در بهشت خدا حک شده چنین، بختش بلند هر که گرفتار حیدر است . . .

.

شب قدر است و من قدری ندارم، چه سازم توشه قبری ندارم . . .

.

مبادا لیله القدرت سرآید، گنه بر نالم ام افزون تر آید

مبادا ماه تو پایان پذیرد، ولی این بنده ات سامان نگیرد . . .

.

دل را ز شرار عشق سوزاند علی(ع)، یک عمر غریب شهر خود ماند علی(ع)

وقتی که شکافت فرق او در محراب، گفتند مگر نماز می خواند علی(ع)

.

از ذکر علی مدد گرفتیم، آن چیز که می شود گرفتیم

از بوته آزمایش عشق، از نمره بیست صد گرفتیم . . .

.

خداوند فراموشی را آفرید، تا غیر او را فراموش کنیم . . .

.

پرده از اسرار عالم باز شد، یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

خدایا قدر ما را به قدر مولا علی نزدیک فرما . . .

.

ای آنکه تویی ز سوز جانم آگاه

به درگهت آورده ام از غصه پناه

رسم است که تفحه ای بر دوست دهند

این تحفه ماست کوله باری ز گناه . . .

.

در میکده گشودند، خدایا مپسند، که درین بزم و طرب ما، سوی تقوا نرویم.

سزاوارترین مردم به احترام کسانی هستند که به تادیب خود می کوشند . . .

.

نهج البلاغه: آرام باش، توکل کن، تفکر کن، سپس آستینها را بالا بزن، آنگاه

دستان خداوند را می بینی که زودتر از تو دست به کار شده است . . .

.

در حریم کبریایی به کریم اهل بیت(ع) توسل بجویید. انشاءالله حاجت رواست . . .

.

امام حسن(ع) فرمودند: بهترین نیکویی، اخلاق نیکو است.

تا خدا هست و خدایی می کند، مجتبی مشکل گشایی می کند

۱۳۸۹ شهریور ۱۱, پنجشنبه

حکایتی از حضرت علی



یک روز امام علی علیه السلام از کنار یک یهودی گذشتند و آن یهودی با اسبش [بدون اینکه اسبش وارد آب شود یا خیس شود] از روی رود عبور می کرد، پس در همان لحظه امام علی علیه السلام را صدا زد و عرض کرد: ای آقا! اگر این چیزی که نزد من است نزد شما بود چه کار می کردید؟امام علی علیه السلام در جوابش فرمودند: در جایت بایست !...
سپس روی آب ایستاد و آن یهودی میخکوب شد. امام علی علیه السلام نزد او رفت، آنگاه یهودی به امام گفت: ای جوان! چه چیزی گفتی که آب برایت مانند سنگ شد؟ امام علی علیه السلام در جوابش گفت: تو چه چیزی گفتی که از آب عبور کردی؟ آن یهودی در جواب حضرت گفت: من اسم وصیّ پیامبر اسلام علی علیه السلام را بر زبان آوردم و از آب عبور کردم .پس حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند : من همان وصیّ محمد صلی الله علیه و آله هستم؛آنگاه آن یهودی گفت: حق است، و اسلام آورد.

۱۳۸۹ شهریور ۱۰, چهارشنبه

داستانک(ماشین زمان)

چند سال قبل از اينكه ورنر ماشين زمان را بكار گيرد ، موناليزا ناپديد شد . بنابراين ورنر تصميم گرفت اولين سفرش به زمان گذشته براي جايگزين كردن تابلوي لئوناردو داوينچي با نسخه ديگر و برگرداندن تابلوي اصل باشد . اما هنرمندان و هنرشناسان او را متهم به تقلب كردند - بوم نو و رنگها كاملاً تازه بود!

۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

آنچه در مورد دندان و بوی بد دهان نمی دانید!

teeth

1:در مورد دندان نمی دانید:

شما از دندان هایتان برای صحبت کردن، جویدن و خندیدن استفاده می کنید. اما حقایقی در مورد این مروارید های سفید وجود دارند که شاید از آن خبر نداشته باشید. پس متن زیر را بخوانید:

۱ – مواد قندی تنها ماده مضر برای دندان ها نیستند. مواد ترش و اسیدی نیز باعث از بین رفتن مواد معدنی سطح مینای دندان می شوند. این امر پس از مدتی منجر به ایجاد حفره و سرانجام ایجاد پوسیدگی بر روی دندان ها می شود. موادی مانند ترشیجات، نوشابه های گازدار، شربت میوه ها که دارای pH پایین هستند جزو مواد غذایی اسیدی به شمار می آیند. مواد غذایی اسیدی بر روی دندان های کودکان بیشتر از بزرگسالان تاثیر می گذارند بنابراین باید مواظب استفاده بی رویه کودکان از مواد غذایی اسیدی نیز بود.

چنانچه تمایل بسیار زیادی به این نوع مواد غذایی دارید، در درجه اول سعی کنید مقدار مصرف آنها را کمتر کنید و در ثانی برای کاهش میزان تاثیر این مواد بر ساختار دندان ها، آن ها را در وعده های اصلی غذایی و همراه با سایر مواد غذایی مصرف کنید.

نکته بسیار مهم پس از خوردن این مواد غذایی اسیدی این است که نباید بلافاصله پس از خوردن آن ها مسواک بزنید. چون اسید باعث نرم شدن مینای دندان شده و مسواک مینای نرم شده را از روی دندان ها بر می دارد و روند سایش و ایجاد پوسیدگی سریع تر می شود. پس از خوردن مایعات اسیدی دهانتان را با آب بشویید و یک ساعت صبر کنید بعد مسواک بزنید. در طی این یک ساعت کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در بزاق با مینای نرم شده ترکیب شده و آن را تا حدودی سخت می کند.

۲ – مینای دندان سخت ترین ماده موجود در بدن است، اما ممکن است به راحتی بشکند. خوردن قطعات یخ، پاپ کورن، ته دیگ سفت و سایر مواد غذایی سفت و سخت همانند خوردن سنگ است و باعث شکستن و لب پر شدن دندان ها می شوند. بر خلاف بسیاری از بافت های بدن، بافت دندان قادر به رشد و ترمیم مجدد خود نیست. مخصوصا اگر شما دارای دندان های پر شده و ترمیم شده در دهان خود هستید باید بیشتر از این مواد غذایی سفت پرهیز کنید چرا که هرگز کار عاقلانه ای نیست که با یک پای مجروح به دوی ماراتون بپردازید!

۳ – فلوراید بیش از حد ممکن است برای دندان ها مضر باشد. می دانیم که فلوراید به داشتن دندان های سالم کمک می کند اما چنانچه در کودکان کمتر از ۸ سال به مقدار زیادی فلوراید موجود در خمیر دندان بلعیده شود، منجر به عارضه فلوروزیس می شود. فلوروزیس ابتدا به صورت نقاط سفید رنگ روی دندان ها بروز می کند اما ممکن است به رنگ قهوه ای هم درآید. متاسفانه این نوع تغیر رنگ ناشی از فلوروزیس، از نوع تغییر رنگ داخلی است و امکان از بین بردن آن به وسیله پالیش کردن دندان ها وجود ندارد. فلوروزیس منجر به ایجاد تخلخل در دندان می شود. برای پیشگیری از ایجاد این حالت باید حتی الامکان در کودکان کمتر از ۸ سال خمیردندان بدون فلوراید استفاده شود، زیرا این کودکان معمولا خمیردندان را قورت می دهند که این امر منجر به فلوروزیس می شود.

۴ – براکت های ارتودنسی دندان ها را نسبت به پوسیدگی مستعد تر می کنند. چنانچه اقدام به ارتودنسی کرده اید و براکت ها و سیم های ارتودنسی روی دندان هایتان است، بایستی بیشتر به فکر سلامت دندان هایتان باشید. زبان و لبها با وجود این براکت ها نمی توانند سطح دندان ها را خوب تمییز کنند در نتیجه پلاک غذایی به راحتی در اطراف براکت ها و سیم های ارتودنسی جمع می شود و منبع خوبی برای تغذیه باکتری ها می شود. باکتری ها از این مواد غذایی تغذیه کرده و با مصرف قند ها و تولید اسید باعث از بین رفتن بافت دندان و ایجاد پوسیدگی می شوند.

2: در مورد بوی بد دهان نمی دانید:

بوی بد دهان (Halitosis) مشکل بسیار شایعی است. بسیاری از افراد برای از بین بردن بوی بد دهان از آدامس های معطر و خوشبو کننده های مختلف استفاده می کنند. اما این راهکارها فقط راه حل هایی موقتی هستند و شما باید به فکر درمان اصلی و همیشگی این مشکل باشید.

حلق، دهان و بینی حفره هایی هستند که باکتری ها می توانند در آن رشد کنند. همچنین شیار های روی زبان نیز خود محل مناسبی برای تجمع باکتری ها هستند. این باکتری ها، ترکیبات گوگرد داری از خود آزاد می کنند که منشا بوی بد دهان می باشند.

بوی بد دهان می تواند نشانه بیماری های دیگری در بدن باشد که شما از وجود آن ها بی خبرید. مانند: پوسیدگی دندانی، بیماری های لثه، بیماری های گوارشی، بیماری های تنفسی و …که باید به فکر درمان آن ها باشید.

در اینجا به یک سری راهکار های موثر برای از بین بردن بوی بدن دهان اشاره می شود:

۱- از خشک شدن حفره دهان تان جلوگیری کنید. بزاق، دهان را از باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان پاک می کند و چنانچه دهان به هر علتی خشک شود، این باکتری ها فرصتی برای تجمع و ایجاد کردن بوی بد دهان می یابند و بوی بد دهان تشدید می شود. این دقیقا همان اتفاقی است که در موقع خواب برای همه ما اتفاق می افتد. زیرا در موقع خواب مقدار ترشح بزاق به حداقل می رسد.

۲- دندان ها و پشت زبان تان را مسواک بزنید. یکی از اساسی ترین راه ها برای از بین بردن بوی بد دهان، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور مرتب است. این کار باعث حذف ذرات غذایی و باکتری های موجود در حفره دهان می شود. برای از بین بردن ذرات غذایی موجود در بین دندان ها نیز باید هر بار پس از مسواک زدن، بین دندان هایتان را نخ بکشید. اگر به هنگام مسواک زدن روی زبان تان را هم مسواک بزنید، شیار های روی زبان را نیز از وجود این باکتری ها پاک می کنید.

۳- به طور مرتب به دندانپزشک تان سر بزنید. دندانپزشک شما پوسیدگی دندانی، درگیری عصب دندان و بیماری های لثه شما را به موقع تشخیص داده و برای درمان آن ها اقدام می کند. بسیاری از این بیماری های دهان و دندان باعث بوی بد دهان می شود.

۴- خوراکی های ضد بوی دهان مصرف کنید. بعضی خوراکی ها در از بین بردن بوی بد دهان نقش کمکی دارند مانند: شربت آبلیموی شیرین، سبزی یا عرق نعناع، لیمو ترش، شربت پرتقال و مرزه.

۵- به فکر درمان بیماری های تنفسی تان باشید. یکی از نشانه های بسیاری از بیماری های بدن، بوی بد دهان است. ابتلا به بیماری هایی مثل عفونت و التهاب مخاط بینی، سینوزیت، گلودرد چرکی و یا عفونت های دیگر دستگاه تنفسی می تواند عامل وجود بوی بد دهان باشد. شما در صورتی که مبتلا به این بیماری ها هستید نمی توانید با مسواک زدن و … از شر بوی بد دهان خلاص شوید و حتما بایستی برای درمان بیماری تنفسی تان به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

۶- بیماری های گوارشی تان را درمان کنید. “هلیکوباکتر پیلوری” باکتری است که در معده زندگی می کند و موجب بیماری زخم معده می شود. اگر کسی دچار این بیماری باشد ممکن است بتوان آن را از بوی بد دهانش تشخیص داد. بیماری های دستگاه گوارش و اختلال در عملکرد کلیه و کبد هم می توانند از عوامل ایجاد کننده بوی بد دهان باشند. بنابراین اگر شما به طور دایمی مبتلا به بوی بد دهان هستید بهتر است با یک متخصص بیماری های داخلی مشورت کنید.

شکوتپولوژی

قيمت اين شکلات معادل 2600 دلار براي هر پوند (450 گرم) است. شکلات سازي نيپشيلد Knipschildt در سال 1999 در کانکتيکات آمريکا، تاسيس شد. گران ترين محصول آن يک ترافل (شکلاتي با مغز کرمي) دو لايه است که تنها با سفارش قبلي تهيه ميشود. اين ترافل دانه اي 250 دلار قيمت دارد و به طور دستي و از بهترين مواد تهيه ميشود.






مجموعه اصيل نوکا


اين مجموعه شکلاتهاي نوکا Noka به قيمت 854 دلار در ازاي هر پوند به فروش ميرسند و از بهترين نوع شکلات سياه هستند و از 75% کاکائوي يک دست و خالص، کره کاکائو و شکر تهيه ميشوند. در ساخت اين شکلات از هيچ ماده امولسيون ساز مانند لسيتين استفاده نميشود و وانيل هم ندارد. اين شکلات سازي در دالاس، تگزاس قرار دارد.





دلافي


شکلاتهاي دلافي Delafee با قيمت هر پوند، 508 دلار به فروش ميرسند و محصول سوييس هستند. اين شکلات ها براي کساني مناسب هستند که به اشيا درخشان علاقه دارند، زيرا علاوه بر اينکه از بهترين کاکائو تهيه شده اند، هر يک با برگه هاي نازک طلاي 24 عيار خوراکي تزيين شده اند.





مجموعه G گوديوا


اين شکلات سازي مشهور که ابتدا در بلژيک تاسيس شده است و اکنون شعبه هايي در شهرهاي مهم جهان دارد، به تازگي مجموعه اي را به نام " G" Collection تهيه کرده که هر پوند اين مجموعه شکلاتهاي قلبي شکل، در طعمهاي مختلف و تزيينات زيبا 120 دلار قيمت دارد.






ريشار


شکلات ريشار Richart محصول ليون، فرانسه، از 70% کاکائوي کريولو Criollo محصول ونزوئلا، که بهترين کاکائوي جهان به شمار مي ايد، تهيه ميشود. اين شکلات طعمي ملايم اما بسيار پرمايه دارد و تنها با بهترين مواد از جمله بادام، ادويه هاي نامتعارف و تمشک همراه شده است. بهاي هر پوند اين شکلات 120 دلار است.






پير مارکوليني


هر پوند ترافل هاي پير مارکوليني Pierre Marcolini محصول بلژيک، 102.50 دلار قيمت دارد و علاوه بر بهترين کاکائو، شامل موادي است که در هر ترافل متفاوت است. براي مثال ترافل برزيلي، خميري مرکب از 66% کاکائوي خالص و خمير بادام ايتاليايي است که با شکلات شيري پوشيده شده و روي آن بادام کاراملي قرار گرفته است.






دوباو و گاله


شکلاتهاي دوباو و گاله Debauve & Gallais ، محصول فرانسه به طور سنتي، شکر کم و کاکائوي عالي و فراوان دارند. در اين شکلاتها از هيچ ماده امولسيون ساز مانند لسيتين استفاده نميشود و علامت مشخصه آنها استفاده از بهترين افزودنيهاي جهان است، از جمله : فندق پيه مونت، بادام اسپانيايي، کشمش ترکيه و بلوط تورين. هيچ گونه رنگ و ماده نگه دارنده به اين شکلاتهاي 94 دلاري(هر پوند) اضافه نميشود.






چو آوو


نام شکلات سازي چو آوو Chuao واقع در کاليفرنيا، برگرفته از منطقه اي به همين نام در ونزوئلا است که بهترين کاکائوي جهان را توليد ميکند. در اينجا با استفاده از روشهاي اروپايي، شکلاتهاي ونزوئلايي دست ساز توليد ميشود که هر پوند آن 79 دلار قيمت دارد و از بهترين مواد و بدون هيچ ماده نگه دارنده ساخته ميشود.






ريچارد دانللي


ريچارد دانللي Richard Donnelly، در سال 1988، پس از آموختن روشهاي شکلات سازي نزد استادان پاريسي و بلژيکي، کارگاه خود را در سانتاکروز/کاليفرنيا تاسيس کرد و به تهيه شکلاتهايي دست ساز با طعمهايي ساده و عالي پرداخت. هر پوند از شکلاتهاي دانللي، 75 دلار قيمت دارد.


التماس دعا


از عرش صدای ربنا می‌آید آوای خوش خدا خدا می‌آید

فریاد که درهای بهشت باز کنید مهمان خدا سوی خدا می‌آید

امشب تمام آینه‌ها را صدا كنید گاه اجابت است رو به سوی خدا كنید

ای دوستان آبرودار در نزد حق درنیمه شب قدر مرا هم دعا كنید

وقتی خواهر و برادر می خواهند همدیگر را ذله کنند

بعد از خواندن این متن قول می دهم آمادگی کامل برای ذله کردن خواهر یا برادرتان دارید در اصل ما دکتری ذله کردن را درکمتر از 5 دقیقه می دهیم:
1- هر وقت از شما چیزی خواستند توجه نكنید بعد بگویید : چی؟
2- شب چراغ را روشن بگذاریید و بگویید درس دارم.
3- غذا را با دهان باز بجوید.
4- پول توجیبی آنها ر از پدر و مادرتان بگیریید و بگویید به آنها میدهم بعد ندهید.
5- سر غذا از استفراغ دوستتان سر كلاس بگویید.
6- لیوان پر از آب آنها را بردارید.
7- كتابهای آنها را به دوستانتان بدهید.
8- كتابهای آنها را خط خطی كنید.
9- هرگز از كار بدی كه انجام داه اید عذر خواهی نكنید.
10- سعی كنید چاقی دوستتان را به بزرگی آنها مثال بزنید.
11- كتاب درسی روزانه ی آنها را اشتباهی با خود به مدرسه ببرید.
12- از همه كارهای آنها عیب بگیرید.
13- سوالهای ریاضی خود را از آنها بپرسید....(سخت ها را ).
14- موقع مواخذه شدن توسط پدر یا مادرتان آنها را مقصر بدانید.
15- خوراكی آنها را بخورید.
16- آهنگهایی كه آنها از آن متنفر هستند را گوش بدهید.
17- از وسایل آنها استفاده كنید...( بدون اجازه).
18- در تابستان ها شبها روی آنها پتو بیندازید.
19- در تابستان ها كولر را خاموش كنید و بگویید آنها خاموش كرده اند.
20- روزهای جمعه كه آنها خوابند ساعت كوك كنید.
21- در مواقع حساس فیلم به طور اتفاقی كانال را عوض كنید.
22- وسایل مورد علاقه آنها را استفاده كنید و به طور اتفاقی خراب كنید.
23- از اسپری آنها استفاده كنید.
24- دفتر چه خاطرات آنها را بخوانید.
25- ادای آنها را در بیاورید (باید با صدایآنها باشد تا عمل كند).
26- وقتی كه كتاب می خوانند چراغ را خاموش كنید.
27- از آنها پیش پدر و مادر شكایت كنید.
28-آنها را از دیدن فیلم مورد علاقه منع كنید.
29- وقتی در دستشویی هستند در را محكم بزنید و بگویید فوری است.
30- وقتی ژل زده اند آب روی آنها بریزید.

۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

تصويب افزايش تعطيلات عيد فطر در كميسيون فرهنگي

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس از تصويب افزايش تعطيلات عيد سعيد فطر به 3 روز در اين كميسيون خبر داد و گفت كه در اين جلسه مقرر شد 12 فروردين و 29 اسفند، غيرتعطيل اعلام شوند و در عوض تعطيلات عيد فطر افزايش يابد.ستار هدايت‌خواه نماينده مردم كهگيلويه و بويراحمد و سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، به جلسه عصر امروز اعضاي كميسيون متبوعش اشاره كرد و بررسي طرح يك‌فوريتي اختيار دولت براي تعيين ساعت كار در ماه مبارك رمضان و افزايش تعطيلي عيد سعيد فطر را دستور كار اين جلسه عنوان كرد.وي افزود: اين طرح داراي دو بخش بود؛ يكي كاهش ساعات كاري ادارات در ماه مبارك رمضان كه در طرح اوليه تعدادي از نمايندگان سقف آن را حداكثر 15 ساعت در هفته پيش‌بيني كرده بودند اما در كميسيون مصوب شد، اين سقف برداشته و در اختيار دولت گذاشته شود تا دولت متناسب با فصل، شرايط اقليمي و ساير شرايط اين سقف را تعيين كند.سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه يادآور شد: در ارتباط با تعطيلات عيد سعيد فطر نيز كميسيون فرهنگي مصوب كرد كه تعطيلات عيد سعيد فطر به 3 روز افزايش يابد و در عوض روزهاي 12 فروردين و 29 اسفند غيرتعطيل اعلام شود اما در طرح اوليه نمايندگان 15 خرداد و 29 اسفند را مطرح كرده بودند كه كميسيون با اين نظر موافقت نكرد و 12 فروردين را به جاي 15 خرداد پيشنهاد داد.هدايت‌خواه در خاتمه گفت كه كليات و جزئيات اين طرح در جلسه امروز كميسيون به تصويب رسيد.

ده عملی که به مغز ما صدمه میزند

1.نخوردن صبحانهPeople who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level. This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration .
کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می‌کند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود

۲/ Overeating
2. پرخوریIt causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power.
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می‌شود.
۳/ Smoking
3- دخانیاتIt causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease .
این امر باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود.
۴/ High Sugar consumption
4. استفاده زیاد قند و شکرToo much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development .
استفاده زیاد قند و شکر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌کند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد
۵/ Air Pollution
5. آلودگی هواThe brain is the largest oxygen consumer in our body. Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency .
مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن ماست. دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تامینی مغز شده و منجر به کاهش کارآیی مغز می‌شود.
۶/Sleep Deprivation
6. کمبود خوابSleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells..
خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد. دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد.
۷/ Head covered while sleeping
7. پوشاندن سر به هنگام خوابSleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects .
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن و کاهش تجمع اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.
۸/ Working your brain during illness
8.کار کشیدن از مغزتان در هنگام بیماریWorking hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain .
کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود
۹/ Lacking in stimulating thoughts
9.کاهش افکار مثبتThinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage .
فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود.
۱۰/ Talking Rarely
10. کم حرفیIntellectual conversations will promote the efficiency of the brain
مکالمات انتزاعی منجر به رشد کارآئی مغز خواهد شد

۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

امشب چشم همه به سوی خداست


امشب شب دعا و از خدا خواستن است چون درهای رحمت خدا بر روی همه ما باز است از او بخواهیم و دعا کنیم:

*برای اون مریضهایی که حالشون خیلی خوب نیست وبرای خانواده های نگرانشون.

*برای اونایی که مشکلات مالی امانشون رو بریده.

*برای بچه های سر چهارراهها که حسرت خوردن یه پیتزا به دل کوچیکشون مونده.

*برای اونایی که چند ساله منتظر اومدن یه بچه هستن.

*برای اون دختر پسرایی که دنبال نیمه گمشده شون میگردن.

*برای اونایی که غریبند چه دور از وطن چه اینجا در زندان.

*برای اونایی که عزیزی رو از دست دادن.

*برای اونایی که دلشون شکست و غصه دارن...و...

سر آخر برای خودمون دعا کنیم یادمون باشه بعد از همه برای خودمون تا رسم دعا کردن رو رعایت کرده باشیم.

التماس دعا.

ده خوراک برای ذهنی هوشمندتر

تنها حل جدول نیست که به مغز شما کمک می کند تا از عوارض سالخوردگی دور بمانید؛ خوردن غذای خوب و مناسب نیز در این راستا کمک شایانی است. بعضی خوراکی ها به خصوص برای حفاظت از سلو ل های ظریف عصبی و رگ های خونی مناسب اند. برخی دشمن سرسخت رادیکال های آزاد هستند؛ مولکول های اکسیژن خائنی که هنگام فعالیت مغز ساخته می شوند. اکثر غذاهایی که برای مغز مناسب اند برای قلب نیز مفیدند زیرا هر دو نیازمند جریان مداوم اکسیژن هستند و آن چه به بیماری های قلبی عروقی منجر شود بی ارتباط با افت توان مغزی نیست. فهرستی از این خوراکی ها در زیر آمده است.

● زغال اخته
زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان ها است که رادیکال های آزاد را از هستی ساقط می کند. مطالعاتی که بر روی موش ها صورت گرفته نشان می دهد که یک رژیم غذایی سرشار از زغال اخته به بهبود وضعیت حافظه و قابلیت تحرک می انجامد و علاوه بر این روند افت توازن و هماهنگی اعضای بدن که بر اثر افزایش سن به وجود آید را معکوس می کند. مواد شیمیایی موجود در زغال اخته بر سیستم انقباض سرخرگ ها تاثیر می گذارد و از همین رو به بهبود وضعیت فشار خون می انجامد. فشار خون بالا می تواند موجب تخریب رگ های ظریف مغز شود.

● کلم و کاهو
هوماسستین نوعی ماده شیمیایی است که برای متابولیسم پروتئین لازم است اما مقدار زیاد آن به ضعف ادراک و بیماری آلزایمر(و همین طور بیماری قلبی) منجر می شود که درصد قابل توجهی از موارد دیمنشیا(اختلال مغزی) را به وجود می آورد. کاترین تاکر مدیر برنامه تحقیقاتی ارزیابی تغذیه در مرکز پژوهشی تغذیه انسان در مورد ارتباط هوماسستین با افزایش سن می گوید: هوماسستین تاثیر مخربی بر دیواره های سرخرگ ها دارد و همانند سمی مهلک عمل می کند. اکسیداسیون نیز موجب تخریب دیواره سرخرگ ها می شود. ترکیب این دو بسیار مخرب است. تجزیه هوماسستین نیازمند فولات و ویتامین های ب ۶ و ب ۱۲ است که در سبزیجاتی نظیر کلم و کاهو وجود دارد.

● ماهی آزاد، ماهی ساردین و شاه ماهی
ماهی های دارای چربی زیاد(پرچرب)، سرشار از امگا،۳ اسیدهای چرب محافظ سلول های عصبی است. بالا بودن میزان امگا ۳ در خون معمولاً همراه است با بالا بودن میزان سروتونین که نوعی ماده شیمیایی تقویت کننده مغز است. یک طرح تحقیقاتی نشان داد احتمال مبتلا شدن افرادی که در هفته حداقل یک وعده غذایی ماهی می خورند به بیماری آلزایمر کمتر است از کسانی که ماهی نمی خورند. از آن جا که ماهی به ارتباط میان سلول های مغز یاری می رساند؛ مطابق نتایج چند پژوهش تاثیر مثبتی بر توان یادگیری و عملکرد حافظه دارد.

● اسفناج
تحقیقات درباره اسفناج می گوید اسفناج سرشار از آنتی اکسیدان هاست. یکی از متخصصین پیری و عواقب آن معتقد است اسفناج در کند کردن مشکلات سیستم عصبی مرکزی و تحلیل توان شناخت مفید است. سالاد حاوی اسفناج سه برابر، فولات بیشتری نسبت به کاهو دارد.

● آب انگور
نوشیدن آب انگور موجب افزایش طول عمر می شود. تحقیقات جدید نشان می دهد که انگور یاقوتی به میزان قابل توجهی به بهبود وضعیت حافظه موقت منجر می شود. این امر تنها ناشی از بالا بودن میزان آنتی اکسیدان ها در انگور نیست. آب انگور باعث افزایش تولید دوپامین ناقل عصبی می شود. انگور یاقوتی در میان تمام میوه ها و سبزیجات حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان است.

● حبوبات و شالی(برنج با پوست)
یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش جذب مواد مفید مغزی انجام دهید این است که به خوردن شالی روی آورید. این نوع برنج سرشار از ویتامین ها و منیزیوم است که برای سلامت قوه شناخت لازم است. تمام حبوبات حاوی ویتامین ب۶ است که در کاهش سطح هوماسستین موثر است. خوردن غذاهای فرآوری شده معمولاً باعث کاهش میزان دریافت ویتامین ب۶ می شود.

● کاکائوی داغ
برای گرم شدن به کاکائوی داغ پناه ببرید که علاوه بر گرم کردن نوک انگشتان یخ زده شما به مغزتان نیز یاری می رساند. چانگ یانگ لی پروفسور شیمی غذایی دانشگاه کورنل دریافت که میزان آنتی اکسیدان دو قاشق کاکائو تقریباً دو تا سه برابر بیش از چای سبز و چهار تا پنج برابر بیش از چای سیاه است. آنتی اکسیدان موجود در کاکائوی داغ سلول های مغز را از عوارض استرس که عامل اکسیداسیون است و می تواند منجر به آلزایمر و سایر بیماری ها شود بازمی دارد.

● بادام و گردو
این خوراکی ها غنی از آنتی اکسیدان هستند و به اثبات رسیده است که موجب کاهش سطح کلسترول خون می شوند. به موجب پژوهشی که توسط دانشگاه هاروارد به انجام رسید مشخص شد زنانی که در هفته بیش از ۱۵۰ گرم از این دو می خورند به میزان قابل توجهی کمتر از کسانی که ۳۰ گرم یا کمتر میل می کنند در معرض خطر بیماری های قلبی هستند.

● روغن زیتون
روغن زیتون حاوی مقدار زیادی از نوعی آنتی اکسیدان قوی به نام پلی فنول ها است که مطابق تحقیقات منجر به کاهش فشار و سطح کلسترول خون می شود.

● سیر
این گیاه تند و تیز از طریق خصوصیات آنتی اکسیدانی خود پیری را به تاخیر می اندازد. سیر حاوی مقدار قابل توجهی ترکیبات ضدباکتری و ضدویروس است که سرماخوردگی ناشی از استرس را رفع می کند. سیر خام و خرد شده بیشترین توان را دارد. سیر پخته تا حدودی خاصیت خود را از دست داده اما هم چنان برای قلب و عروق مفید است.

فقط برای خانم ها!

مد فرنچ و مانیکور ناخن سال ۸۹

مدتی است مانیکور و فرنچ ناخنها به شکل دو رنگ و البته بیشتر سفید همراه با رنگ ناخن و با ناخنهایی کاملا چهارگوش و بلند مد شده است که بسته به سلیقه ی افراد روی آنها را در پایان کار با نقش و نگارهایی زیباتر می کنند

اما مد امسال ناخنها را ناخنهایی نه چندان بلند که البته کوتاه و نه خیلی چهار گوش تیز بلکه با کمی گردی در دوطرف هنگام سوهان کشیدن تشکیل داده که با رنگ لاکهای یکدست از گروه رنگهای تیره مثل زرشکی ، قهوه ای، یشمی یا سبز تیره، قرمز، سرمه ای و…

مد فرنچ و مانیکور ناخن سال ۸۹

می توان آنها را زیباتر کرد . گاهی هم می شود از دو رنگ سفید و یک رنگ تیره برای فرنچ استفاده کرد به این ترتیب که پس از زدن لاک تیره بر روی کل ناخن نوک ناخن و تنها قسمت بلندی را با لاک سفید، سفید رنگ کرد و در پایان روی آن را براق کننده یا لاک بیرنگ زد .

بعضی ها شاید هنوز دوست داشته باشند پس از این کار نیز روی ناخن و یا قسمت سفیدی آن را نقش دار کنند که با این عمل کار را خیلی شلوغ می کنند و از زیبایی آن نیز کم خواهند کرد پس استفاده از تک رنگ با نقش و نگار و استفاده از دو رنگ بدون نقش و نگار یا تنها خطی نقره ای یا طلایی برای نقش زیباتر خواهد بود.

عروس ترکیه ای خاندان احمدی نژاد(همراه عکس)

اولين حضور رسمي نو عروس تركيه اي پروين احمدي نژاد در اجلاس آموزش و پرورش در تهران اتفاق افتاد.
عكس:: عروس تركيه اي احمدي‌نژاد
عكس:: عروس تركيه اي احمدي‌نژاد

وای به روزی که خدا از این اشرف مخلوقات خود برتر بین قهرش بگیرد!

اول خود خبر:
********************************************
رشت-خبرگزاري ايلنا:معاون خدمات شهری شهرداری کلان شهر رشت ازنابود شدن سگهای ولگرد منطقه 2این شهردر بامداد پنجم شهریور ماه سال جاری خبرداد. ابوتراب جوان حق پرست درگفت وگو با خبرنگارایلنا،افزود:در راستای اجرای بخشی ازبند15ماده 55قانون شهرداریها مبنی بر دفع حیواناتی که مبتلا به امراض ساریه بوده ویا در شهربلاصاحب ومضر هستند،شهرداری رشت در یک طرح ضربتی نسبت به نابودی سگهای ولگرد منطقه 2شهرداری ازساعت یک بامدادتا پنج صبح پنجم شهریور ماه سال جاری اقدام کرد. وی نابودی سگهای ولگرد بانظارت وحمایت نیروی انتظامی عنوان کرد. حق پرست درباره مسیرهای اجرای این طرح ،گفت:مسیرهای اجرایی این طرح:میدان شهرداری به طرف سبزه میدان ،خیابان لاکانی،خیابان حافظ،بلوار منظریه،بلوار شهیدباهنر،میدان گیل،پایانه مسافربری،بلوارشهیدبهشتی،بلوارلاکان،جاده جیرده،حمیدیان،سردارجنگل،نقرده دشت،خیابان آیت الله ضیابری وخیابان آیت الله رودباری بوده است.
**********************************************
تاسف برای من برای شما و برای تمام کسانی که در برابر کشتن مخلوق خدا به بهانه ولگرد بودن سکوت می کنند مگر ما او را به این دنیا فرا خواننده ایم که حالا به دلیل چسباندن پسوند ولگرد وداع زندگی اش را ترتیب می دهیم؟
وای به روزی که خدا از این اشرف مخلوقات خود برتر بین قهرش بگیرد!
اگر واقعا خود را اشرف مخلوفات می دانیم پس باید در رفتار خود تجدید نظر کنیم با کشتن سگ ها آیا قانون 55 شهرداریها ما را به جایی می رساند؟سر منزل مقصود نبودن سگ ها در شهر هاست؟می توان آنها را در مراکزی نگهداری کرده و با تربیت آنها در فعالیت های مفید بهره برد قانونی که از هر نظر اشتباه بودنش مسجل است چرا باید اجرایی شود؟

یکی از بهترین شبهای زندگی!

«قدر» در اصطلاح عبارت است از ویژگى هستى و وجود هر چیز و چگونگى آفرینش آن. به عبارت دیگر، اندازه و محدوده وجودى هر چیز، «قدر» نام دارد. اما شب قدر، پرارجترین و پررمز و رازترین شب‌ها در گردونه زمان است.

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

فردا///قلب رمضان؛ شب قدر

عبادت
” در کنج خرابه‌ها زنى شیون کرد/ همبازى کودکان کوفه کم شد “
در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.

شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

حضور انسان در محافل شب قدر، عبادت، دعا و ... جلوه‌هایی از حضور اراده و اختیار انسان است.

در شب قدر فرشتگان بسیاری به زمین می‌آیند؛ به‌طوری که زمین بر آنها تنگ می‌شود. لذا آن را «شب قدر» نامیده‌اند؛ زیرا یکی از معانی «قدر» به معنای ضیق و تنگ است.

بنا بر روآیات، خداوند اجابت را در میان دعاها پنهان کرده است تا مؤمنان
” امشب سر مهربان نخلى خم شد/ در کیسه نان بجاى خرما غم شد “
به همه دعاها روی آورند؛ همانگونه که وقت مرگ را پنهان کرده است تا مردم در همه حال پذیرای آن باشند.

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماه‌های سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماه‌ها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است»

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستوشوی آینه دل. آن شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین، و صله رحم را جایگزین قطع رحم کنیم.
” نزول ملائکه و روح در شب قدر نشانه شرافت آن بر هزار ماه است “


نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم. در شب قدر که شب‌زنده داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد.

آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک شویم؟ دعاهای شب‌های رمضان مجموع‌های است بصیرت بخش که با تکرار تلاوت آنها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آید. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح شده در دعاها گام برداریم
.