۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

پستی فقط برای یک نفر(ناشناس عزیز)


دوست عزیزم ناشناس گرامی

از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم و چند سوال:

این که می فرمایید اگر قصد شما از کار کردن کسب درآمد است باید عرض کنم در حال حاضر و با شرایط موجود دقیقا.

شاید بعد ها از یادگیری فقط قصد بلد بودن داشته باشم ولی در حال حاضر شرایط اش محیا نیست

و سوالم برای این بود که به نظر شما موقعیت کاری و کسب در آمد و حتی مقدار در آمد در برنامه نویسی بیشتر است یا سایر موارد؟

در مورد کلاس و کتاب هم واقعا درست و دقیق اشاره کردید که به خود شخص بستگی دارد من فکر می کنم با کلاس بهتر و سریع تر یاد می گیرم ولی کلاس ها فکر می کنند شاگرد ها برای گذران اوقات خود به کلاس می آیند و بار علمی لازم را ندارند,البته به همه کلاس ها جسارت نمی کنم بعضی (شاید حتی بتوان گفت اکثریت) ,اگر خدا بخواهد می خواهم ترکیبی از کلاس و کتاب را کنار هم بگذارم البته دروس دانشگاهی هم هستند

یک خواهش دیگر شما که الان از دوستان خوب بنده می باشید افتخار دهید و با نام خود در وبلاگ کامنت یگذارید ممنون.

۲ نظر:

  1. مهرداد گیوه چی (ناشناس سابق)۲۲ فروردین ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۸

    از شما خیلی خیلی ممنونم،

    میزان حقوق کاملا بستگی به جایی داره که استخدام می شوید، شما باید موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید که شاید مهمترین آنها ثبات کاری است، شرایط شرکتهای کوچک نرم افزاری جوری هست که خیلی نمی توانید روی آنها برای دراز مدت حساب کنید و بعد از مدتی باید دنبال کار دیگری بگردید هر چند که شاید در این شرکتها کار سریعتر پیدا شود و همچنین سابقه کاری پیدا کنید که خیلی مهم است (یک مشکلی که هست اینه که به هر جایی رجوع کنید سابقه کار یک فاکتور مهمه در عین حال بدون استخدام شدن هم سابقه کار بوجود نمی آید و یکجور حلقه بی انتها بوجود می آید!).

    گزینه شرکتهای بزرگ و با سابقه، یا دولتیها و نیمه دولتیها از ثبات بالاتری برخوردارند و حتی در کل دارای حقوق و مزایای بالاتری نسبت به شرکتهای کوچکتر هستند ولی خوب شاید استخدام در آنها سخت تر باشد، داشتن آشنا و رابطه کمک می کند.

    برخی بصورت کارآموز و یا آزمایشی وارد شرکتها می شوند که درآمد زیادی برایشان نداره ولی برای کسب تجربه و سابقه کاری کمک می کنه.

    در فیلد برنامه نویسی، برخی سعی می کنند نمونه کار برای خودشون درست کنند بطور مثال اگر برنامه نویسی در زمینه وب کار کرده باشه می تونه از دوست و آشنا پروژه بگیره که هم درآمد داره و هم نمونه کار پیدا خواهد کرد.

    فاکتور دیگری که حقوق را تعیین می کنه (علاوه بر سطح شرکت)، میزان تجربه و تخصص و همچنین فیلد کاری هست بطور مثال یک برنامه نویس حرفه ای جاوا شاید از یک برنامه نویس حرفه ای .NET درآمدش بیشتر باشه (البته باز هم به شرکتش بستگی داره).

    برخی کارها هم هست که درآمدشان کمتر از برنامه نویسی نیست و شاید بیشتر هم باشه، بطور مثال افرادی که در بخش فروش کار می کنند. بعضی خیلی نسبت به فروش و بازاریابی دیدگاه خوبی ندارند در صورتیکه در تمام دنیا، بالاترین حقوقها مربوط به همین افراد هست، یک شرکت روی یک نرم افزار سرمایه گذاری می کنه و تولید می کنه، عملا بعد از اتمام کار، به همه برنامه نویسان احتیاج نخواهد داشت ولی بخش فروش و مارکتینگ همیشه فعال هستند و میشه گفت قلب شرکت هستند که معمولا علاوه بر حقوق، درصدهای خوبی از فروش هم می گیرند باضافه اینکه خیلی لازم نیست تخصص نرم افزار داشته باشند در اصل باید حدودی فنی بدانند که در پاسخ به مشتری کم نیاورند.

    بخش پشتیبانی هم هست، یعنی افرادی که به مشکلات فنی مشتریان پاسخ می دهند و حل می کنند و یا بحث نصب و آموزش را بر عهده دارند، این شغل نیز خیلی به دانش بالای فنی احتیاج ندارد.

    متاسفانه حقوق هیچ مبنا و استانداردی ندارد و کاملا متغیر هست البته هر چقدر تخصص کمیابتر باشد، درآمد بالاتر است. همانطور که در بالا هم گفتم به شرکت هم بستگی داره.

    در مورد کلاس هم بدرستی اشاره کردید، متاسفانه خیلی جاها بیشتر به کاسبی خودشان فکر می کنند تا آموزش درست، گاهی وقتا هم چاره ای نیست و باید سر کلاسشون نشست، ولی میشه با علاقه و استفاده از کتاب و انجام پروژه به هدف رسید.

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید