۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

کوکوری گربه ای دوست داشتنی!


سلام خوبین؟این مطلب رو می گذارم و در آینده در موردش توضیح می دهم:
******************************************************
سلام به شكوفه هاي سيب. سلام به چمن هاي سبز. سلام به چكاوكهاي خوش صدا . سلام به ابرهاي پاره پاره آسمون. سلام به آسمون . سلام به درياي آبي. سلام به گرماي تابستون . سلام به خورشيد مهربون. سلام به مهتاب . سلام به روياي نيمه شب تابستون. سلام به برگهاي سبز ديروز كه امروز زرد و قرمز و نارنجي شدن. سلام به امروز. اينا شنيده هاي منه توي اين هفت ماهي كه پا به دنياي شما گذاشتم. اين هفت ماهي كه اصلا اينايي رو كه بهشون سلام كردمو نديدم. راستش من نميدونم سبز چه فرقي با زرد داره. من هرگز وقت نداشتم به خورشيد نگاه كنم. من پيش مامانم بودم
، يه لحظه از مامانم جدا شدم. بهش گفته بودم بزرگ شدم. ميخوام برم گردش. كاش هرگز نرفته بودم. از در حياط صاحبمون كه بيرون رفتم همه جا مثل شب شد. يكي كه عين شما رو دوتا پا راه ميرفت و يه ميله آهني دستش بود و از اون صداهاي بد درميومد. منو گرفت. ميخواست ببينه درست ميتونه بزنه به هدف يا نه؟ من اول نفهميده بودم اينو اما خيلي ترسيده بودم. خيلي ، خيلي زياد. اون دوبار توي هر دو چشمم شليك كرد. خيلي درد داشت. شما حتي نميتونيد يه غبار رو تو چشماتون تحمل كنيد. اما اون موجود دوپا هر دو چشممو تركوند.منو گذاشت و رفت. من خيلي درد كشيدم. هيچ جا رو نميديدم. همهجا انگارشب بود. شب سرد تنهايي من. مامانمو صدا كردم اما صدامونشنيد. من خدا رو صدا كردم. خدا صدامو شنيد. يه آقاي مهربوني كه خودمو به مغازه ش نزديك كرده بودم.، منو برد پيش يه دكتر مهربون.اون و همسر مهربونش با دوستاشون اون ساچمه هارو از چشمام در آوردن وشب و روز ازم مراقبت كردن. تا امروز كه سومين فصل تاريكي من داره تموم ميشه و من چهارمين فصل سرد رو ميخوام تجربه كنم. همه ميگن ميخواد برف بياد اما من نميدونم برف چيه. راستي اسم من كوكوريه. كوكوري، كاش كورم نميكردن تا اسمم اين باشه.
من الان پيش دوستامم. اونا رو حس ميكنم. هرگز نديدمشون.يكيشون مثل خودم گربه ست. اونم سرراه گذاشتن واسه همينم اسمشو گذاشتن اليور. مثل اليور تويست. اونا همه شون خيلي با من مهربونن. اونا همه ميدونن من كم بينام. من كاري به كارهيچكس ندارم. اما خيلي مهربوني رو دوست دارم. من صاحباي الانمو خيلي دوست دارم. اونام منو خيلي دوست دارن اما اونا خيلي سرشون توي كلينيك شلوغه. من خيلي دلم ميخواد جايي باشم كه يه كم آرومتر باشه. آخه من يه كم با گربه اي ديگه فرق دارم. ميدونين كه. من بيشتر موقع ها خوابم.يه پسر خوب و دوست داشتنيم. كاش توي اين سرماي آبي يه دست سبز پيدا ميشد كه قلب سرخ منو در آغوش ميگرفت....
----------------------------------------------
آنچه خوانديد سر گذشت غمبار يك گربه نر 7ماهه بود با نژاد ميكس آمريكن. زيبا و دوست داشتني. سندي زنده براي سرافكندگي ما انسانها. او سراسر زندگيست. او ماههاست نزد دو نفر از بهترين دوستان من و جامعه سبز انديش دامپزشكان متعهد اين سرزمين، بعد ازاينكه به رايگان معالجه شد نگهداري ميشود. دكتر وحيدرضاخاني و همسرشان دكتر مرواريد پشدار.
اين دويار مهربان از سگها و گربه هاي زيادي به همين ترتيب نگهداري كرده و واگذار كرده اند. هم اكنون نيز به رغم كمبود فضا از چند سگ و گربه بي پناه نگهداري ميكنند. اينان از مفاخر جامعه بزرگ دوستداران حيوانات اند.
كوكوري عزيز ما يك گربه بي آزار است. او نور و تا حدي اشيا نزديك را تشخيص ميدهد. نام خود را ميداند و نگهداري از آن در كنار ديگر حيوانات مشكلي نخواهد بود. او به خانواده اي صميمي نياز دارد كه باقي عمر شايد كوتاهش را در آرامش و سكوت بگذراند . شايد كه ما دوپايان را ببخشد.
او شما را به ياري ميخواند. آيا چشمهاي زيبايش را در نمي يابيد؟

راهنمای انتخاب چاپگر

انتخاب چاپگر مناسب براي خانه، دفتر کار يا کارخانه کار دشواري است. امروزه در بازار انواع و اقسام چاپگرها وجود دارد و هر کدام هم تقريبا فناوري متفاوتي با ديگر چاپگرها دارد و براي رفع نيازهاي مختلفي طراحي شده است. اندازه و شکل ظاهري آنها نيز با يکديگر متفاوت است، از چاپگرهاي کوچک قابل حمل گرفته تا چاپگرهاي بزرگ و صنعتي.
هر کاربر با توجه به نيازي كه دارد چاپگري متفاوت را تهيه مي‌کند. برخي از چاپگرها براي عکاس‌ها مناسب است، برخي فقط به‌درد کاربران خانگي مي‌خورد.
استفاده‌كنندگان چاپگرها
1- کاربران خانگي
برخلاف انتظار همگان، کاربر خانگي از چاپگر زياد كار مي‌کشد. چاپ گزارش، کتابچه، کاتالوگ و تصوير كه تمايل دارد همه اينها را با هزينه کم هم انجام دهد. به‌همين دليل است که بيشتر کاربران خانگي سراغ چاپگرهاي رنگي جوهرافشان مي‌روند. اين چاپگرها بين 50 تا 150 دلار قيمت دارند و مي‌توانند کار را راه بيندازند.
اين كاربران همچنين مي‌توانند يک چاپگر ليزري رنگي براي کيفيت بهتر متون و تصاوير تهيه کنند که حداقل قيمت آن 200 دلار است. اگر کاربران خانگي در خانه به امور کاري‌شان نيز مي‌پردازند، بهتر است به ‌فکر تهيه يک چاپگر چندکاره باشند.
2- نويسندگان
از هر دسته‌اي که باشند، نياز به چاپگري دارند که متون گوناگون را به‌سرعت و صفحه‌به‌صفحه چاپ کرده و بيرون بدهد. چاپگر ليزري شخصي مي‌تواند تمام مشکلات را حل کند و از تمام صفحه‌ها را پرينت بگيرد. حداقل قيمت چاپگرهاي ليزري شخصي نيز 100 دلار است، اما نسبت به‌چاپگرهاي جوهرافشان، هزينه سربار کمتري دارند و چاپ کردن با آ‌نها بسيار ارزان‌تر تمام مي‌شود. اين نوع چاپگرها براي دانشجويان نيز توصيه مي‌شود چراکه مي‌شود صفحه‌هاي زيادي را با هزينه پايين چاپ کرد. اين گروه از كاربران همچنين مي‌توانند يک چاپگر معمولي جوهرافشان تهيه کنند تا کارشان راه بيفتد و امکان چاپ رنگي نيز وجود داشته باشد. اما با قيمت کمي بيش از 100 دلار مي‌توان چاپگر جوهرافشاني تهيه کرد که هم سريع باشد هم کيفيت خوبي داشته باشد.
3- عکاسان ديجيتال
هر چاپگر جوهرافشاني که رنگي باشد، مي‌تواند براي اين قشر سودمند باشد. اما اگر لازم است نتايج حرفه‌اي از عکس‌ها دريافت شود، به چاپگري نياز است که بتواند رنگ‌هاي بيشتري را توليد کرده و به‌‌چاپ برساند. براي بررسي کيفيت بيشتر چاپگرها، بهتر است ميزان gamut و ويژگي‌هاي جوهرها را مطالعه کرد. همچنين پشتيباني از کاغذهاي مختلف و ابزارهاي مديريت رنگ‌ها در اين چاپگرها نيز براي انتخاب و خريد مهم است.
اگر عکاس ديجيتال هستيد اما تصاوير زيادي را پرينت مي‌گيريد و همچنين سرتان حسابي شلوغ است، بهتر است به‌‌سراغ چاپگرهاي چندکاره برويد که باقي کارهاي اداري را هم بتوان با آن انجام داد. اين چاپگرهاي چندکاره مي‌توانند مستقيم به حافظه جانبي وصل شده و حتي تصاوير را پيش از چاپ روي LCD نشان دهند.
4- صاحبان مشاغل
اگر صاحب شغل کوچکي هستيد، يک چاپگر چندکاره بهترين انتخاب است. اين دستگاه‌ها هم چاپگر هستند، هم کپي مي‌گيرند، هم اسکن مي‌کنند و هم ماشين فاکس هستند. اين دستگاه‌ها كه در دو نوع ليزري و جوهر‌افشان هستند، هم در مصرف فضا و هم هزينه صرفه‌جويي مي‌کنند.
قيمت مدل‌هاي جوهرافشان از 100 دلار شروع مي‌شود. هرچند براي ارسال فاکس بهتر است از يک دستگاه فاکس با قابليت دريافت چندين صفحه کاغذ استفاده شود.
چاپگرهاي ليزري رنگي، بسيار مفيد هستند اما قيمت آنها نزديک ???دلار است.
5- مدير شرکت بزرگ
اگر در يک محل بزرگتر از يک شرکت کوچک نياز به نصب اينترنت داريد، در اين صورت بايد از چاپگرهاي کارگروهي استفاده شود.
اين چاپگرها که در اصل براي دريافت درخواست‌هاي سنگين و هم‌زمان طراحي شده‌اند مي‌توانند با چاپ بيش از 20صفحه در دقيقه، درخواست‌هاي زيادي را پاسخگو باشند. اين چاپگرها از 400 دلار به‌ بالا قيمت دارند و در مقايسه با چاپگرهاي ليزري خانگي تفاوت قدرت بسيار زيادي دارند.
اين كاربران همچنين مي‌توانند از يک چاپگر جوهرافشان از نوع تجاري استفاده كنند که بتواند به شبکه متصل شود.
ويژگي‌هاي يك چاپگر مناسب
1- قابليت حمل
اگر نياز به اين باشد که تمام دفترکار را در يک کيف و لپ‌تاپ خلاصه کرد، بايد به‌سراغ دسته ديگري از چاپگرها رفت. چاپگرهاي جوهرافشان قابل حمل زيادي وجود دارند که بين يك تا ?کيلوگرم وزن دارند و با باتري کار مي‌کنند. حتي اين چاپگرها قابليت چاپ از طريق بي‌سيم و تلفن را هم دارند. راه‌حل ديگر براي اين كاربران اين است که چاپگري تهيه نكنند. بيشتر کساني که مدام در رفت‌وآمد هستند، به سازمان‌هاي اداري گوناگون مراجعه مي‌کنند و در اين شرکت‌ها معمولا چاپگر وجود دارد.
2- چگونگي تشخيص ويژگي‌ها
وقتي مي‌خواهيد يک چاپگر را ارزيابي کنيد، نخستين چيزي که مشاهده مي‌کنيد، فهرست بلند بالايي از عبارات و واژگان مخفف شده از جمله dpi و ppm است. اين عبارات نه‌ تنها گيج‌کننده هستند، بلکه گاهي غيرواقعي هم بوده و چيزي نيستند که در هنگام کار به‌دست مي‌آيد.
3- وضوح
يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي يک چاپگر حداکثر تعداد نقاطي است که مي‌تواند در يک نقطه به ‌چاپ برساند. اين عدد که در چاپگرهاي ليزري مثلا 600 در600 پيکسل به‌‌عنوان حالت ايده‌آل است به‌اين معنا است که اين چاپگر توانايي چاپ ???نقطه در يک اينچ مربع را داراست. در حالت تئوري چاپگري که بتواند بيشتر از اين مقدار چاپ کند، کيفيت بسيار بالايي دارد.
هرچند که توليدکنندگان با اين ارقام بازي مي‌کنند، اما در عمل تفاوت چنداني ميان چاپ 600dpi و چاپ‌هاي بالاتر از آن وجود ندارد.
4- سرعت چاپ
چاپگري بهتر است که بتواند تعداد صفحه بيشتري را در واحد دقيقه (ppm) چاپ کند. به‌‌نظر ساده مي‌رسد اما مساله به همين ‌سادگي ختم نمي‌شود. برخي از توليدکنندگان براي اين که بالاترين سرعت را تبليغ کنند، يک متن ساده را با پايين‌ترين کيفيت آزمايش مي‌کنند. بسته به تجربه دارد اما معمولا مي‌توان نيمي از سرعتي که روي جعبه نوشته شده را به‌‌عنوان سرعت واقعي در نظر گرفت!
5- اتصالات
هم‌اكنون کابل USB توسط تمام چاپگرها پشتيباني مي‌شود. اما اگر بخواهيد در محيطي قديمي چاپگر را نصب کنيد، همه چاپگرها از پورت‌هاي موازي 25 پين پشتيباني نخواهند کرد. بنابراين بهتر است بسته به محيطي که مي‌خواهيد چاپگر را در آنجا نصب کنيد، وضعيت اتصال آن‌را هم در نظر داشته باشيد. همچنين چاپگرهاي جديد با قابليت اتصال بي‌سيم وجود دارند و مي‌توانند به‌صورت بي‌سيم، بلوتوث يا کابل اترنت به ديگر سيستم‌ها متصل شوند.
6- پردازنده و حافظه
تقريبا تمام توليدکننده‌هاي چاپگر اطلاعاتي در مورد پردازنده و حافظه چاپگرها ارائه مي‌کنند، اما در کاربري‌هاي شخصي اين اطلاعات بي‌فايده است. چراکه کامپيوتر تمام کارها را انجام مي‌دهد و فقط يک صفحه ساده به چاپگر مي‌فرستد. اگر چندين کاربر داشتيد و همواره به‌‌دنبال چاپ تصاوير باکيفيت بوديد، در اين صورت چاپگري نياز داريد که حافظه و پردازنده خوبي داشته باشد.
7- مديريت کاغذ
بررسي وضعيت مديريت کاغذ در چاپگر متفاوت است: اين‌که چاپگر توانايي چاپ روي چه کاغذهايي و با چه ضخامت و اندازه‌اي را دارد و آيا قادر است بدون دخالت انسان دو طرف‌ آن‌را چاپ کند يا حداکثر چه تعداد کاغذ را در خود نگه مي‌دارد، تعداد سيني‌هاي ورودي کاغذش چقدر است و...؟
بسته به نوع کاربري مي‌تواند عوامل مختلف ديگري نيز در انتخاب چاپگر مهم باشد.
منبع: Cnet.com