۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

کم وزن‌ترین و کوتاه قدترین نوزاد جهان در 5 ماهگی در کشور چین به‌دنیا آمد


به نقل از خبر آنلاين ، به گزارش روزنامه الرایه، این نوزاد در بیمارستان فودان شهر شانگهای چین به‌دنیا آمد و پزشکان تلاش زیادی برای نجات جان او کردند. قد این نوزاد 26 سانتیمتر است و تنها 413 گرم وزن دارد.این نوزاد توانسته از مرحله خطر که ممکن بود در 100 ساعت اول پس از تولد برای او پیش می‌آمد، پشت‌سر بگذارد. او باید بیش از 3 ماه در فضای شیشه‌ای بماند تا مرحله خطر را کاملاً پشت‌سر بگذارد. مادر این نوزاد یک زن 23 ساله است که بعد از 23 هفته و 4 روز از آغاز بارداری، یک دختر و پسر دوقلو بدنیا آورد. نوزاد پسر چند ساعت پس از تولد فوت کرد.در سال 2004 نیز نوزاد دختری در شهر شیکاگوی آمریکا متولد شد که در هنگام تولد 244 گرم وزن داشت. البته این نوزاد به همراه نوزاد دیگری که دوقلوی او بوده، متولد شده بود.

۳ نظر:

  1. سلام
    خبر جالبی بود

    ممنون که محکومش کردید
    دلم یک ذره خنک شد

    پاسخحذف
  2. سلام دوست عزیز
    من که بعد از دعوت شما هم نظر دادم و هم بااسم شکلات لینکتون کردم!!!
    مسجد مقدس جمکران جایی است که میگن به دستور خود امام زمان ساخته شده.

    پاسخحذف
  3. سلام.
    آپت خیلی قشنگ بود.
    مرسی از اینکه سر زدی.
    من لینکت کردم.
    من معلوم نیست کی آپ کنم.چون امتحانای ترمم شروع میشه فکر نکنم وقت داشته باشم.احتمالا بعد امتحانا آپ میکنم.

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید