۱۳۸۷ اسفند ۴, یکشنبه

هدیه تهرانی یک لشگر گربه دارد!

نشریه رویش در مطلبی تحت عنوان " حیوانات خانگی؛ موج جدید توجه ایرانی ها" به بررسی موضوع نگه داری حیوانات خانگی در ایران پرداخت.
به گزارش «شفاف» این ماهنامه در این خصوص با بیان اینکه در فرهنگ ما، خصوصا در آثار نمایشی و فیلم و سریال ها، هیچ وقت تصویر خوبی از آدم هایی که حیوان نگه می دارند دیده نمی شود می نویسد: از کفتربازها و خروس بازها بگیر تا کسانیکه سگ و گربه و خزنده نگه داری می کنند. در ضمن اغلب همیشه این افراد یا آدم های پولداری هستند که بی خیال از همه اتفاقات خوب و بد دنیا به فکر سرگرمی جدید و و سیله ای برای جلب توجه بیشرند، یا اراذلی که با شرط بستن روی حیوانات زندگی می گذرانند، اما همیشه اینطور نیست.
این نشریه در ادامه می افزاید: در کنار آدم های مریض هستند انسان هایی که به واسطه هوش عاطفی بالای خود حیوانات را نه برای جلب توجه که برای خرج کردن محبت بیشتر دوست دارند.
این نشریه در ادامه موج جدید توجه ایرانی ها به حیوانات خانگی اشاره می کند و مینویسد: پس از پخش مجموعه تلویزیونی «مرد هزار چهره» نگه‌داری از خزندگانی مثل «ایگوانا» باب شده. در حالی که این مد شدن در نظر دوست‌داران حیوانات نوعی فاجعه به حساب می‌آید!
برای این دست افراد مهم این است که به حیوانات محبت کنند. در علم روانشناسی اثبات شده که این گروه نسبت به سایر افراد، «هوش عاطفی» بالاتری دارند.
هزینه های نگهداری یک سگ
رویش در ادامه درباره هزینه های نگهداری یک سگ می نویسد: هزینه کل نگه‌داری از یک سگ، 20 هزار تومان در ماه تخمین زده می‌شود؛ که البته باید هزینه‌هایی مثل واکسیناسیون و درمان احتمالی را به آن اضافه کرد. در واقع تأثیرگذارترین عامل تعیین کننده قیمت یک سگ همین هزینه درمان و واکسیناسیون است.مشاهیری که حیوان دارند
رویش در انتها می افزاید: خیلی از مشاهیر به نگه‌داری حیوانات خانگی علاقه‌مند هستند. مثلاً معروف است که «هدیه تهرانی» یک لشکر گربه کوچک و بزرگ در خانه‌اش دارد. یا «پروانه معصومی» که او هم به نگه‌داری گربه علاقه دارد.

وزير كار و امور اجتماعي: سال آينده سال مشكلات بيشتر در روابط كار و فعاليت‌هاي اقتصادي است


وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه پيشگيري از بروز مشكلات در روابط كار بدون آينده‌نگري معنا ندارد گفت: ما براي جلوگيري از ايجاد مشكل در روابط كار و نيز مجموعه اقتصاد به آينده‌نگري و مشاهده روند پيشرفت كارها نيازمنديم.
به گزارش خبرنگار كار و اشتغال ايسنا، محمد جهرمي در چهارمين همايش معاونين و روساي روابط كار سراسر كشور با بيان اينكه امروز مشكلاتي در بخش ساختمان، كشاورزي و صنايع غذايي در كشور به وجود آمده و اين بخش‌ها را با ركود مواجه كرده است گفت: حتي اگر شوك اقتصادي ناشي از بحران مالي غرب نيز به كشور ما نمي‌رسيد بايد براي رفع اين ركود فكري مي‌كرديم حال اينكه بخش‌هايي از اثرات ناشي از بحران مالي غرب به كشور ما رسيده و بخش‌هاي ديگري نيز در سال آينده به كشور خواهد رسيد.
او با بيان اينكه بيش از 95 درصد راه‌حل‌هاي مربوط به رفع مشكلات حوزه اقتصاد و كار به وزارت كار و امور اجتماعي ارتباطي ندارد افزود: بايد هر چه سريعتر سياست‌هاي پولي و بانكي در جهت حمايت از بخش توليد و به ويژه ساختمان به صحنه بيايد چرا كه ركود بخش ساختمان هم اكنون فعاليت‌هاي زيادي را به خود وابسته كرده و تحت تاثير قرار داده است.
او با تاكيد بر اينكه در صورت رونق ندادن بخش ساختمان و صنايع غذايي سال آينده بخش عمده‌اي از اشتغال موجود در كشور از بين مي‌رود حمايت جدي از كشاورزان كه طي سال‌هاي اخير با خشكسالي مواجه بوده‌اند را براي سال آينده بسيار مهم ارزيابي و افزود: امسال در بخش صنايع غذايي هم تعداد زيادي دچار مشكل بودند و با كاهش توليد روبه‌رو شدند كه بايد سعي كنيم در سال جديد اين كاهش توليد بيشتر نشود.
وي با تاكيد بر اينكه راهكارهاي فوري براي برون‌رفت از وضعيت موجود بايد توسط وزارت اقتصاد، وزارت بازرگاني، وزارت صنايع و بانك مركزي هر چه سريعتر انديشيده شود افزود: ما نيز مي‌توانيم به كاهش مشكلات موجود از طريق ايجاد تعامل بين كارگران و كارفرمايان و پيگري مشكلات آنها كمك كنيم.
وي با بيان اينكه تبعات تعطيل شدن واحدهاي اشتغال را تعداد واحدهاي تعطيل شده يا كاهش توليد بايد پيگيري شود افزود: البته همه مشكلات به منابع برنمي‌گردد چون اگر فقط فروشنده و توليد را تقويت كنيم اما مصرف كننده نتواند از توليدات استفاده كند در واقع كمكي به رونق اقتصادي نشده است. وقتي توليد‌كننده كار خودش را انجام بدهد و انبارها پر از كالاهاي توليد شده باشد اما بازار مصرف رونق نيابد در واقع كاري انجام نشده است.
وي با بيان اينكه بخش مسكن بايد با فوريت مورد توجه قرار گرفته و رونق يابد گفت: اگر مسكن با ركود مواجه باشد لوازم خانگي و حتي مبلمان و صنعت نسجاي هم به تبع آن با ركود مواجه خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه براي برون‌رفت از مشكلات اقتصادي سال آينده بايد در حوزه مسكن و صنايع غذايي به فوريت تصميم‌گيري شود، گفت: بايد سال آينده حداقل يك ميليون واحد مسكوني به فروش برسد تا اقتصاد از ركود كنوني خارج شود.
وي در ادامه به ابلاغيه اخير مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در حوزه روابط كار اشاره كرد و افزود: اين مصوبه به كاهش مشكلات و حمايت از بهره‌وري در حوزه روابط كار كمك مي‌كند.
وي با اشاره به اينكه از سال جديد قراردادهاي كار در فرم‌هاي جديد كه تا 10 روز آينده به همه‌ استان‌ها ارسال مي‌شود بايد تنظيم و به امضاي طرفين برسد گفت: موضوع كارت هوشمند كار درحال پيگيري است كه پس از اجراي آن قرارداد بين كارگر و كارفرما در اين كارت ثبت و پس از اعمال هر تغييري به روز مي‌شود دراين صورت اطلاعات جامع كار و بازار كار همواره به روز نگه داشته مي‌شود.
وي در ادامه با بيان اينكه كشورهاي جهان سوم اغلب توليد‌كننده مواد اوليه براي كشورهاي توسعه يافته هستند گفت: اتفاقا وقتي قيمت نفت به بيش از يك چهارم كاهش يافته است قيمت كالاهاي توليدي توسط كشورهاي توسعه يافته به حدود نصف رسيده است و در اين صورت كشورهاي جهان سوم از بحران‌هاي اقتصادي بيشتر متضرر مي‌شود. درحال حاضر صادرات كشور ما بيشتر مواد اوليه است و با شوك اقتصادي هم كه به صادرات ما وارد مي‌شود كشور با مشكلات اقتصادي بيشتري مواجه خواهد شد.
او با بيان اينكه كاهش قيمت نفت در بودجه عمومي و بودجه شركت‌هاي دولتي مشكل ايجاد كرده و فعاليت‌هاي عمراني را تحت تاثير قرار داده است گفت: در سال جاري 70درصد بودجه عمراني كه مربوط به بخش ايجاد اشتغال است اختصاص يافت كه اين رقم در سال آينده بيش از 50 درصد نخواهد بود و در اين صورت روند توليد و اشتغالزايي تحت تاثير قرار خواهد گرفت.
وي از نمايندگان مجلس و اعضاي دولت خواست با نوع تصميمات جديد و نابهنگام خود به مشكلات سال آينده دامن نزنند و ادامه داد: با بحران تورمي موجود كارگران در اداره زندگي خود با مشكلات زيادي روبه‌رو هستند در اين ميان اگر ما بخواهيم همه حق و حقوق آنها را بدهيم به تورم دامن زده‌ايم و اگر هم بخواهيم اين كار را نكنيم كارگران را با مشكلات زندگي درگير كرده‌ايم بنابراين بايد به راه ميانه‌اي اعتقاد داشته باشيم و آن را اجرا كنيم.
وي در پايان با تاكيد بر اينكه سال آينده را سال مشكلات بيشتر در روابط كار و فعاليت‌هاي اقتصادي مي‌بيند پيگيري جدي در كاهش آثار واقعي اين مشكلات را خواستار شد.

با حضور صدر اعظم سابق آلمان؛ كلنگ مركز آموزشي درماني تخصصي جنرال پروفسور سميعي در رشت به زمين زده شد

كلنگ مركز آموزشي درماني تخصصي جنرال 200 تختخوابي پروفسور سميعي روز گذشته با حضور گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان در منطقه لاکان رشت به زمين زده شد.

به گزارش خبرنگار برنا از گيلان، اين پروژه با وسعت 20 هزار متر مربع در هشت طبقه طي مدت پنج سال و با هزينه 25 ميليارد تومان به‌عنوان بزرگ‌ترين پروژه آموزشي و درماني گيلان اجرا خواهد شد و از افتخارات سفر رئيس جمهوري به گيلان است.

حسن بهبودي رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان در اين مراسم گفت: با توجه به اينکه گيلان فاقد بيمارستان عمومي و جنرال بود با احداث اين بيمارستان بسياري از مشکلات بهداشتي درماني استان از نظر تراکم بيمار و اعزام بيماران برطرف خواهد شد.

وي افزود: در ارتباط با شاخص بهداشت و سلامت در استان گيلان، مرگ و مير مادران باردار شِش مورد در سال، مرگ و مير كودكان زير يك سال 19 در يک‌هزار و اميد به زندگي 73 سال است.

بهبودي ادامه داد: با ارتباط علمي و پژوهشي گيلان با مركز علوم و اعصاب هانفر در آلمان به رياست پرفسور سميعي، قطعا بر پتانسيل‌هاي استان افزوده خواهد شد و از پرفسور گردهار شرودر به دليل عضويت در هيات امنا خيرين سلامت استان تشكر و قدرداني مي كنيم.

رئيس مجمع نمايندگان گيلان نيز در اين مراسم گفت: ايران اسلامي جايگاه ويژه‌اي در ميان كشورهاي دنيا پيدا كرده و در استان از متخصصان ارزشمند در بخش‌هاي مختلف به ويژه پزشكي برخوردار هستيم و گيلان در دنيا حرف براي زدن دارند.
سيدكاظم دلخوش افزود: ايران با سي سال گذشته متفاوت است و در طول تاريخ مردم ايران و گيلان در عرصه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي تاريخ‌ساز بودند.
وي با برشمردن توانمندي‌هاي جوانان ايراني خاطرنشان كرد: كشور ايران مانند آلمان 70 ميليون جمعيت دارد و از توانمندي جوانان خود در بخش‌هاي مختلف علمي، فناوري، پزشكي و... بهره مي‌گيرد و به سمتي مي‌رود كه در دنيا افتخارآفرين است.
نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس شوراي اسلامي گفت: به مردم ايران افتخار كرده و معتقديم كه در 20 سال آينده به نقطه اوج و اقتصاد اول در خاورميانه مي‌رسيم.
دلخوش، پروفسور سميعي را انساني مذهبي و ملي دانست و اظهار داشت: گيلان و ايران به وجود اينگونه نيروها افتخار مي‌كند و ما نمايندگان مجلس آمادگي داريم كه براي استقلال كشور و سرزمين خود گام برداريم.

استاندار گيلان هم در اين مراسم اظهار داشت: شخصيت بي بديل و بي نظير پروفسور سميعي باعث شد كه ما مهمان گرانقدري به نام "گرهارد شرودر" در استان‌مان داشته باشيم.
روح الله قهرماني چابك افزود: دستان پرتوان پورفسور سميعي در جراحي مغز و اعصاب همه دنيا را به حيرت، تقدير و تحسين وا داشته است.
وي گفت: ما در گيلان برنامه هاي وسيعي را در ساختن زيرساخت‌ها، جاده ها، راه آهن، بنادر، نيروگاه‌ها و خدمات رساني به تمام نقاط استان از جمله آب، برق، گاز و غيره تدوين كرده ايم.
وي اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين زيرساخت‌هايي كه مورد توجه ما در گيلان است بحث سلامت در اين استان است و امروز بيشترين پروژه هاي بيمارستان سازي در مناطق مختلف اين استان در دست ساخت است.
استاندار گيلان گفت: 95 درصد از بيماران در گيلان براي درمان نيازي براي اعزام به خارج استان ندارد و در تلاش هستيم كه اين رقم را به صددرصد برسانيم.

شايان ذکر است در اين مراسم هونز ويتز سفير آلمان در ايران، رضايي رييس کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، آقازاده، تاميني و کوچکي نژاد نمايندگان مردم رشت در مجلس و عباسي نماينده مردم رودسر حضور داشتند.

گرهارد شرودر در رشت

سرمایه: در حالی که گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان در تهران گفت که من حامل پیامی از آمریکا نیستم، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در نخستین سفر آسیایی خود به اندونزی گفت: «بنابر نظر هالبروک نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، سفرای آمریکا و ایران در کابل با یکدیگر تماس داشته اند». روزنامه «هانوفر» اوایل بهمن ماه از سفر گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان به تهران در توافق با دولت اوباما جهت احیای گفت وگوهای بین المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داده بود اما وی هنگام ورود به تهران جهت عزیمت به رشت برای افتتاح بیمارستان مغز و اعصاب در جمع خبرنگاران گفت: «من پیام آور کسی نیستم تا بخواهم واسطه باشم و اگر بخواهند کاری کنند مسلماً راهکاری هم دارند اما به عنوان فردی سیاسی خوشحال می شوم گفت وگوهای مستقیم آغاز شود و این موضوع خواسته بسیاری در سطح بین الملل است». شرودر در کنفرانس خبری‌ای که به منظور تاسیس موسسه بین‌المللی علوم و اعصاب در هتل استقلال تهران برگزار شد دلیل حضور خود را مربوط به دوستی‌اش با پروفسور سمیعی رئیس مرکز جراحان مغز و اعصاب جهان خواند و وی را یک دوست صمیمی در آلمان و ایران دانست که موسسه‌ای تخصصی برای مغز و اعصاب در هانوفر آلمان راه اندازی کرده است.
سپس صدراعظم سابق آلمان در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با موضوع مذاکرات هسته‌ای ملاقاتی در ایران خواهید داشت، تصریح کرد: «اینکه آیا قرا است چنین ملاقاتی در برنامه باشد را از تشریفات امور خارجه بپرسید».
وی به روابط اقتصادی و تجاری ایران و آلمان اشاره کرد و افزود: «بسیار خوشحال می شوم اگر سرمایه‌گذاری بیشتری از طرف ایران در آلمان یا بالعکس صورت گیرد و این امر را در اتاق بازرگانی نیز مطرح خواهم کرد چرا که در حال حاضر وضعیت برای این همکاری‌ها مناسب است».
وی خاطرنشان کرد: «این در حالی است که باید همه به قوانین بین‌المللی احترام بگذاریم و آنها را سختگیرانه تلقی نکنیم». شرودر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید با توجه به اینکه در آینده نشست 1+5 در برلین برگزار می‌شود آیا حامل پیامی از سوی مرکل برای مقامات ایرانی هستید، با بیان اینکه من فعال گروه سیاسی نیستم و این باعث می‌شود تا گاهی با احتیاط صحبت کنم، اظهار داشت: «خیر، من حامل پیامی نیستم». هدف سفر شرودر به تهران که در ابهام قرار دارد از آن جهت حائز اهمیت است که پیش از این دولت آلمان سفر وی به تهران را با برنامه اتمی ایران مرتبط دانسته بود اما وزارت امور خارجه ایران با تایید سفر وی به تهران، میانجیگری شرودر در ارتباط با مسائل ایران و آمریکا را منتفی دانسته بود.
روزنامه سراسری «هانوفر» نیز به نقل از دفتر صدراعظم سابق آلمان در برلین سفر گرهارد شرودر به تهران را برای پشتیبانی از ماموریت «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان در پرونده هسته‌ای ایران دانسته بود.
همچنین این روزنامه آلمانی در ادامه مطلب خود نوشته بود: «در برلین این احتمال تکذیب نشده است که شرودر در توافق و همکاری با دولت جدید آمریکا به رهبری پرزیدنت باراک اوباما جهت احیای گفت وگوهای بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران به تهران سفر می‌کند». اما با حضور شخص شرودر در تهران ابرهای تردید درخصوص ماموریت وی کنار رفت و وی با صراحت اعلام کرد پیام آور کسی نیست و صرفاً با هدف علمی نه سیاسی به ایران سفر کرده است.
هرچند سفر صدراعظم سابق آلمان به ایران با تاسیس موسسه بین‌المللی علوم و اعصاب پروفسور سمیعی در رشت کلید می‌خورد اما خبرها حاکی از آن است که قرار است وی با برخی از مقام‌های رسمی ایران از جمله محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نیز دیداری داشته باشد.
به گزارش «اشپیگل» گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان با احمدی‌نژاد و متکی دیدار خواهد داشت. انجام این دیدارها توسط دفتر شرودر در هامبورگ تایید شده است. زود دویچه زایتونگ هم از دیدارهای وی با علی لاریجانی رئیس مجلس و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خبر داده است.
کلینتون: سفرای ایران و آمریکا در افغانستان دیدار کردند همزمان با ورود گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان به تهران، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا از تماس سفرای ایران و آمریکا در افغانستان خبر داد و گفت: «اوباما به زودی روند تحقق پیمان دوستی و همکاری به منظور توسعه صلح و ثبات منطقه ای را آغاز خواهد کرد»
هیلاری کلینتون چهارشنبه پس از دیدار و مذاکره با همتای اندونزیایی خود در یک مصاحبه مطبوعاتی و در پاسخ به سوالی درخصوص نظر «هالبروک» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان مبنی بر دخیل کردن ایران در بحث ثبات در افغانستان اظهار داشت: «واقعیت این است که ایران همسایه افغانستان است و پناهندگان افغانی را که از ترس حکومت ظالمانه طالبان فرار کرده‌اند پناه داده است».
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تماس های سفرای آمریکا و ایران در کابل افزود: «هالبروک طبیعتاً به اینگونه همکاری ها نظر داشته است. بحث ثبات افغانستان باید شامل همسایگان این کشور نیز شود ولی این چیزی است که بعداً درباره آن تصمیم گرفته خواهد شد».
کلینتون محور جدید سیاست خارجی آمریکا را تلفیقی از دیسیپلین و عملگرایی اعلام کرد و گفت: «برای رسیدن به آینده شکوفا و صلح جهانی همکاری با کشورهایی مدنظر است که به خطرات موجودی که با آنها مواجهیم اهمیت قائل‌اند».
باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا پس از ورود به کاخ سفید ماموران ویژه‌ای را برای امور افغانستان و پاکستان همچنین عراق و خاورمیانه تعیین کرد و سپس آنان را به محل ماموریت خود فرستاد اما به رغم گفته‌های پیشین‌اش در خصوص مذاکره مستقیم و بدون پیش شرط با ایران، همچنان از معرفی مامور ویژه آمریکا در امور ایران نیز خودداری کرده است و شروط تلویحی را برای مذاکره مستقیم با ایران مطرح می‌کن

معانی نام کشورهای جهان

ایران: سرزمین نجیب زادگان (آریاییان) آذربایجان: آتورپاتکان (نگهدار آتش) آرژانتین: سرزمین نقره آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما (آفتابی) آلبانی: سرزمین کوهنشینان آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود اتریش: شاهنشاهی شرق اتیوپی: سرزمین چهره سوختگان ارمنستان: سرزمین فرزندان ارمن (نام نبیره ی نوح (ع)) ازبکستان: سرزمین خودسالارها اسپانیا: سرزمین خرگوش کوهی استرالیا: سرزمین جنوبی اسرائیل: جنگیده با خدا افغانستان: سرزمین قوم افغان السالوادور: رهایی بخش مقدس امارات متحده عربی: شاهزاده نشین های یکپارچه عربی انگلیس: سرزمین قوم آنگل ایالات متحده امریکا: از نام آمریگو وسپوچی دریانورد ایتالیایی ایرلند: سرزمین قوم ایر (شاید هم معنی با آریا) ایسلند: سرزمین یخ برزیل: چوب قرمز بریتانیا: سرزمین نقاشی شدگان