۱۳۸۷ اسفند ۴, یکشنبه

هدیه تهرانی یک لشگر گربه دارد!

نشریه رویش در مطلبی تحت عنوان " حیوانات خانگی؛ موج جدید توجه ایرانی ها" به بررسی موضوع نگه داری حیوانات خانگی در ایران پرداخت.
به گزارش «شفاف» این ماهنامه در این خصوص با بیان اینکه در فرهنگ ما، خصوصا در آثار نمایشی و فیلم و سریال ها، هیچ وقت تصویر خوبی از آدم هایی که حیوان نگه می دارند دیده نمی شود می نویسد: از کفتربازها و خروس بازها بگیر تا کسانیکه سگ و گربه و خزنده نگه داری می کنند. در ضمن اغلب همیشه این افراد یا آدم های پولداری هستند که بی خیال از همه اتفاقات خوب و بد دنیا به فکر سرگرمی جدید و و سیله ای برای جلب توجه بیشرند، یا اراذلی که با شرط بستن روی حیوانات زندگی می گذرانند، اما همیشه اینطور نیست.
این نشریه در ادامه می افزاید: در کنار آدم های مریض هستند انسان هایی که به واسطه هوش عاطفی بالای خود حیوانات را نه برای جلب توجه که برای خرج کردن محبت بیشتر دوست دارند.
این نشریه در ادامه موج جدید توجه ایرانی ها به حیوانات خانگی اشاره می کند و مینویسد: پس از پخش مجموعه تلویزیونی «مرد هزار چهره» نگه‌داری از خزندگانی مثل «ایگوانا» باب شده. در حالی که این مد شدن در نظر دوست‌داران حیوانات نوعی فاجعه به حساب می‌آید!
برای این دست افراد مهم این است که به حیوانات محبت کنند. در علم روانشناسی اثبات شده که این گروه نسبت به سایر افراد، «هوش عاطفی» بالاتری دارند.
هزینه های نگهداری یک سگ
رویش در ادامه درباره هزینه های نگهداری یک سگ می نویسد: هزینه کل نگه‌داری از یک سگ، 20 هزار تومان در ماه تخمین زده می‌شود؛ که البته باید هزینه‌هایی مثل واکسیناسیون و درمان احتمالی را به آن اضافه کرد. در واقع تأثیرگذارترین عامل تعیین کننده قیمت یک سگ همین هزینه درمان و واکسیناسیون است.مشاهیری که حیوان دارند
رویش در انتها می افزاید: خیلی از مشاهیر به نگه‌داری حیوانات خانگی علاقه‌مند هستند. مثلاً معروف است که «هدیه تهرانی» یک لشکر گربه کوچک و بزرگ در خانه‌اش دارد. یا «پروانه معصومی» که او هم به نگه‌داری گربه علاقه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید