۱۳۸۷ بهمن ۲۸, دوشنبه

اعتراض دانشجویان پیام نور مرکز تهران به وضعیت این دانشگاه




خبرنامه امیرکبیر: نابسامانی های واحدهای مختلف دانشگاه پیام نور، باعث اعتراضات مختلف دانشجویان این دانشگاه طی هفته های اخیر شده است.

در یکی از مشکلات اخیر، دانشجویان این دانشگاه به کیفیت پایین آموزشی در این دانشگاه و بی نظمی های گسترده در نمرات دانشجویان معترض هستند.

دانشجویان واحد مرکز تهران دانشگاه پیام نور طی روزهای اخیر با تحصن در مقابل دفتر ریاست دانشگاه به نمرات ناعادلانه و وضعیت نامناسب امتحانات اعتراض کردند. دانشجویان زمینه بسیاری از این مشکلات را روند بی رویه جذب دانشجو در این دانشگاه بدون توجه به کیفیت آموزشی عنوان کردند.

در یکی از این اعتراضات دانشجویان، مهندس محرمی مسئول آموزش به دانشجویان قول داده است تا به مشکلات رشته حقوق رسیدگی شود.

همچنین دانشجویان این دانشگاه به اقدام اخیر مسئولین این دانشگاه در عدم پذیرش دانشجویانی که مشکلات مالی دارند، معترض هستند. رئیس دانشگاه پیام نور هفته گذشته گفته بود که دانشگاه پیام نور با توجه به کمبود بودجه از ثبت نام دانشجویان بدهکار جلوگیری می کند.

بن های کتاب در دانشگاه پیام نور

مسئولین دانشگاه پیام نور اعلام کرده بودند که بن هایی را برای خرید کتاب در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار می دهند، اما تاکنون این وعده با گذشت زمانی در حدود یک سال محقق نشده است.

این اتفاق در حالی می افتد که دانشجویان این دانشگاه مبالغی را نیز جهت دریافت بن کتاب به حساب دانشگاه پیام نور واریز کرده اند. دانشجویانی که برای دریافت بن ها مراجعه می کنند با این پاسخ مواجه می شوند که «با عرض پوزش پس از گذشت این مدت مدید هنوز بن ها حاضر نشده است».

اما نکته قابل توجه در مورد این بن های کتاب و مبالغ واریز شده توسط دانشجویان این است که هنگامی که دانشجویان با این برخورد مسئولین دانشگاه مواجه شدند، خواستار بازپسگیری وجوه خود شده اند اما مسئولین دانشگاه پیام نور در پاسخ گفته اند «وجوه واریزی به خزانه دولت قابل مطالبه نیست».

یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور در این زمینه به خبرنامه امیرکبیر گفت: «اگر پول به این حد ارزش دارد که حتی دانشگاه به عنوان یک شخص حقوقی در جامعه علمی کشور این طور در پی دست یابی به آن در تکاپو است، پس تکلیف پول های بی زبان این دانشجویان که هر روز برای طلب بن های کتابی که حق مسلم خودشان است به امور فرهنگی دانشگاه مراجعه می کنند، چیست؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

چگونه نظر دهیم؟
بعد از اینکه نظرتان را داخل کادر پایین نوشتید از قسمت کشویی «نظر به عنوان:» (اون پایینه) گزینه «نام/آدرس اینترنتی» رو انتخاب کنید . آدرس اینترنتی می تواند همان آدرس وبلاگتان باشد که اختیاری است (اگه دلتون خواست بنویسد اگرم که نه خالی بگذاریدش) . بعد از نوشتن اسم و آدرس اینترنتی ( در صورت داشتن ) بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید تا نظر ارزشمندتان با موفقیت در وبلاگم منتشر بشود.با تشکر موفق باشید