۱۳۸۷ اسفند ۴, یکشنبه

با حضور صدر اعظم سابق آلمان؛ كلنگ مركز آموزشي درماني تخصصي جنرال پروفسور سميعي در رشت به زمين زده شد

كلنگ مركز آموزشي درماني تخصصي جنرال 200 تختخوابي پروفسور سميعي روز گذشته با حضور گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان در منطقه لاکان رشت به زمين زده شد.

به گزارش خبرنگار برنا از گيلان، اين پروژه با وسعت 20 هزار متر مربع در هشت طبقه طي مدت پنج سال و با هزينه 25 ميليارد تومان به‌عنوان بزرگ‌ترين پروژه آموزشي و درماني گيلان اجرا خواهد شد و از افتخارات سفر رئيس جمهوري به گيلان است.

حسن بهبودي رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان در اين مراسم گفت: با توجه به اينکه گيلان فاقد بيمارستان عمومي و جنرال بود با احداث اين بيمارستان بسياري از مشکلات بهداشتي درماني استان از نظر تراکم بيمار و اعزام بيماران برطرف خواهد شد.

وي افزود: در ارتباط با شاخص بهداشت و سلامت در استان گيلان، مرگ و مير مادران باردار شِش مورد در سال، مرگ و مير كودكان زير يك سال 19 در يک‌هزار و اميد به زندگي 73 سال است.

بهبودي ادامه داد: با ارتباط علمي و پژوهشي گيلان با مركز علوم و اعصاب هانفر در آلمان به رياست پرفسور سميعي، قطعا بر پتانسيل‌هاي استان افزوده خواهد شد و از پرفسور گردهار شرودر به دليل عضويت در هيات امنا خيرين سلامت استان تشكر و قدرداني مي كنيم.

رئيس مجمع نمايندگان گيلان نيز در اين مراسم گفت: ايران اسلامي جايگاه ويژه‌اي در ميان كشورهاي دنيا پيدا كرده و در استان از متخصصان ارزشمند در بخش‌هاي مختلف به ويژه پزشكي برخوردار هستيم و گيلان در دنيا حرف براي زدن دارند.
سيدكاظم دلخوش افزود: ايران با سي سال گذشته متفاوت است و در طول تاريخ مردم ايران و گيلان در عرصه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي تاريخ‌ساز بودند.
وي با برشمردن توانمندي‌هاي جوانان ايراني خاطرنشان كرد: كشور ايران مانند آلمان 70 ميليون جمعيت دارد و از توانمندي جوانان خود در بخش‌هاي مختلف علمي، فناوري، پزشكي و... بهره مي‌گيرد و به سمتي مي‌رود كه در دنيا افتخارآفرين است.
نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس شوراي اسلامي گفت: به مردم ايران افتخار كرده و معتقديم كه در 20 سال آينده به نقطه اوج و اقتصاد اول در خاورميانه مي‌رسيم.
دلخوش، پروفسور سميعي را انساني مذهبي و ملي دانست و اظهار داشت: گيلان و ايران به وجود اينگونه نيروها افتخار مي‌كند و ما نمايندگان مجلس آمادگي داريم كه براي استقلال كشور و سرزمين خود گام برداريم.

استاندار گيلان هم در اين مراسم اظهار داشت: شخصيت بي بديل و بي نظير پروفسور سميعي باعث شد كه ما مهمان گرانقدري به نام "گرهارد شرودر" در استان‌مان داشته باشيم.
روح الله قهرماني چابك افزود: دستان پرتوان پورفسور سميعي در جراحي مغز و اعصاب همه دنيا را به حيرت، تقدير و تحسين وا داشته است.
وي گفت: ما در گيلان برنامه هاي وسيعي را در ساختن زيرساخت‌ها، جاده ها، راه آهن، بنادر، نيروگاه‌ها و خدمات رساني به تمام نقاط استان از جمله آب، برق، گاز و غيره تدوين كرده ايم.
وي اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين زيرساخت‌هايي كه مورد توجه ما در گيلان است بحث سلامت در اين استان است و امروز بيشترين پروژه هاي بيمارستان سازي در مناطق مختلف اين استان در دست ساخت است.
استاندار گيلان گفت: 95 درصد از بيماران در گيلان براي درمان نيازي براي اعزام به خارج استان ندارد و در تلاش هستيم كه اين رقم را به صددرصد برسانيم.

شايان ذکر است در اين مراسم هونز ويتز سفير آلمان در ايران، رضايي رييس کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، آقازاده، تاميني و کوچکي نژاد نمايندگان مردم رشت در مجلس و عباسي نماينده مردم رودسر حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید