۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

کوکوری گربه ای دوست داشتنی!


سلام خوبین؟این مطلب رو می گذارم و در آینده در موردش توضیح می دهم:
******************************************************
سلام به شكوفه هاي سيب. سلام به چمن هاي سبز. سلام به چكاوكهاي خوش صدا . سلام به ابرهاي پاره پاره آسمون. سلام به آسمون . سلام به درياي آبي. سلام به گرماي تابستون . سلام به خورشيد مهربون. سلام به مهتاب . سلام به روياي نيمه شب تابستون. سلام به برگهاي سبز ديروز كه امروز زرد و قرمز و نارنجي شدن. سلام به امروز. اينا شنيده هاي منه توي اين هفت ماهي كه پا به دنياي شما گذاشتم. اين هفت ماهي كه اصلا اينايي رو كه بهشون سلام كردمو نديدم. راستش من نميدونم سبز چه فرقي با زرد داره. من هرگز وقت نداشتم به خورشيد نگاه كنم. من پيش مامانم بودم
، يه لحظه از مامانم جدا شدم. بهش گفته بودم بزرگ شدم. ميخوام برم گردش. كاش هرگز نرفته بودم. از در حياط صاحبمون كه بيرون رفتم همه جا مثل شب شد. يكي كه عين شما رو دوتا پا راه ميرفت و يه ميله آهني دستش بود و از اون صداهاي بد درميومد. منو گرفت. ميخواست ببينه درست ميتونه بزنه به هدف يا نه؟ من اول نفهميده بودم اينو اما خيلي ترسيده بودم. خيلي ، خيلي زياد. اون دوبار توي هر دو چشمم شليك كرد. خيلي درد داشت. شما حتي نميتونيد يه غبار رو تو چشماتون تحمل كنيد. اما اون موجود دوپا هر دو چشممو تركوند.منو گذاشت و رفت. من خيلي درد كشيدم. هيچ جا رو نميديدم. همهجا انگارشب بود. شب سرد تنهايي من. مامانمو صدا كردم اما صدامونشنيد. من خدا رو صدا كردم. خدا صدامو شنيد. يه آقاي مهربوني كه خودمو به مغازه ش نزديك كرده بودم.، منو برد پيش يه دكتر مهربون.اون و همسر مهربونش با دوستاشون اون ساچمه هارو از چشمام در آوردن وشب و روز ازم مراقبت كردن. تا امروز كه سومين فصل تاريكي من داره تموم ميشه و من چهارمين فصل سرد رو ميخوام تجربه كنم. همه ميگن ميخواد برف بياد اما من نميدونم برف چيه. راستي اسم من كوكوريه. كوكوري، كاش كورم نميكردن تا اسمم اين باشه.
من الان پيش دوستامم. اونا رو حس ميكنم. هرگز نديدمشون.يكيشون مثل خودم گربه ست. اونم سرراه گذاشتن واسه همينم اسمشو گذاشتن اليور. مثل اليور تويست. اونا همه شون خيلي با من مهربونن. اونا همه ميدونن من كم بينام. من كاري به كارهيچكس ندارم. اما خيلي مهربوني رو دوست دارم. من صاحباي الانمو خيلي دوست دارم. اونام منو خيلي دوست دارن اما اونا خيلي سرشون توي كلينيك شلوغه. من خيلي دلم ميخواد جايي باشم كه يه كم آرومتر باشه. آخه من يه كم با گربه اي ديگه فرق دارم. ميدونين كه. من بيشتر موقع ها خوابم.يه پسر خوب و دوست داشتنيم. كاش توي اين سرماي آبي يه دست سبز پيدا ميشد كه قلب سرخ منو در آغوش ميگرفت....
----------------------------------------------
آنچه خوانديد سر گذشت غمبار يك گربه نر 7ماهه بود با نژاد ميكس آمريكن. زيبا و دوست داشتني. سندي زنده براي سرافكندگي ما انسانها. او سراسر زندگيست. او ماههاست نزد دو نفر از بهترين دوستان من و جامعه سبز انديش دامپزشكان متعهد اين سرزمين، بعد ازاينكه به رايگان معالجه شد نگهداري ميشود. دكتر وحيدرضاخاني و همسرشان دكتر مرواريد پشدار.
اين دويار مهربان از سگها و گربه هاي زيادي به همين ترتيب نگهداري كرده و واگذار كرده اند. هم اكنون نيز به رغم كمبود فضا از چند سگ و گربه بي پناه نگهداري ميكنند. اينان از مفاخر جامعه بزرگ دوستداران حيوانات اند.
كوكوري عزيز ما يك گربه بي آزار است. او نور و تا حدي اشيا نزديك را تشخيص ميدهد. نام خود را ميداند و نگهداري از آن در كنار ديگر حيوانات مشكلي نخواهد بود. او به خانواده اي صميمي نياز دارد كه باقي عمر شايد كوتاهش را در آرامش و سكوت بگذراند . شايد كه ما دوپايان را ببخشد.
او شما را به ياري ميخواند. آيا چشمهاي زيبايش را در نمي يابيد؟

۱۳ نظر:

  1. این پست رو خوندم بی اختیار از بدی آدما گریم گرفت.من این دو دکتر مهربون و میشناسم...هاپوی منم زیر نظر این دو عزیزه...وقتی نوشتید الیور شک کردم اما گفتم مگه میشه؟! دیدم پایین تر اسمشون رو گفتید...چه خوب میشد همه مثل اونا بودیم هیچ کس تو دنیا به حیوون های بی پناه آزار نمیرسوند...کاش دادگاهی بود...

    پاسخحذف
  2. من واقعا از آدم بودن خودم شرمنده ام!!!!!!!!!!!!1

    پاسخحذف
  3. من واقعا از آدم بودن خودم شرمنده ام!!!!!!!!!!!11

    پاسخحذف
  4. matlabetn vaghean tekan dahande bud,ma adama baiad az khodemun khejalat bekeshim ke umadim o jae in zabun baste ha ro ru zamin tang kardim taze aziat o azareshunam midim???????????????akhe in che vojdanie?che juri mikhaim tue un donia javabe afarinandashun o bedim?

    پاسخحذف
  5. سلام الهی من فداش بشم آخه چرابعضی ازما آدما تا این حدوحشی هسثیممممممممممممم واقعا به اون دنیا اعتقاد نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه این آفریده های خدا میان توی ون دنیا و محور میشن و ما غیر از شرمندگی هیچی نداریم که از خودمون دفاع کنیم.من واقعا واسه خودمون متاسفم.خوش به حال اون آقا و خانوم دکتر مهربون

    پاسخحذف
  6. واقعا مایه سرافکندگی ماست!!!!!!!!!!!111

    پاسخحذف
  7. bazam dame un aghae mehraun garmmmmmmmmmmmmmmmm ke bordesh pishe dr.baazia vaghean az nazare ruhi marizanaaaaaaaaaa akhe zureshun be in zabun basteha mirese?

    پاسخحذف
  8. az dustane chocolati entezare kheili bishtari dashtam ke laaghal ba e neveshteie kuta ba in mojude khoda ebraze hamdardi knan,ma hamamun dar ghebale tak take afaridehae khoda masulim ke yekish faghat yekish adaman!!!!!!!

    پاسخحذف
  9. این متن به قدری زیبا و از ته دل نوشته شده که آدم بی اختیار اشکش در میاد.فقط کافیه یه لحظه خودمونو جای این گربه بیچاره بذاریم.مگه اونم مث ما یه موجود زنده نیست؟ما ایرانی جماعت که انقده ادعامون هم میشه کی میخوایم به خودمون بیایم و یه کم به حقوق همدیگه و حقوق حیوانات احترام بذاریم؟

    پاسخحذف
  10. midunin chie?be nazare man shoma baiad in matlab o tue e nazarkhahie omumi bezarin ta bebinim chand darsade ma laaghal zabanan ba in afaride khoda hamdardi mikonim?shaiad e kam delam arum begire

    پاسخحذف
  11. سلام خوبی امتحانات تموم شد منتظر ت بودم نیامدی من از هیچ جک و جونوری بخصوص سگ و گربه خوشم نمیاد

    پاسخحذف
  12. salam, khanme samirae aziz be nazare man tajrobe zendegi ba heivanat be khosus saga o gorbeha liaghati mikhad ke khoda be har kasi nemide.omidvaram u shoma ham in liaghat o peida konin

    پاسخحذف
  13. با سلام، وقتی متن نوشته شده را خواندم و دیدم تعداد قابل ملاحظه ای نوشته در خصوص آن از طرف مراجعین ثبت شده، انتظلرم این بود که لا اقل چند تذکر منطقی در خصوص این نوشته ببینم که متأسفانه نیافتم. دوستان عزیز در دورانی که ارزش جان انسانها در گوشه گوشه دنیا توسط مستکبران شرق و غرب به هیچ انگاشته شده و در برابرش ضد ارزشهایی مثل سگ بازی و گربه بازی به همین ملتهای دربند تحویل داده می شود، شما را به پهلوی شکسته زهرا قسم می دهم در ترویج فساد و تحمیق مردم ستم دیده ناخواسته آلت دست جها ن خواران نشوید. یا علی

    پاسخحذف

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید