۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

شکوتپولوژی

قيمت اين شکلات معادل 2600 دلار براي هر پوند (450 گرم) است. شکلات سازي نيپشيلد Knipschildt در سال 1999 در کانکتيکات آمريکا، تاسيس شد. گران ترين محصول آن يک ترافل (شکلاتي با مغز کرمي) دو لايه است که تنها با سفارش قبلي تهيه ميشود. اين ترافل دانه اي 250 دلار قيمت دارد و به طور دستي و از بهترين مواد تهيه ميشود.






مجموعه اصيل نوکا


اين مجموعه شکلاتهاي نوکا Noka به قيمت 854 دلار در ازاي هر پوند به فروش ميرسند و از بهترين نوع شکلات سياه هستند و از 75% کاکائوي يک دست و خالص، کره کاکائو و شکر تهيه ميشوند. در ساخت اين شکلات از هيچ ماده امولسيون ساز مانند لسيتين استفاده نميشود و وانيل هم ندارد. اين شکلات سازي در دالاس، تگزاس قرار دارد.





دلافي


شکلاتهاي دلافي Delafee با قيمت هر پوند، 508 دلار به فروش ميرسند و محصول سوييس هستند. اين شکلات ها براي کساني مناسب هستند که به اشيا درخشان علاقه دارند، زيرا علاوه بر اينکه از بهترين کاکائو تهيه شده اند، هر يک با برگه هاي نازک طلاي 24 عيار خوراکي تزيين شده اند.





مجموعه G گوديوا


اين شکلات سازي مشهور که ابتدا در بلژيک تاسيس شده است و اکنون شعبه هايي در شهرهاي مهم جهان دارد، به تازگي مجموعه اي را به نام " G" Collection تهيه کرده که هر پوند اين مجموعه شکلاتهاي قلبي شکل، در طعمهاي مختلف و تزيينات زيبا 120 دلار قيمت دارد.






ريشار


شکلات ريشار Richart محصول ليون، فرانسه، از 70% کاکائوي کريولو Criollo محصول ونزوئلا، که بهترين کاکائوي جهان به شمار مي ايد، تهيه ميشود. اين شکلات طعمي ملايم اما بسيار پرمايه دارد و تنها با بهترين مواد از جمله بادام، ادويه هاي نامتعارف و تمشک همراه شده است. بهاي هر پوند اين شکلات 120 دلار است.






پير مارکوليني


هر پوند ترافل هاي پير مارکوليني Pierre Marcolini محصول بلژيک، 102.50 دلار قيمت دارد و علاوه بر بهترين کاکائو، شامل موادي است که در هر ترافل متفاوت است. براي مثال ترافل برزيلي، خميري مرکب از 66% کاکائوي خالص و خمير بادام ايتاليايي است که با شکلات شيري پوشيده شده و روي آن بادام کاراملي قرار گرفته است.






دوباو و گاله


شکلاتهاي دوباو و گاله Debauve & Gallais ، محصول فرانسه به طور سنتي، شکر کم و کاکائوي عالي و فراوان دارند. در اين شکلاتها از هيچ ماده امولسيون ساز مانند لسيتين استفاده نميشود و علامت مشخصه آنها استفاده از بهترين افزودنيهاي جهان است، از جمله : فندق پيه مونت، بادام اسپانيايي، کشمش ترکيه و بلوط تورين. هيچ گونه رنگ و ماده نگه دارنده به اين شکلاتهاي 94 دلاري(هر پوند) اضافه نميشود.






چو آوو


نام شکلات سازي چو آوو Chuao واقع در کاليفرنيا، برگرفته از منطقه اي به همين نام در ونزوئلا است که بهترين کاکائوي جهان را توليد ميکند. در اينجا با استفاده از روشهاي اروپايي، شکلاتهاي ونزوئلايي دست ساز توليد ميشود که هر پوند آن 79 دلار قيمت دارد و از بهترين مواد و بدون هيچ ماده نگه دارنده ساخته ميشود.






ريچارد دانللي


ريچارد دانللي Richard Donnelly، در سال 1988، پس از آموختن روشهاي شکلات سازي نزد استادان پاريسي و بلژيکي، کارگاه خود را در سانتاکروز/کاليفرنيا تاسيس کرد و به تهيه شکلاتهايي دست ساز با طعمهايي ساده و عالي پرداخت. هر پوند از شکلاتهاي دانللي، 75 دلار قيمت دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید