۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

روشهایی برای از بین بردن خستگی کار

کاري را به تازگي آغاز کرده ايد ولي احساس خستگي مي کنيد. چه اولين کار شما باشد و چه شغلتان را تغيير داده باشيد، به هر حال وارد اين حرفه شده ايد و احساس مي کنيد گير افتاده ايد. کارها به نظرتان ملالت آور، خسته کننده و تکراري مي آيد و زمانتان را نمي توانيد آنطور که دوست داريد بگذرانيد. قبل از اينکه برگه ي استعفاي خود را امضا کنيد، مدتي وقت صرف کنيد و به درستي درمورد کارتان فکر کنيد. فرصتي هم به اين کار بدهيد. شايد آنقدرها هم که فکر ميکرديد خسته کننده نباشد.راه حل هاي کوتاه مدت 1- کارهاي روزانه تان را يادداشت کنيدهمه ي کارهايي را که تا قبل از اتمام زمان کاري مي بايست انجام دهيد يادداشت کنيد. و با انجام هر کار کنارش تيک بزنيد. با اين کار زمان برايتان سريعتر مي گذرد و شما از کارهايي که انجام داده ايد به خوبي اطلاع مي يابيد. اين کار در مواقعي هم که اطرافيان مي گويند شما سريعتر از ساير کارمندان کار نمي کنيد بسيار کمک کننده است زيرا نشان مي دهد که کارهايتان را کامل و به سرعت انجام داده ايد.
2- طالب کار بيشتري باشيدبا رئيس خود رک و راست باشيد و از او کار بيشتري طلب کنيد و مسئوليت هاي خود را بيشتر کنيد. اگر در شرکت شما کارها به صورت گروهي انجام مي گيرد، مي توانيد کارهايتان را با همکارانتان جابه جا کنيد. يا اينکه به همکارانتان در انجام کارها کمک کنيد. اما هميشه مراقب باشيد که همکارانتان با انداختن کارهايشان گردن شما سوء استفاده نکنند. حتماً در اين مواقع رئيس را در جريان کارها بگذاريد.
3- براي کارهايي که در حيطه ي مسئوليت شما نيست هم داوطلب باشيددر کميته ي اجتماعي شرکتتان نام نويسي کنيد. با اين کار مي توانيد در کارهاي فوق برنامه هم شرکت داشته باشيد که شما را سرگرم نگاه خواهد داشت. در هر زمينه اي که مي توانيد، استعدادها و مهارت هايتان را نشان دهيد.
4- به کارهايتان ارزش دهيدبه رئيس خود نشان دهيد که چه توانايي هايي داريد. براي اين منظور، کارهاي اضافه بر سازمان انجام دهيد. اما نه طوري که رئيس فکر کند قصد خودنمايي داريد. اين کارها را بدون اينکه کسي از همکارانتان متوجه شود انجام دهيد، فقط رئيس از اين کار اطلاع داشته باشد. بعد که رئيس با پيشنهادتان موافقت کرد، چند روز بعد کار را به او تحويل دهيد. با اين کارها مي توانيد توانايي ها و علاقه خود را بالاتر برده و خستگي و بيحوصلگي را از خود دور کنيد.
5- ابتکار به خرج دهيد و کار جديدي را شروع کنيدهميشه شروع کننده شما باشيد. پيشنهاد کارها و پروژه هاي جديد بدهيد. اين مطالب را با دست اندرکاران مربوطه در ميان بگذاريد. هدفتان اين باشد که علاقه ي خود را به کار کردن نشان دهيد، اما نگذاريد ديگران بد به شما نگاه کنند و فکر کنند با اين کارها قصد خودنمايي داريد.
6- ديدگاهتان را درمورد کارتان تغيير دهيددر هر پستي که کار مي کنيد، سعي کنيد نگاه خوبي به کارتان داشته باشيد. کار خود را دست کم نگيريد. اگر در قسمت اينترنت شرکت هستيد، خود را رابط حياتي به زنجيره ي ارتباطات بدانيد. اگر در قسمت جوابگويي به تلفن ها هستيد، خود را يکي از موثرترين افراد اداره بدانيد که رضايت مشتريان را جلب مي کند. در هر پستي، نقش خود را در پيشبرد اهداف شرکت موثر بدانيد. با اين طرز تفکر کار خود را بهتر انجام خواهيد داد و به سرعت ترفيع پيدا مي کنيد.
7- از زمان استراحتتان بهترين استفاده را ببريداگر مي بينيد که کار باعث خستگيتان شده است، کمي استراحت کنيد. همراه چند تن از دوستان به کافه ترياي شرکت رفته و چاي يا قهوه اي بنوشيد. از ساعات استراحت خود نهايت استفاده را ببريد تا خستگيتان را کاملاً از تنتان بيرون کند و بتوانيد دوباره با انرژي کارتان را دنبال کنيد. راه حل هاي طولاني مدت
8- در مورد شرکت محل کارتان بيشتر بدانيدسعي کنيد اطلاعات بيشتري در مورد شرکت کسب کنيد. از همکارانتان در اين زمينه سوال کنيد. از روابط شرکت آگاهي پيدا کنيد. همکارانتان را بشناسيد و از سياست ها و خط مشي شرکت آگاهي يابيد.
9- آموزش هاي خود را بالاتر ببريداز حالت يکنواخت هميشگي بيرون بياييد و دانش خود را در زمينه ي حرفه تان بالاتر ببريد. همينطور که از نردبان ترقي بالا مي رويد، زمان برايتان لرزش زيادي پيدا مي کند. بنابراين سعي کنيد معلومات و علم خود را در کاري که انجام مي دهيد افزايش دهيد.
10- مربي داشته باشيددر هر مرحله اي از کارتان، خوب است که براي خود مربي پيدا کنيد تا شما را در انجام کارهايتان راهنمايي کند. او مي تواند به شما کمک کند تا اين صنعت را بهتر درک کنيد و در کارتان موفق تر باشيد. هشيار باشيد و مثبت فکر کنيد هر کس بايد در جايي شروع کند. ممکن است از خود انتظار داشته باشيد که کاري مهمتر و چالش برانگيزتر داشته باشيد اما شکايت نکنيد. از منفي بافي در مورد کارتان دوري کنيد، و سعي کنيد که بهترين استفاده را از موقعيت فعليتان ببريد. آگاهي هايتان را افزايش دهيد و مهارت هايتان را توسعه دهيد. در حد توانايي هايتان کار کنيد و به زودي خواهيد ديد که خستگي و ملالت ناپديد مي شود.

۴ نظر:

  1. اين کامنت براي دوستان لينک شده در وبلاگ "چند لحظه لطفا " ارسال ميشود:
    در عصر حاضر که عصر انفجار اطلاعات نام گرفته است نياز به دوره ي جديدي از وبلاگ نويسي احساس شد.
    چگونه مي شود دانش مفيد و تجارب گرانبهاي افراد به هم منتقل شود تا زندگي شادتر و بهتري داشته باشيم؟ حتما شما نيز تجارب زيادي از دورانهاي مختلف زندگيتان داريد...چه خوب ميشود که اينها را در اختيار کساني قرار بدهيد تا به آنها نياز دارند.و همچنين شايد نکاتي را لازم داريد تا به زندگيتان در حال حاضر رنگ بهتري بدهيد.پس فضايي نياز است و ما اين فضا را ساخته ايم با اين وبلاگ:
    من آموخته ام که ...
    پيشاپيش از اينکه آموخته هايتان را هر زمان که نياز بود به اشتراک ميگذاريد تشکر ميکنم.

    پاسخحذف
  2. سلام
    من یه سری از پستات رو خوندم ولی دیگه تک تک نظرم رو نمیگم شرمنده.
    داستان امام علی باورش کمی سخته.

    پاسخحذف
  3. سلام من هم با کمال افتخار شما را به نام شکلات لینک کردم
    من آپم به دوست جدیدت سر بزن

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید