۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

نقاط دیدنی شهرستان رشت


نام:"خانه ابریشمچی"
آدرس:ضلع جنوب شرقی ميدان صيقلان
مناطق دیدنی شهر رشت شاید انگشت شمار باشند ولی هر کدام می توانند تا سالها ذهن هر بازدید کننده ای را به خود جلب کند:
یکی از این نقاط دیدنی می توان به "خانه ابریشمچی" اشاره کرد تاریخچه این خانه در چند خط جا نمی گیرد ولی به طور خلاصه در زیر امده است:
بافت پيرامونی اين خانه از جلوه‌ای نسبتاً سنتی و تاريخی برخوردار است . اين بنا يکی از ارزشمندترين ساختمان های متعلق به عصر قاجاريه است . بانی آن به روايتی حاج ميرزا اسماعيل حاکم متنفذ دوره ناصرالدين شاه بوده است . در سال ۱۳۱۸ ، حاج احمد ميرزا ابريشمی آن را از وارث ميرقاسم خريداری کرد . محوطه اين بنا ۲۰۰۰ مترمربع و زيربنای خانه ۶۵۰ مترمربع است . دارای دو طبقه بوده که طبقه دوم آن دارای آيينه کاری و گچبری زيبا و منحصر به فردی است .اين بنا در ضلع جنوب شرقی ميدان صيقلان و در انتهای کوچه شاعری وقاع شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید