۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

جهان متعلق به همه انسانهاست

دوازده آذر روز جهانی معلولان گرامی باد
معلولیت شاید جز برای یک معلول قابل درک نباشد داستانی که در ذیل می خوانید داستانی است که پدرم به نقل از رادیو برایم تعریف
کرد:
روزی خانواده ای به همراه پسرشان برای خرید عروسک به فروشگاه اسباب بازی می روند بعد از ورود و خوش بش مغازه دار عروسکهای مختلف و زیبایی را به پسرک داستان ما نشان می دهد اما پسرک هیچ توجهی نمی کرد,نگاه فروشنده به پدر و مادر پسر باعث شد تا آنها هم به پسر اصرار کنند یکی از این عروسک ها را انتخاب کند,پسرک بعد از سکوت چند دقیقه ای گفت:آقای فروشنده من عروسکی را پشت سر شماست را می خواهم,فروشنده نگاهی به پشت سرش انداخت دید عروسکی که یک پایش کنده شده قرار دارد
لبخندی زد و گفت عزیزم این عروسک ناقص است یک پا ندارد پسرک:نه فقط همان عروسک را می خواهم فروشنده:آخه یک عروسک با یک پا چه بدرد می خورد؟آن را باید بندازیم دور,اصرار پسرک و سعی فروشنده بر اینکه پسرک را بر انتخاب عروسک دیگر راضی کند ادامه داشت ,پسرک که دید از پس فروشنده بر نمی آید پایش را بالا آورد و در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود به فروشنده گفت:ببین من هم یک پا دارم,من تمام سعی خود را می کنم تا به این عروسک بفهمانم او بی استفاده و بدرد نخور نیست,من از او حمایت می کنم, هستند در این دنیا کسانی که او را دوست داشته باشند.

۳ نظر:

  1. salam hichvaght ke be on che khoda dade nanaz anha faghat amanatan

    پاسخحذف
  2. وای چه متن با احساسی....
    معلولیت محدودیت نیست...
    یادمون نره و با حس ترحم بیجامون این دوستانمون رو آزار ندیم...
    عیدتون مبارک...
    یا حق

    پاسخحذف
  3. شاید بیاید روزی شاید

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید