۱۳۸۷ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

افزایش سهم ارث زنان از اموال همسر

فارس: رئيس جمهور قانوني را ابلاغ كرد كه بر اساس آن قانون سهم‌الارث زنان اصلاح شده‌است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس اين قانون جديد، زوج از تمام اموال زوجه ارث مي‌برد و زوجه در صورت فرزنددار بودن زوج، يك هشتم از عين اموال منقول و يك هشتم از قيمت اموال غيرمنقول اعم از عرصه و اعيان را ارث مي‌برد.
بر اساس اين قانون، مواد (946) و (948) قانون مدني مصوب 18/2/1307 اصلاح و ماده (947) آن حذف شده است كه بر اساس اين اصلاحيه، زوج از تمام اموال زوجه ارث مي‌برد و زوجه در صورت فرزنددار بودن زوج يك هشتم از عين اموال منقول و يك هشتم از قيمت اموال غيرمنقول اعم از عرصه و اعيان را ارث مي‌برد.
بر اساس بخش ديگري از اين قانون، در صورتي كه زوج هيچ فرزندي نداشته باشد سهم زوجه يك چهارم از كليه اموال به ترتيب فوق است.
اين قانون همچنين تصريح دارد كه هرگاه ورثه از اداء قيمت امتناع كنند، زن مي‌تواند حق خود را از عين اموال استيفاء كند.
احمدي نژاد اين قانون را كه شامل اصلاح موادي از قانون مدني است و در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد، بدون ارائه نظر از سوي شوراي نگهبان در مهلت مقرر براي اجرا ابلاغ كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید