۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

مهمترین عوامل ریزش موی سر



یک متخصص پوست و مو، چربی پوست سر و شوره را مهمترین عوامل ریزش مو عنوان کرد . دکتر شهریار پیرانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : چربی و شوره ، لایه هایی از پوست سر را می گیرند و مانع از رسیدن هوا و اکسیژن لازم به آن شده و در نتیجه منجر به ریزش مو می شوند . لذا آنهایی که دارای مو چرب هستند بیشتر در معرض ریزش مو قرار دارند.
وی گفت : برخی از افراد فکر می کنند که دارای موی خشک هستند اما وقتی مورد تست آنالیز موی سر قرار می گیرند مشخص می شود که جنس موی آنها چرب است و یا بالعکس . لذا نوع استفاده از شامپوها بدون تشخیص درست جنس موی سر می تواند در ریزش آن موثر باشد .
این متخصص پوست افزود: استرس ، آلودگی هوا و محیط ، رژیم های غذایی غلط و غیر علمی ، شتشوی زیاد مو و استفاده زیاد از سشوار ، رنگ مو و بیگودی عواملی هستند که می تواند موجب ریزش مو شده یا آنرا تشدید کند.
وی گفت : روی (زینک) ماده ی مورد نیاز برای رشد مو است که کمبود آن منجر به کم مویی ، تغییر شکل ساختمانی مو ، تغییر رنگ و نازکی و همچنین آسیب پذیری شدید مو می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید