۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

یاری سبز شما دوستان

سلام یک تشکر از دوستانم که امید وارم کرده اند(تا حدودی) در این پست در حالی که گفته های پست قبلی رو تکرار می کنم به پاسخ کامنت های زیبای شما همراهانم می پردازم:
***************
***************
خدمت دوستان عزیز خودم عرض کنم:سوالات دوستان این را تداعی کرد که دوستان توانمندی دارم و می توانم امیدوار باشم می توانم از این مشکل رها شوم ولی نیاز به توضیحات بیشتر است:آخرین مدرک اخذ شده بنده فوق دیپلم کامپیوتر نرم افزار بود حالا هم در حال تحصیل در مقطع لیسانس نرم افزار کامپیوتر هستم ولی همچنان نمی دانم چگونه باید برنامه نویسی را یاد بگیرم تا برای کار و کسب در آمد مفید باشد ,واضح تر عرض کنم:آنچه را که برای استخدام نیاز دارم چیست؟واقعا نمی دانم و احساس سر در گمی می کنم و به قول پست قبلی ام هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستم!
**************
**************
استاد گرامی مهندس dr eli:از راهنمایی صادقانه شما بسیار سپاس گذارم ,واقعا امیدوارم کردید ولی یک سوالی که در ذهنم باعث می شود نتوانم به راحتی مطالعه کنم این است:بر چه مبنایی باید مطالعه کنم؟یعنی خروجی مطالعه من باید چه باشد؟واضح تر بگویم من می خواهم برای استخدام خودم را آماده کنم ولی هنوز نمی دانم در یک شرکت از زبان برنامه نویسی چه استفاده ای می شود اصلا یک پروژه شرکت چه شکلی است؟تا اینجا با هدایت شما #c رابرای یادگیری انتخاب کرده و بانک اطلاعاتی 2005sql server .
و اما مهندس پوریا حداد گرامی مطمئن باش تمامی اطلاعاتی را که به دست می آورم در وبلاگم برای همه مهندسین سردرگم مثل خودم قرار می دهم.
و ناشناس گرامی شما فرمودید که در گرایش نرم افزار بجز برنامه نویسی می توان کارهای دیگری نیز انجام داد خواهشمندم توضیحات بیشتری بدهید و در مورد پیش رفتن با یک پروژه شاید مشکل اصلی من این است هیچ پروژه ای را ندیده و سرغ ندارم منظورم دفترچه تلفن یا امثالهم نیست پروژه ای که شبیه پروزه های یک شرکت باشد تا در محیط کاری قرار بگیرم نظر شما چیست؟
و azadandish عزیز با آن مثبت نگری همیشگی خدمتتون عرض کنم من آرزومند خوشبختی تمامی اطرافیانم هستم به خصوص خوانندگان وبلاگم مطمئن باشید شما ها حتما در شادیهای من شریک خواهید بود ممنون.

۵ نظر:

  1. ببینید برای مثال طراحی یه نرم افزار برای یک کتابخونه می تونه یه پروژه باشه که تو یه شرکت انجام میشه یا نرم افزار برای رزرو بلیط یا رزرو هتل حتی می تونید برای چیزهایی که گفتم سایت طراحی کنید.
    با مطالعه ی کتابی که گفتم دید بهتری می گیرید(آخر کتاب یه سری پروژه هست)
    اگر علاقه به شبکه هم دارید می تونید سراغ یاد گیری شبکه هم برید.

    پاسخحذف
  2. سلام
    خوشحال میشم نظرتون رو درباره ی وبلاگ و مخصوصا مطلب جدیدم بدونم.
    راشتس منظورم یه نظر معمولی نیست مثلا:
    خوب بود.
    موفق باشی.
    قشنگ بود.
    بد نبود.
    قشنگ نبود.
    نظر شخصیتون رو می خوام؛ راستش این داستان کاملا واقعیه و خیلی دوست دارم برداشت آدم هارو ازش بدونم.
    ببینم حق رو به کی می دن؟

    راستی شما هم بلاگ زیبایی دارید.
    منتظرم.
    ....................فعلا

    پاسخحذف
  3. ناشناس قبلی:
    تصویری که شما از برنامه نویسی ارائه می دهید Application Programming هست که در ایران هم بسیار متداول هست (هر چند که شرکتهایی هم وجود دارند که نرم افزار نمی نویسند و با استفاده از نرم افزارهای Open Source و یا با استفاده از SDK به فارسی سازی نرم افزارهای معروف جهان مشغولند و همانها را می فروشند) اگر صرفا به نرم افزار نگاه کنیم، شاخه هایی مانند مدیریت پروژه های نرم افزاری، طراحی نرم افزار، امنیت، مدیریت و نرم افزارهای شبکه، برنامه نویسی گیم و ... نیز وجود دارد که هر چند دانش برنامه نویسی می تواند در یادگیری و بهبود کیفیت کار کمک کند ولی در عمل کد نویسی بصورت عرف صورت نمی گیرد و شما عملا با Tools سر و کار دارید. این رشته ها شاید بصورت تخصصی و فعلا در ایران زیاد درخواست نداشته باشد ولی گرایشهای تخصصی هستند که اتفاقا در رقابت شدید بازار کار در برنامه نویسی می تواند بسیار کارگشا باشد.
    در مورد پروژه، به هیچ وجه پروژه هایی مانند دفتر تلفن، کتابخانه و ... را دست کم نگیرید، قصد شما یادگیری است، این پروژه ها کاملا انجام شدنی در زمان کوتاه هستند و شما ابعاد مختلفی از برنامه نویسی را در آنها یاد می گیرید، در عین حال پروژه های بزرگ نیز شامل بخشهایی کوچکتر هستند که شاید از یک پروژه دفتر تلفن هم ساده تر باشند، بطور مثال شما یک پروژه واقعی مانند اتوماسیون اداری را در نظر بگیرید (چه تحت وب چه ویندوز)، اگر تعریف آن را به واحدهای کوچکتر تقسیم کنید (مثلا مدیریت کاربران، نامه ها، ...) هر کدام از آنها از مفاهیم مشترکی مانند User Interface، ارتباط با بانک اطلاعاتی و اعمال چهارگانه اصلی و ... تشکیل شده اند که شما در پروژه های کوچک نیز با آنها سر و کار دارید، بهمین ترتیب پروژه های عملی دیگر مانند فروشگاه الکترونیکی، سیستمهای مالی (حسابداری، ...)، سیستمهای انبار، رزرواسیون و ... البته این پروژه ها در ایران بیشتر متداول هستند ولی نوشتن Tools و Utility هم در دنیا متداول و بسیار پر فروش است.
    بد هم نیست به کارتان گرایش هم بدهید مثلا در شروع روی نرم افزارهای تحت وب یا ویندوز تمرکز کنید.
    در مورد کتاب و اینترنت هم سعی کنید تمرکزتان را روی منابع انگلیسی بگذارید خواه ناخواه شما به دنیای برنامه نویسی وارد می شوید که تمام محیط نرم افزارها، مقالات و نمونه کدها و ... انگلیسی هستند متاسفانه معادلهای فارسی در محاورات برنامه نویسان بسیار کم استفاده می شود.
    دنیای تعریفی مایکروسافت با دنیای واقعی فاصله دارد، مایکروسافت برای همه گیر شدن محصولات خود سعی می کند بیشتر به سمت پکیجهای حاضر و آماده برود که سرعت انجام پروژه را بالا می برد ولی کیفیت را نه چندان، بنابراین از مفاهیم غافل نشوید.
    اگر از کتاب برای یادگیری استفاده می کنید، در شروع سعی کنید از افراد دیگر هم کمک بگیرید برخی از فصول کتابها بسیار ممکن است کسل کننده و کمتر کاربردی باشند برای ایجاد اشتیاق در خودتان می توانید قسمتهایی را زودتر شروع کنید که زودتر شما را دست به کد کند، بسیاری از کتابها مرجع هستند.

    پاسخحذف
  4. سلام
    ممنون از نظراتتون که بهم خیلی کمک میکنن.
    خوشحال میشم بازم بیاین و منو از نظرتون باخبر کنین

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید