۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

نامه ی آبراهام لینکلن به آموزگار پسرش

پسرم باید بداند که همه ی مردم عادل و صادق نیستند
به پسرم بیاموزید ، که به ازای هر شیاد انسان های درست و صدیق هم وجود دارند
به او بگویید در ازای هر دشمن ، دوستی هست
به او بیاموزید ، در ازای هر سیاستمدار خودخواه رهبر با حمیتی هم وجود دارد
به بیاموزید ، از باختن پند بگیرد و از پیروز شدن لذت ببرد
پسرم را از غبطه خوردن بر حذر دارید
به پسرم بگویید : تعمق کند و به پرندگان در حال پرواز در آسمان دقیق شود .
بگویید به گل های درون باغچه ، به زنبورهایی که در هوا پواز می کنند دقیق شود
به پسرم بیاموزید ، در مدرسه بهتر این است که مردود شود اما با تقلب به قبولی نرسد
به او بگویید به عقایدش ایمان داشته باشد حتی اگر همه در جهت خلاف او حرف بزنند
به پسرم یاد بدهید که همه ی حرف ها را بشنود و سخنی که به نظرش درست میرسد انتخاب کند
اگر میتوانید به پسرم یاد دهید که در اوج اندوه تبسم کند
بگویید میتواند برای فکر و شعورش مبلغی تعیین کند اما قیمت گذاری برای دل بی معنا است
ارزش های زندگی را به پسرم آموزش دهید و بگویید هرگز تسلیم هیاهو نشود

۳ نظر:

  1. سلام دوست من
    اگه گوشی و یا تلویزیو و یا mp3 player مجانی میخوای بیا وبه من!
    فقط با دعوت از دوستاااااااااااااان

    فقط با فرستادن لینک میتونی از شرکتهای نوکیا سونی اریکسون و ... هدیه بگیری!
    واقعیه ها!
    من خودم دارم امتحانش میکنم!×
    به امتحانش می ارزه ...
    نه پولی میخواد و نه سرمایه ای
    بدو بیاااااااااااااا
    %آدرس اینترنتی محفوظ است%

    پاسخحذف
  2. بسم رب الحسین
    سلام
    ممنون که به هوای بارونی سر زدید
    وب خوبی دارید
    زندگی را وقتی میتوان بهتر کرد که پر از خدایش کنیم آنوقت نه چیزی کم دارم نه کسی را کم داریم
    بازم به هوای بارونی سر بزنید
    مواظب خودتو دلتم باش
    یاعلی
    بای

    پاسخحذف
  3. سلام باران هوای بارانی
    من هم ممنونم که وبلاگ نویسی چون تو به وبلاگم سر زده
    و بر خود می بالم که برایم نظر گذاشته و افتخار می کنم به اینکه پاسخ سوال هفته را داده اید
    تو هم مواظب قلب مهربانت باش

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید