۱۳۸۸ آبان ۲۹, جمعه

شکلات تلخ بخورید تا پوست خوبی داشته باشید


- گروهی از پژوهشگران انگلیسی دریافتند که شکلات تلخ می تواند از پوست در برابر صدمات پرتوهای ماوراء بنفش خورشید جلوگیری کرده و مانع ایجاد چین و چروکهای پوستی شود.
مهر نوشت:
نتایج تحقیقات محققان پوست شناسی لندن و کلینیک پزشکی پوستی هارلی استریت لندن در تحقیقات خود نشان دادند که مصرف روزانه اندکی شکلات تلخ می تواند خطر ابتدا به سرطان پوست را کاهش دهد.
همچنین شکلات تلخ اثرات ضد پیری دارد و ماده فلاوانون که در دانه های کاکائو حضور دارد و شکلات تلخ غنی از این ماده است می تواند از ایجاد چین و چروکهای پوستی جلوگیری کند.
این محققان خاطرنشان کردند که شکلات با شیر و یا شکلات شیرین چنین اثرات محافظتی در مقابل پرتوهای ماوراء بنفش ندارد.
براساس گزارش UK Express، این دانشمندان از داوطلبان شرکت کننده در این تحقیقات شامل 32 فرد سالم بزرگسال (22 زن و 10 مرد) با سن متوسط 42 سال خواستند که به طور روزانه مقدار مشخصی معادل 20 گرم شکلات تلخ مصرف کنند.
نتایج این تحقیقات نشان داد افرادی که از این دوز مشخص شکلات مصرف می کردند نسبت به افراد گروه کنترل که شکلات محتوی شیر را مصرف کردند، بیشترین محافظت را در مقابل آسیبهای پوستی ناشی از پرتوهای ماوراء بنفش نشان دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید