۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

بازی رایانه ای ایرانی

در مورد این خبر بعدا نقد می نویسم فعلا تا داغ است مطالعه کنید ولی یادم بیاورید نقدش را حتما بنویسم:
****************************************************

به گزارش مهر، حسن ملک محمدي با بيان اينکه بازي رايانه اي ، رسانه‌اي جذاب، تعاملي و آموزشي است که موجب ارتقاي سطح فکري و شکوفايي استعدادهاي جوانان و نوجوانان مي‌شود، اظهار داشت: در عصر کنوني که از آن با نام عصر انفجار اطلاعات ياد مي‌شود، گسترش بازي‌هاي رايانه اي، يکي از عوامل موثر در پيشرفت و ارتقاي سطح علمي جامعه است.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس با تاکيد بر اينکه توليد بازهاي رايانه‌ اي بايد مبتني بر اقتضا و نيازهاي روز جامعه باشد، ادامه داد: تنها در صورت توليد هدفمند بازي‌هاي رايانه اي است که مي‌توان به افکار عمومي جوانان و نوجوانان سمت و سو و جهت مشخص داد.

نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در بنياد ملي بازي‌هاي رايانه اي به ويژه در جهت تعامل با ديگر کشورها ، گفت: بهره ‌گيري از ابتکارات و نوآوري‌هاي جديد در توليد و عرضه بازي‌ هاي رايانه‌ اي از ضروريات اين عرصه است.

ملک محمدي با يادآوري تمدن چندين هزار ساله ايراني - اسلامي و وجود اسطوره‌هاي حماسي، علمي و چهره‌ هاي فاخر در زمينه‌هاي مختلف، گنجاندن اين مضامين در بازي‌هاي رايانه‌ اي را زمينه‌اي براي شناخت نسل جديد از تاريخ و تمدن کشور ازطريق توليدات فرهنگي برشمرد.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در عين حال از عرضه غيرمجاز بازي‌هاي خارجي که مضاميني نامناسب دارند و با ارزش‌هاي فرهنگي جامعه ما در تضاد هستند، انتقاد کرد و گفت: تدوين نظام ملي رده‌بندي سني بازي‌هاي رايانه اي که توسط بنياد ملي بازي‌هاي رايانه اي شکل گرفته، حرکت موثري در اين زمينه محسوب مي‌شود البته توليد و عرضه بازي هاي متنوع و جذاب بومي مي‌تواند علايق مخاطب را به توليدات داخلي سوق دهد.

ملک محمدي اضافه کرد: اگر بتوانيم از طريق اين رسانه جديد و جذاب، پيام‌هاي فرهنگي مورد تاکيد جامعه خويش را به مخاطبان اين بازي‌ها منتقل کنيم، مي توان گفت توليد بازي‌هاي رايانه اي مفيد بوده است در گام بعدي نيز مي‌توان با صدور بازي‌هاي داخلي که حاوي ارزش‌هاي ملي و فرهنگي جامعه است، فرهنگي بومي خود را به خارج از کشور منتقل کنيم.

۱ نظر:

  1. ممنون از نظرت آروم تر شدم وقتی نظرت رو خوندم. اما من حتی در دوران كودكيم هم هيچ حس خوبی نسبت به پدرم نداشتم. اما در مورد اراده بايد بگم آره من با خودم شرط كردم كه حتماً به اوج برسم.

    در مورد مطلبت بايد بگم درسته بازی‌های ايرانی‌ خوب پيشرفت كردن اما نياز داخل رو برآورده نمی‌كنن چه از لحاظ كيفیت چه از لحاظ خط داستان و در ضمن اينا خودشونم جر بدن نمی‌تونن از ورود بازی‌های‌ به اصطلاح نامناسب جلوگيری كنن

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید