۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

زیارت در یک روز بارانی


بعد از ظهر یک جمعه بارونی اون هم در شمال هیچ چیزی حال نمی ده جز زیارت حالا چند قطره اشکی هم اگر جاری بشه چه با صفا تر آستانه اشرفیه جز محدود شهر های زیارتی گیلان است که سوغاتی هم زیاد دارد بادام زمینی آستانه بعد از زیارت می چسبد به هر حال اگر رفتین زیارت ما رو از دعاهاتون محروم نکنین
***********************************************************

امامزاده اعظم,مجاهد شهید,پسر امام موسی کاظم(ع)برادر امام رضا(ع)
((سید حسن))ملقب به جلال الدین اشرف که در سال 180 هجری قمری در شهر مدینه منوره چشم به جهان گشود و در چهاردهم ماه مبارک رمضان سال 233 هجری به شهادت رسید.
پدرش امام هفتم شیعیان و مادرش بانو نجمه بود.درست سال قبل از تولدش (179)هجری پدرش امام موسی کاظم(ع)به دستور هارون رشید در مدینه دستگیر و به بصره تبعید و زندانی شد.
او پس از شهادت پدر بزرگوارش نزد برادرش حضرت امام رضا(ع)در زادگاهش مدینه پرورش یافت و در سایه چنین استادی مراتب فضل و کمال را طی کرد که در میان برادرانش بعد از امام هشتم(ع)در علم و زهد و تقوی شجاعت و سخاوت پیشی گرفت و به همین دلیل از محبوب ترین و عزیز ترین برادران نزد امام رضا (ع) بود
او در سال 201 هجری در زمان ولایت عهدی امام رضا در حالی که حدود 21 سال داشت از مدینه برای تبلیغ به بغداد آمد و در سال 204 هجری وقتی که مامون از مرو به بغداد می ر ود حضرت سید جلال الدین اشرف شهر بغداد را ترک کرده و با جمعی از یاران عازم ایران می شود و در شهر قم ساکن می شود.
در این میان چون آزادی شیعیان و ساداتی که به کوهستان دیلم پناهنده شده بودند با به وجود آمدن سلسه های کوچک محلی که خود را بقایای مروانیان و بنی امیه معرفی میکردند به خطر افتاذ امام زاده سید جلال الدین اشرف به دعوت عده ای از سادات و شیعیان گیلان در سال 206 هجری با شعار خون خواهی برادرش امام رضا با تشکیل نهضتی قیام می کند که پس از یک سری جنگ های خونین در سال 211 هجری قدرت را در دست می گیرد و نخستین حکومت شیعه در ایران را بنیان می گذارد و حضرت سر انجام پس از 13 سال حکومت در سال 223 ه.ق جنگی که در روستای لیالمان (5 کیلومتری لاهیجان)رخ داد به سختی مجروح شده و برای اینکه پیکرش به دست دشمن نیفتد خود را به حوالی رودبار می رساند و در ییلاق دارستان در (9کیلومتری رودبار)در خانه شیخ مفید الدین به مقام شهادت نائل می آید.
بنا به وصییت آن حضرت و با تدبیر و زیرکی شیخ مفید الدین و اطرافیان پیکر مطهرش را در تابوت گذاشته ودر آب سفید رود رها کردند.
تابوت حامل نعش مطهر حضرت کیلومتر ها از محل شهادت در حوالی لاهیجان در قریه کوچان به ساحل رسید پیکر پاک آن رهبر نستوه را بی شک عده ای از مردمان با صداقت آن روزگار به دور از هرگونه تشریفاتی با یک دنیا غم و اندوه به خاک سپردند قریه کوچک کوپان بعدها به آستانه اشرفیه در آمد.
*********************************************************
پی نوشت:
1: خیلی سعی کردم عکسی بگیرم که حس زیارت را القاء کند عکس بالا را با سعی زیادی زیر بارون گرفتم اگر عکاسان گرامی از لحاط هنر عکاسی مشکلی در آن می بینند به حساب باران بگذارند
2:به قول برادرم همه حس زیارت به اون نمازش است پس اگر رفتین زیارت نماز فراموش نشه

۳ نظر:

  1. سلام
    ممنون که سرزدی
    سوالی داشتی بگو اگه تونستم حتما با هم تبادل اطلاعات میکنیم

    اون اهنگ هم ماله ننه بابام نیست که بخوای ازم اجازه بگیری دی:
    دوست داری یزار رو وبت اهنگش به نظرم خیلی باحاله

    درمورد سوالت هم دیدمش
    به خاطر همین مورد بود که رسیدم تو وبت واین پیامت رو خوندم که اومدم اینجا
    به نظرم باید فروم بندی کنی و هر قسمت رو اختصاص به یه موضوع بدی
    حالا هر جور خودتون صلاح میدونید
    موفق باشید......

    پاسخحذف
  2. سلام . خسته نباشید آقا اریا
    ممنونم که به وبم سر زدید . مایلم که با شما تبادل لینک کنم
    لطفا ما رو با نام "چیستان خانوم مهندس" لینک کنید .
    و در بخش نظرات وبلاگ بگید که با چه اسمی شما رو لینک کنم؟
    آدرس وبلاگ من: http://goodmasoud.blogfa.com

    پاسخحذف
  3. ُلام
    نه اشتباه نکردم
    ولی میگم وبت رو تخصیتر کن
    یعنی بخش بندی کن و هر قسم
    مث برنامه نویسی پایگاه های داده گرافیک و غیره رو جداگانه بسپار به یکی
    اینجوری هر کی در هرمورد که تونست
    مثل همون سی شارپ میتونه اطلاعات بذاره و به دیگران کمک کنه
    همین..........
    فعلا

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید