۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

برای تمامی حامیان حیوانات

ایران زمین باید قانون حمایت از حیوانات داشته باشد !!!!
فیثاغورث فیلسوف و ریاضیدان بنام یونانی معتقد بود " تا زمانیکه انسان به نابود کردن ظالمانه جانداران ضعیف تر از خود ادامه دهد .. هرگز به سلامت و صلح واقعی دست نخواهد یافت. زیرا تا زمانیکه انسان به کشتار حیوانات ادمه دهد ... از کشتن همنوع خود نیز دست نخواهد برداشت... کسی که تخم قتل و درد میکارد نیمتواند انتظار درو کردن عشق و شادمانی داشته باشد".
چندی قبل در صفحه آخر همشهری بار دیگر یکی از شهروندان با ارسال عکس کیسه زباله پاره شده در پیاده رو گربه های گرسنه و آواره شهر را متهم کرده بود. من نیز مطلبی در جوابیه برای همان صفحه ارسال کردم (که کیسه های زباله را همانطور که همگی هر روز شاهد آن هستیم آدم٢پا ها جر میدهند و حتی از سطل زباله شهرداری بیرون میاندازند و گربه ها مقصر نیستند.. گربه کیسه را بو میکشد و با حس شامه بسیار قوی که دارد فقط قسمتی که احتمالا"‌ تکه استخوانی در آن است با ناخن سوراخ کرده و استخوان را بیرون میکشد ..... چند بار تکرار کنم). مسئول صفحه مربوطه ایمیلی برای من فرستاد که کاملا" با نظرات اینجانب موافق است ولی برطبق قوانین روزنامه همشهری حق دفاع از حقوق حیوانات مخصوصا" سگ و گربه را ندارد !!!!!
هفته قبل یکی از دوستان زنگ زد که گربه بدبختی را شبانه در پارک لاله به آتش کشیده اند و جسد جزغاله شده اش در گوشه ای از پارک افتاده است. بطور حتم تعدادی جوان عیاش برای خندیدن و شوخی کردن بعد از نوشیدن الکل و یا مصرف مواد مخدر این بلا را سر گربه نگون بخت پارک آورده اند. مسلمانان .. آیا این است مسلمانی شما... چرا ایرانیان همیشه به فرهنگ ٣٠٠٠ ساله خود میبالند ولی روز به روز بر وحشی گری خود میافزایند؟!
من و امثال من نیز که به حیوانات گرسنه کمک میکنیم همچنان مورد آزار روحی توسط آدم های بی انصاف هستیم و اعتراض که چرا به گربه گرسنه ای غذا میدهیم. عذر و بهانه های بیجا و بی منطق مثل جمـــع شــدن مگـــس.... امسال مگس همه جا هست (پارسال کمتر بود). این همه آشغال و کثافت در کوچه و خیابان و خود سطل های آلوده شهرداری که پایگاه مگس است... آیا فقط غذا دادن به چند گربه گرسنه باعث جمع شدن مگس میشود.. آیا مدفوع آدمیزاد لای شمشادها و کنار پیاده روها که در گوشه و کنارشهر بچشم همه میخورد ... به مگس ارتباطی ندارد؟!
هفته گذشته کیانا از تعدادی حامیان حیوانات دعوت کرد در خانه اش جمع شوند تا بلکه با کمک هم بتوان زمینی در اطراف تهران تهیه کرد برای نگهداری از سگ های بی سرپرست و گربه های مصدوم و آسیب دیده. متاسفانه همه ما کارمند هستیم و حقوق بگیر و قدرت مالی چندانی نداریم. همان شب در برنامه خبری یکی از شبکه های ماهواره ای ترکیه یکی از دست اندرکاران شهرداری اعلام کرد که برای چندمین بار انسان خیری ١٠٠٠٠ متر زمین بطور رایگان در اختیار فعالان حقوق حیوانات قرار داده برای نگهداری از سگ های ولگرد. فرق ما با ممالک دیگر اسلامی چیست.. مگر ترکیه و امارات و لبنان و..... مسلمان نیستند؟! این ممالک قانون حمایت از حیوانات دارند.. چرا ما نباید داشته باشیم ؟ کانال های ماهواره ای آنها مرتب برنامه در مورد حمایت از حیوانات و کمک به آنها نشان میدهد... آنها هم مسلمانند.. ولی سگ (بهترین دوست انسان) را به جرم نجس بودن تیر باران نمیکنند و خود شهرداری شهروندان و مغازه داران را موظف کرده تا به حیوانات گرسنه کمک کنند. چرا گربه ها چنین راحت و بدون ترس در کنار مغازه های شهر استانبول نشسته اند و ترس از خوردن لگد و سنگ و چوب ندارند. چرا مردم کشورهای دیگر (چه دنیای غرب و چه جهان سوم) وقتی از کنار گربه رد میشوند نمیترسند به هزار بیماری لاعلاج مبتلا شوند !!! این بیماریهای ناشناخته چیست که از بقال و دلاک حمام و کارگر ساختمان و مهندس و... خود را مجاز میدانند در موردش سخن سرائی میکنند و به بقیه هشدار میدهند... نازائی از موی گربه !!!!‌ این جمله را کجای دنیا غیر از کشور گل و بلبل خودمان شنیده اید؟! کافیست شمائی که سواد بیشتری دارید در کامپیوتر و سایتهای معتبر این جمله را سرچ کنید...... هیچ چیز در مورد نازائی از موی گربه پیدا نخواهید کرد.. این هم یکی از امراضی است خود ساخته ذهن انسانهای با فرهنگ این سرزمین.
با وجود تلاش روز افزون حامیان حقوق حیوانات در ایران ، وضعیت حیوانات در این مملکت با فرهنگ!!!!! همچنان بسیار اسفبار است به حدی وخیم که حتی بعضی از مخالفان حکومت فعلی (همانهائی که خود را سبز مینامند و فقط بدنبال آزادی بیشتر برای برپائی میهمانی های آنچنانی و دایر کردن دیسکوتک هستند و .....) از ما ایراد میگیرند که : ‌چرا وقتی با مردم اینگونه رفتار میشود و جوانان را زندانی میکنند و .... شما انتظار خوش رفتاری با حیوانات را دارید؟ چرا وقتی مردم گرسنه اند شما فکر گربه ها هستید؟ چرا پولتان را برای غذا رساندن به گربه و سگ خرج میکنید درحالیکه کلی انسان فقیر داریم .... این گونه افراد نمیخواهند قبول کنند کسی که به فکر حیوانات گرسنه است مطمئنا"‌ در حد توان خود به انسانهای نیازمند واقعی هم کمک خواهد کرد.. آیا میدانستید موسس انجمن حمایت از حیوانات بین الملل همان موسس سازمان جلوگیری ازبد رفتاری با کودکان است ؟ بدرفتاری با حیوانات و بدرفتاری با کودکان دو روی یک سکه میباشد.
چندی قبل بروشوری در رابطه با کمک به گربه ها و صحت نداشتن بیماریزابودن آنها (به اندازه ای که انسانها هراس دارند) چاپ شد که مدیر یک آژانس تاکسی رانی که از حیوان دوستان بود از من درخواست کرد تعدادی در اختیارش بگذارم . هنگام تحویل بروشورها مدت نیم ساعت درگیری لفظی با یکی از راننده ها داشتم که معتقد بود چرا وقتی اینهمه انسان گرسنه هست باید پول بدهید جگر مرغ بخرید برای گربه ها (شکایتی که بعضی خوانندگان وب لاگ هم گاهی میکنند ولی وقتی به وب لاگ خودشان سر میزنی هیج توصیه ای در نوشته های آنها برای کمک به فقرا نخواهی دید).
وقتی انسان به ضعیف تر از خود پشت میکند.. وقتی از صحبت کردن از طرف آنان که خود صدائی برای دفاع از خود ندارند سر باز میزند.. مطمئنا"‌ دارای فرهنگ غنی و تمدن نمیباشد و نمیتواند خود را جامعه ای پیشرفته و مدرن بنامد. آرایش های زننده و تهوع آور و پوشیدن کفش پاشنه ١۵ سانتی در روز روشن برای خرید در خیابان و سوپرمارکت نشانه تمدن نیست.. کسانی میبایست ادعای متمدن بودن کنند که به محیط زیست و مادر طبیعت و تمام مخلوقات خدا احترام بگذارند و حق و حقوق آنان را نیز رعایت کنند.
خبر زیر را در وب لاگ یکی از دوستان خواندم.. واقعا"‌شرم آوره ... هیچ حرفی هم درش نیست.. خجالت آوره :
http://nikash.blogfa.com/8902.aspx
بطور حتم دخترخانم های دانشجو از گربه میترسند و یا وحشت از نازا شدن دارند (تکرار میکنم نازائی از گربه به هیــچ وجــه صحت ندارد و جمله ای است شرم آور که فقط در این مملکت به گوشتــــآن میخورد). حال معلوم نیست گربه های گرفته شده چه سرنوشتی خواهند داشت؟‌ راهی لابراتوارهای تحقیقاتی میشوند؟ برای خورد و خوراک به خاور دوریهای مقیم در کشور فروخته میشوند؟‌ یا در بیابانها رها میگردند تا از گرسنگی بمیرند (برای چندمین بار مینویسم.. گربه حیوان حیات وحش نیست و همیشه در طول تاریخ همراه انسانها بوده و در کنار آنها میزیسته است... حق زندگی را از این موجودات بیگناه و زیبای خداوند نگیرید ای هموطنان بافرهنگ !!!).
به امید روزی که ما هم در این سرزمین (قانون حمایت از حقوق حیوانات) داشته باشیم تا بلکه کمی از بدرفتاریها و شقاوت های انسان درحق حیوانات (چه حیات وحش و چه حیوانات شهری)‌ کاسته شود...
http://allcreatures.blogfa.com/ شــراب ببـــر

۱ نظر:

  1. salam haletun khube?vaghean matlabetun aali bud,maareke bud!!!!!!!!!!e daneshmandi gote ke mizane pishraft o tarraghie yek mellat ro az rue mizane ehteramesh be heivanat mishe mahak zad.omidvaram ke mamlekate ma ham e kam moterraghi beshe.dar congereii hozur dashtam 2ruze psh ke aghae doctori paiannameii tahte onvane inke aia sag najes ast ya na?kar karde bud ba 12ruhanie hoze elmiie va yek aghae aiatollahi.ke be tore mostanad o ba dalaiele ghavi esbat kardand ke dar dine eslam be hic vajh sag najes nist o balke az jaiegahe vijeii dar dine eslam barkhordar ast.age dust dashte bashi mitunam absracte in maghale o baratun befrestam.

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید