۱۳۸۹ مرداد ۱۰, یکشنبه

30 نكته درباره شماره حساب سرپرستان خانوار

من که نمی دونم چه می خواهد بشه و چه ...در انتظارمون هست ولی گفتم در مسیر رودخانه کمی مسیر را صاف کنم:
***********************************************************************
پايگاه اطلاع‌رساني دولت 30 نكته مهم ‌درباره شماره حساب سرپرستان خانوار را منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ‌پايگاه اطلاع‌رساني دولت در گزارشي آورده است: دولت اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را آغاز كرده است و اكنون براي آماده سازي شرايط پرداخت نقدي يارانه ها به مردم در نيمه دوم سال، مدتي است كه طرح دريافت و ثبت شماره حساب بانكي سرپرستان خانوار در استانهاي مختلف آغاز شده است.از آنجا كه تعداد زيادي از هموطنان درخصوص نحوه دريافت يارانه‌ها و ثبت شماره حساب، سوالاتي را در پايگاه اطلاع رساني دولت ثبت كرده‌اند، در اين گزارش 30 نكته‌اي كه بيشتر مورد سوال و ابهام مردم بوده است، مطرح مي‌شود.به هموطنان عزيزي كه در مراحل اعلام و ثبت شماره حساب بانكي خود سوال يا ابهامي دارند توصيه مي‌شود گزارش زير را با دقت بخوانند.
1-در صورت تعويض شناسنامه به هر علتي از شماره سريال شناسنامه جديد استفاده كنيد.
2-سرپرست خانوار مي‌تواند با مراجعه به هر يك از بانك‌هاي دولتي يا خصوصي حساب باز كند. بين بانك‌هاي دولتي و خصوصي تفاوتي وجود ندارد.
3-شرايط عمومي كليه كارت‌هاي بانكي عضو شتاب شامل بانك‌هاي دولتي و خصوصي مورد تاييد است.
4-اگر فردي در استان (الف) اقدام به تكميل فرم اطلاعات اقتصادي كرده باشد و در حال حاضر در استان (ب) ساكن باشد، جهت افتتاح حساب بايستي هنگامي‌كه استان الف- (استاني كه در سال 1387 اقدام به تكميل فرم اقتصاد خانوار خود كرده‌اند) جهت ثبت‌نام در سامانه معرفي شد، اقدام به ثبت حساب خود كند.
5-در صورتي كه در بانك‌هاي اعلام شده توسط سيستم حسابي نداريد و يا حساب‌هاي شما قديمي است و نمي‌خواهيد از آنها استفاده كنيد، بانك ديگري را انتخاب كرده و شماره حساب خود را جهت بررسي اعلام كنيد. پس از بررسي و تائيد شماره حساب اعلام شده ثبت نهايي مي‌شود.
6-حساب‌هايي كه در سال‌هاي قبل افتتاح شده است، اكثراً فاقد كد ملي است و قابل قبول نيست، لذا بايد مجدداً حسابي با كد ملي فرد سرپرست خانوار تشكيل شود.
7-حساب بانكي بايد به نام سرپرست خانوار باشد و حساب ساير افراد يا حساب‌هاي مشترك قابل قبول نيست(‌اگركسي از اعضاي خانوار شماره حساب داشته ولي خود سرپرست خانوار شماره حسابي نداشته باشد، نمي‌تواند شماره حساب فردي را كه شماره حساب دارد، وارد كند. حتما بايد شماره حساب سرپرست خانوار وارد شود.)
8-افرادي كه حساب آنها در سامانه شناسايي نشده است، مي توانند ترجيحا شماره كارت و در غير اينصورت شماره حساب متمركز خود را اعلام كنند.
9-تنها حساب‌هاي قرض الحسنه، جاري و كوتاه مدت مورد تاييد است.
10-حساب‌هاي بانكي متمركز در اولويت قرار دارند. منظور از حساب‌هاي بانكي متمركز، حسابي است كه مشتري نيازي به مراجعه به شعبه‌اي كه حساب را در آن افتتاح كرده، ندارد و در هر شعبه اي از بانك مي‌تواند كليه امور بانكي را انجام دهد، مانند سيبا در بانك ملي و سپهر در بانك صادرات.
11-كساني كه به هر دليل در زمان فراخوان وزارت رفاه و تامين اجتماعي موفق به اعلام شماره حساب خود نشده‌اند، مي‌توانند در مراحل بعد كه اطلاع رساني خواهد شد، حساب خود را اعلام كنند.
12-كساني كه كارت بانكي ندارند، دقت كنند در ورود شماره كارت يا شماره حساب، فقط اعداد را وارد كرده و حروف و علائم را حذف كنند. مثال شماره حساب 123456 / 125 به صورت 125123456 وارد مي‌شود.
13-دارندگان كارت بانك سپه شماره كارت خود را از چپ به راست وارد كنند، به طوريكه سه رقم آخر خالي بماند. مثال: شماره كارت 9876543219876 به صورت 6-1987-5432-9876 وارد مي‌شود.
14-با توجه به اينكه شماره كارت‌هاي بانك سپه 13 رقمي است؛ شما مي‌توانيد با مراجعه به بانك سپه شماره 16 رقمي جديد كارت خود را دريافت كنيد و يا فقط شماره حساب خود را در سايت ثبت كنيد.
15-در صورتي كه با وارد كردن شماره ملي و سريال شناسنامه با اخطار "كد ملي وارد شده اشتباه است‌ " روبرو شديد، با شماره 0017-900-900 بدون نياز به پيش شماره از طريق تلفن ثابت يا شماره 48031222- 021 از طريق تلفن ثابت و همراه تماس بگيريد و كد ملي خود را اعلام كنيد.
16- شماره حساب اشتباه وارد شده است و از طرف بانك هم شماره حساب تاييد شده است و با وارد كردن شماره ملي و سريال شناسنامه سايت پيغام مي‌دهد كه "‌شما قبلا حساب خود را اعلام و تاييد كرده‌ايد ". براي اين مورد شما بايستي با شماره 0017-900-900 بدون نياز به پيش شماره از طريق تلفن ثابت يا شماره 48031222-021 از طريق تلفن ثابت و همراه تماس بگيريد و كد ملي و نام بانك و شماره حساب اشتباه خود را اعلام كنيد تا اصلاح شود.
17-افرادي كه كد ملي آنها توسط سامانه شناسايي نشده‌ باشد و يا با پيغام "‌كد ملي شما هنوز از مركز آمار اعلام نشده است‌ " به اين دليل است كه خود آنها هنگام پركردن فرم اطلاعات اقتصادي خانوار كد ملي خود را اشتباه وارد كرده‌اند. بعد از پايان جمع آوري اطلاعات مربوط در مرحله اول از سوي وزارت رفاه، از طرق مختلف با اين افراد ارتباط برقرار مي‌شود و مشكل آنها برطرف خواهد شد لذا از اين بابت نيز هيچ نگراني وجود ندارد.
18-در صورتي‌كه در سامانه اعلام حساب خانوار به اشتباه گزينه "قبول ندارم " كليك شود، شما مي‌توانيد مجدداً با ورود به سامانه اعلام حساب خانوار، در سامانه ثبت‌نام كنيد.
19-در صورتيكه در صفحه اول به طور صحيح و كامل تمام فيلدها را پر مي‌كنيد اما پس از تاييد باز به همان صفحه باز مي‌گردد، احتمالاً تاريخ يا ساعت كامپيوتر شما اشتباه است. درصورتي كه نتوانستيد وارد سايت شويد از مرورگر ديگري استفاده كنيد.
20-در صورتي كه با ورود كد ملي و شماره سريال شناسنامه مرتبا به خطاي The requested URL could not be retrieved برخورد مي‌كنيد، اتصال اينترنت خود را بررسي كرده و پس از اطمينان‌، كمي صبر كرده و مجددا امتحان كنيد.
21-در صورت مواجه با اطلاعاتي مغاير با اطلاعات هويتي خود و يا اطلاعات حساب خود پس از اطمينان از صحت آن با شماره 9009000017 تماس حاصل فرمائيد.
22-در صورتي‌ كه سرپرست خانوار به دلايلي از جمله زنداني بودن نتواند شخصاً به بانك مراجعه كرده و براي ثبت در سامانه حساب افتتاح كند؛ در صورتي‌كه سرپرست خانوار داراي شماره حساب قديمي (منتهي به سال 1388 و ماقبل آن) باشد،‌ مي‌توانيد در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت‌نام كنيد،‌ در غير اين‌صورت سرپرست خانوار مي‌تواند با دادن وكالت به شخص ديگري‌، توسط ايشان اقدام به افتتاح حساب كرده و سپس در سامانه ثبت‌نام كند.
23- كساني كه صاحب فرزند شده‌اند يا به هر دليلي بعد خانوار آن‌ها تغيير يافته است و يا در صورت بروز هرگونه تغييري در فرم اقتصاد خانوار، بايستي پس از فراخوان استان مورد نظر از سوي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي براي ثبت حساب‌هاي بانكي خود در سامانه اعلام حساب خانوار ثبت‌نام كرده و پس از اعلام مركز آمار ايران براي اصلاح فرم اقتصاد خانوار خود اقدام كنند.
24- در پاسخ به اين سوال كه اگر كسي در مرحله قبل شماره حساب اشتباه وارد كرده آيا زماني براي اصلاح شماره خواهد بود؟ و تاريخ آن چه موقع است؟ بايد گفت كه اگر حساب اشتباه باشد، پس از بررسي حساب توسط بانك، مشخص شده و شما مي‌توانيد بامراجعه به سايت اعلام حساب خانوار، حساب خود را اعلام كنيد.
25-براي تغيير سرپرست خانوار به‌ دليل ازدواج،‌ طلاق يا فوت سرپرست خانوار بايستي پس از اعلام مركز آمار ايران از طريق آن مركز اقدام كرده و فرم خود را اصلاح كنيد.
26-كنترل و تاييد شماره حساب و مطابقت آن با هويت سرپرست خانوار به عهده بانك است.
27-پس از 10روز براي اطلاع از تاييد حساب اعلام شده، در صورتي كه شماره تلفن همراه در فرم اعلام حساب اعلام شده باشد به دارنده حساب پيامك داده خواهد شد و يا با مراجعه به سايت اعلام حساب خانوار و وارد كردن كد ملي و كد پنج رقمي، نتيجه بررسي حساب اعلام مي‌شود‌.
28-در حال حاضر امكان تغيير حساب وجود ندارد.
29-اگر افرادي كه داراي تمكن مالي براي امرار معاش خود و خانواده هستند، مي‌توانند از دريافت يارانه صرفنظر كنند اما از هر زمان كه تمايل به دريافت يارانه داشته باشند، اين امكان براي آنها فراهم است كه با مراجعه به همين سايت refahi.ir و درج مشخصات و اعلام شماره حساب خود از يارانه نقدي برخوردار شوند.
30-نشاني سايت اعلام حساب خانوار و اصلاح حساب تاييد نشده www.refahi.ir است.

۱ نظر:

  1. اجرای هدفمند کردن یارانه ها واقعا می شه ؟ و آیا نتیجه اش مثبت است یا اینکه ...

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید